  • 21. Data: 2009-08-11 06:40:29
    Temat: Re: czemu DB uważa mnie za klienta?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 13:04:21 -0700, BK napisał(a):

    > Olgierd [tak zakladam] lubi sie po prostu droczyc i czepia sie
    > ewidentnie niefortunnej pomylki ustawodawcy w Pb, ktory uzyl wyrazenia
    > "na pismie" zamiast "w formie pisemnej" - ale szczerze mowiac nie jest
    > to problem dostrzegany przez praktyke ;-)

    Lubię się droczyć, ale zważ jednak, że w kodeksie cywilnym fraza "na
    piśmie" pojawia się jeszcze parę razy i kontekst jest zupełnie inny, niż
    "formy pisemnej".

    A zatem skoro jest to tożsame pojęcie -- to można zawrzeć umowę z użyciem
    kwalifikowanego podpisu elektronicznego? To dlaczego banki wykluczają to
    w regulaminach?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 22. Data: 2009-08-11 06:43:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 13:02:05 -0700, BK napisał(a):

    > Co znaczu "na podstawie tej jednej umowy" - badzmy powazni - umowa jest
    > aneksowana? Jesli umowa nie jest aneksowana to forma "na pismie" nie
    > jest spelniona, chyba, ze jednak uznamy, iz "na pismie" z 52 oznacza
    > forme pisemna i wtedy sprawe zalatwia nam 7.

    No więc właśnie nie jest aneksowana, to jest umowa o świadczenie szeroko
    pojętych usług bankowych. Rozumiem, że zakładanie odrębnych lokat i
    rachunków odbywa się właśnie w trybie art. 7 (umowę klient już na to ma,
    lecz produktu jeszcze sobie nie otworzył).

    Ale OK, przekonuje mnie to, że taka jest praktyka. Zawsze uważam, że to
    ona właśnie powinna przesądzać o treści norm prawnych.
    (Chociaż i tak będę się upierał, że "na piśmie" to coś innego, niż "z
    zachowaniem formy pisemnej.)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd