  • 51. Data: 2017-08-25 13:29:12
    Temat: Re: czy takim cudem można zapłacić w hipermarkecie albo w internecie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    alid...
    J.F. w <news:599ee5a5$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>:

    >Ogonek nie jest czerwony, ale reszta taka sama.

    Chodzi o ten napis "ELECTRON" pod "VISA".

    Jakos tak znikl. W Szwecji tez
    https://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/no
    rdea-debit.html#Om-Bankkort

    Ale nie calkiem
    https://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/no
    rdea-electron.html

    Jesli rozumiem - do 16 lat.

    >BTW Nordee przejął PKO...

    Polską, bo na fotce jest ponoc karta szwedzka.

    >Jak najbardziej ELEKTRON jest napisane

    Mam karte Inteligo i juz nie ma.
    BZWBK tez nie ma, mbank tez nie ma,

    Teraz sie nazywa PKO Express ?
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/konta/kart
    y-do-konta/karta-pko-ekspres-do-pko-konta-osobistego
    /

    Nie ma.

    Swoja droga - na dole jest galeria kart PKO ... na zadnej nie ma logo
    ani VISA ani MC.
    Logo doloza w zaleznosci od zamowienia, czy jakas "polską" karte
    wciskaja ?

    >Przeczytaj regulami.

    Nic nie wyjasnia :-)

    2. W przypadku wystąpienia na Karcie Kredytowej nadpłaty, Bank jest
    zobowiązany do jej zwrotu

    OK, ale nie napisali kiedy ten zwrot,

    4. Klient ma prawo wystąpić z wnioskiem co do sposobu zwrotu
    nadpłaty. Wniosek może zostać [...]

    czyli na wniosek.

    7. W okresie wypowiedzenia Klient jest zobowiązany do wskazania
    Bankowi rachunku bankowego właściwego dla uznania środkami wszelkich
    nadpłat na Rachunku Karty Klienta.

    Lub po wypowiedzeniu

    7. W przypadku nadpłaty na Karcie, Transakcje bezgotówkowe, których
    przeniesienie do Planu spowodowałoby powstanie nadpłaty na Karcie, nie
    zostaną automatycznie rozłożone na raty, dopiero kolejna Transakcja
    bezgotówkowa po całkowitym rozliczeniu nadpłaty zostanie automatycznie
    rozłożona na raty.

    Ale to przy jakims tajemniczym Planie Komfort.

    J.

  • 52. Data: 2017-08-25 14:17:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-24 o 17:50, TomN pisze:

    > Jak najbardziej ELEKTRON jest napisane

    Karta VWBank też tak ma.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 53. Data: 2017-08-25 18:56:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    >Debetówka, transakcje którą obciążałyby rachunek kredytowy
    >(np. z limitem zadłużenia)? Jakiś przykład?
    >Jeśli transakcje obciążają rachunek bieżący (lub inny depozytowy), to

    A rachunek biezacy z limitem zadluzenia nie moze byc ?

    >nijak nie jest KK. Na tym polega różnica między KK i KD.

    Klient moze nie dostrzec roznicy - dla niego wazne, ze moze nie miec
    pieniedzy, a kupic :-)

    >To akurat jest pewna sprzeczność, ale być może tylko pozorna - czy
    >elektroniczna autoryzacja to jest "electronic use", jeśli np. numer
    >karty podajemy komputerowi,

    No wlasnie - sprzecznosci nie ma ... chyba, ze sie okaze, ze
    niniejszym wyrazilismy zgode na cykliczna prenumerate ... ale moze ta
    sprzecznosc, ktora mi sie wydaje, tez jest pozorna :-)

    J.

  • 54. Data: 2017-08-25 21:03:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 17:51:14 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > Ty akurat nie wykrzywiasz, a nawet przeciwnie.
    To co się tak tymi kredytówkami podniecasz?
    Napisałem jak używam debetówki podpietej pod ROR, wydaję tylko swoje pieniądze, nie
    pożyczam od banku, więc gp, terminy spłat, wyciągi itp mnie nie obchodzą. I tak
    kilkanaście lat i żyję i jak piszesz nie wykrzywiam. Więc po kiego mi kredytówka?
    Jest tu jakis marketoid żeby wykreować we mnie potrzebe na KK?

  • 55. Data: 2017-08-25 21:17:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Rutkowski napisał:
> [...]
    >wykrzywiam. Więc po kiego mi kredytówka?
    >Jest tu jakis marketoid żeby wykreować we mnie potrzebe na KK?

    Ale czemu nie, jesli tyle samo kosztuje ? :-)

    Troche lepiej traktowana w innych krajach, internecie itp.

    J.

  • 56. Data: 2017-08-25 21:38:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 21:18:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale czemu nie, jesli tyle samo kosztuje ? :-)

    Ale po co skoro tyle samo kosztuje
    > Troche lepiej traktowana w innych krajach, internecie itp.

    Bywałem w "innych krajach", kupuję w "internecie itp" i problemów żadnych póki co.

  • 57. Data: 2017-08-25 22:02:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >Ale po co skoro tyle samo kosztuje

    Ale czemu nie ?
    Pare zalet ma, nawet jak sie wydaje, ze niepotrzebna.

    A powiedzmy stracisz prace, bedzie pilny zakup potrzebny, to kto ci
    wtedy kredyt da ? :-)

    >Bywałem w "innych krajach", kupuję w "internecie itp" i problemów
    >żadnych póki co.

    A jednak informacje sie zdarzaja, ze nie zawsze dziala.
    W hotelu, w wypozyczalni samochodow itp.

    J.

  • 58. Data: 2017-08-25 22:59:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 22:02:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A powiedzmy stracisz prace, bedzie pilny zakup potrzebny, to kto ci
    > wtedy kredyt da ? :-)

    j/ak stracę prace to musiałbym być bardzo nadprzeciętnym idiotom żeby jeszcze kredyt
    brać
    Mam zasadę że wydaje tylko zarobione już pieniadze

    > A jednak informacje sie zdarzaja, ze nie zawsze dziala.
    > W hotelu, w wypozyczalni samochodow itp.

    z teraz czy historyczne?
    a nawet historycznie patrząc- Ja takich problemów nie miałem
    Raz na promie do Karlskrony zapłaciłem coś koło 250 zł i się później okazało że z
    konta zeszło podwójnie. Ale zanim zdążyłem złożyć relamację kasa wrócuiła- bład w
    systemie jakiś mieli.
    Z tydzień to trwało zanim zauważyłem a jak zauważyłem to własnie oddali. 2003 rok to
    chyba był.
    Konto i karta od 2002 chyba do dzisiaj w tym samym miejscu.

  • 59. Data: 2017-08-28 10:18:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >j/ak stracę prace to musiałbym być bardzo nadprzeciętnym idiotom żeby
    >jeszcze kredyt brać
    >Mam zasadę że wydaje tylko zarobione już pieniadze

    Dobrze mowisz, ale jesc cos trzeba.
    Kuchenke czy pralke lub lodowke kupic trzeba, jesli sie zlosliwie
    zepsuje.

    Ba - nawet czasem komputer kupic trzeba, zeby prace znalezc :-)

    J.

  • 60. Data: 2017-08-28 10:20:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-25 o 22:59, Kris pisze:
    > j/ak stracę prace to musiałbym być bardzo nadprzeciętnym idiotom żeby jeszcze
    kredyt brać

    Jak widzę jak piszesz, to wnioskuję, że nie musisz spełniać żadnych
    dodatkowych warunków do bycia idiotom/idiotą ;)

    --
    Liwiusz