    From: z...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: czy to jest sposób na wykiwanie komornika?
    Date: Sun, 20 Sep 2009 20:38:03 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Zwykle bank nawet nie zerknie na kogo jest adresowany przelew, byle nr
    > rachunku sie zgadzał.
    > natomiast problemy moga być.
    > Pełnomocnik to nie współwłaściciel i pieniądze na koncie należą do pani
    > X. Np. US skarbowy może się zainteresować przy okazji skąd pani X ma
    > pieniądze na swoim koncie, o po wyjaśnieniach moze np. poprosić o 2% dla
    > siebie tytułem depozytu nieprawidłowego.

    powiedzcie mi czy dobrze myślę, że pełnomocnictwo do rachunku plus
    trzymanie pieniędzy na koncie mocodawcy może być dobrym zabezpieczeniem
    przed windykacją komorniczą?

    bo bank (dobrze myślę) powinien pokazać komornikowi figę i odpisać: "panie
    komorniku, jest pan w błędzie, rachunek x nie należy do pana y ale do pani z,
    w związku z czym odmawiamy realizacji zajęcia komorniczego"

    a w razie wpadki, dłużnik zapłaci 2% pcc/dn zamiast stracić całą kasę.

    Dobrze myślę? a jeśli źle, to gdzie tkwi mój błąd?