  • 11. Data: 2005-10-16 22:33:50
    Temat: Re: czy bank odda kase ?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    dziku.tm napisał(a):

    > powinno byc od razu. ale moze to przejdzie.. jesli natomiast nie zostalo to
    > zgloszone na policje nawet nie zaczynaj sprawy z bankiem.. z tego co
    > pamietam ZAWSZE musisz miec potwierdzenie kradziezy na policji..

    Mogl zgubic, a nie musial mu zaraz ktos krasc, wiec i po co zglaszac na
    Policje? Podpis nie jest jego, wiec sprawe ma wygrana.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-10-17 00:48:45
    Od: "jan" <b...@b...pl>

    > Mogl zgubic, a nie musial mu zaraz ktos krasc, wiec i po co zglaszac na
    > Policje? Podpis nie jest jego, wiec sprawe ma wygrana.

    sprawa jest czysto teoretyczna :) pytam bo slyszalem od znajomej taka
    sytuacje
    ze bank chce/oddal jej 600zl a zlodziej zrobil zakupy na 1000zl dlatego
    pytam czy
    jest jakies minimum jakis przelicznik czy bak musi zawsze oddac cala kase ?

    Karta moze zostac zgubiona lub skradziona ale klient moze dowiedziec sie o
    tym
    po paru dobrych dniach ze jej nie ma roznie bywa i wtedy trzeba szybko
    zablokowac
    i zglaszac na policje ?a nastepnie starac sie o zwrot pieniedzy ?

    Podpis nie jest oczywiscie wlasciciela ale moze byc podobny podpisany przez
    zlodzieja
    co dla sprzedawcy moze wydawac sie OK ale dla innych juz nie

    Czyli rozne banki moga roznie wyplacac skradzione pieniadze ? np tylko czesc
    ?
    czy jest jakis nakaz ogolny co do wyplaty takich kwot w calosci ?
    jezeli zamiast pinu podawanego w sklepie jest podpis wiec jest to
    zabezpieczenie tylko czy
    w 100% pieniedzy na konice :)

  • 13. Data: 2005-10-17 06:38:56
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Je?li na karcie jest podpis "Kowalski", a na SLIPIe "X", to nie trzeba
    >być grafologiem.

    A skad wiesz jaki jest podpis na karcie?

    Pzdr.
    Lack

  • 14. Data: 2005-10-17 07:53:41
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-17 08:38, osobnik podający się za K.N., śmiał stwierdzić, iż:
    > A skad wiesz jaki jest podpis na karcie?

    A Ty skąd wiesz? Podałem przykład.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 15. Data: 2005-10-17 07:54:44
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-17 02:48, osobnik podający się za jan, śmiał stwierdzić, iż:
    > ze bank chce/oddal jej 600zl a zlodziej zrobil zakupy na 1000zl dlatego
    > pytam czy
    > jest jakies minimum jakis przelicznik czy bak musi zawsze oddac cala kase ?

    Zależy od banku, ustawowo klienty odpowiada do 150 euro.

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 16. Data: 2005-10-17 08:25:04
    Od: "jan" <b...@b...pl>

    > Jeśli na karcie jest podpis "Kowalski", a na SLIPIe "X", to nie trzeba
    > być grafologiem.

    zlodziej podpisujac sie na karcie dal odpis bardzo podobny wiec dla
    sprzedawcy
    wydaje sie OK no ale po sprawdzeniu nie bedzie juz OK

  • 17. Data: 2005-10-17 08:32:49
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Jeśli na karcie jest podpis "Kowalski", a na SLIPIe "X", to nie trzeba
    > być grafologiem.

    Sądzisz, że złodziej, który taką kartą się posługuje jest aż tak
    głupi ? Złożyłpodpis KOWALSKI , kasjerka nie jest grafologiem
    ... co innego jeśli np karta jest ze zdjęciem, kasjerka może
    mieć podejrzenia , że zdjęcie nie halo coś jest.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 18. Data: 2005-10-17 08:50:25
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-17 10:32, osobnik podający się za Stasio Podróżnik, śmiał
    stwierdzić, iż:
    [...]

    Nie twierdzę, że podpisał się akurat "X", to był jedynie przykład, kiedy
    nie trzeba być grafologiem.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 19. Data: 2005-10-17 08:54:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl> writes:

    > Jeśli na karcie jest podpis "Kowalski", a na SLIPIe "X", to nie trzeba
    > być grafologiem.

    Skąd wiesz, jaki podpis jest na karcie, skoro karty nie ma (została
    skradziona)?

    MJ

  • 20. Data: 2005-10-17 09:01:36
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Nie twierdzę, że podpisał się akurat "X", to był jedynie przykład, kiedy
    > nie trzeba być grafologiem.

    Jak sądzisz, jaka syt jest bardziej prawdopodobna ?

    Napisałem to po to by uświadomić co niektórym, że kasjerka nie
    musi a nawet nie powinna w większości przypadków ponosić
    jakiejkolwiek odpowiedzialności.