    From: "sTav" <m...@b...o2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <ig4oi3$bbq$1@news.onet.pl> <s...@p...org>
    <4d2705a5$0$2505$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d271995$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d272a24$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d273ef4$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d2743f9$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d276a87$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d2829b9$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: co daje nam OFE?
    Date: Sat, 8 Jan 2011 15:33:19 +0100

    Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Pokaż Twoją wersję portfela

    pokazałem w poprzednim poście: paliwa, gaz, energia, czynsze, żywność,
    odzież, opłaty (n.p.:komunikacyjne), itd...
    to jest portfel _konsumencki_.

    i wskaż dlaczego jest lepszy od GUS.

    bo wskaźniki z GUS mają się nijak do rozważań o OFE, kapitalizacji
    oszczędności itp.
    Konsument (co oczywiste) zderzy się z realną CENĄ nabywanego produktu /
    usługi , a nie wyimaginowanym CPI.

    Realne wskaźniki wzrostu kosztów utrzymania oparte na osobistych
    notowaniach, (przy względnie stałym poziomie konsumpcji) w latach
    2002-2010, kształtują się na srednim poziomie ok +19,4% r/r

    Rekompensata wymagała by poziomu (dla w/w okresu) 14,44% przy
    kapitalizacji rocznej.

    Potwierdzeniem powyższego jest sredni wzrost płac. - (patrz GUS)

    --
    Pozdrowienia!
    M.