    From: z...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: czy POLBANK windykuje BEZPRAWNIE?
    Date: Fri, 13 Nov 2009 15:46:48 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    mam pytanie: kolega ma karte kredytową w polbanku
    i zalega ok. 40 dni z ratami, od jakiegoś czasu dzwonią
    do niego ludzie z zewnętrznej firmy windykacyjnej

    wiem, wiem, napiszecie trzeba było spłacać itd itp.

    mnie jednak interesuje prawna strona problemu,

    tzn. 1) po ilu dniach bank może zacząć niepokoić klienta?
    2) po ilu dniach może przekazać dług firmie zewnętrznej?
    3) po ilu dniach może dokonać zbycia wierzytelności na
    rzecz innego podmiotu?

    interesuje mnie, jaki akt prawny określa te terminy?

    oraz czy polbank może "udawac greka" i stosować jakieś
    inne, bardziej restrykcyjne terminy, np. prawo greckie?