  • 11. Data: 2022-01-28 15:24:34
    Temat: Re: czyszczenie BIK - możesz to zrobić sam, bezpłatnie
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 28.01.2022 o 14:12, J.F pisze:

    > skoro oferta zalezy od wynikow z BIK ... czy na hipo nie?

    nie, masz to w tekście
    przy hipo wystarczy, że nie masz negatywnej historii

    > A skoro banki procesuja wniosek miesiac ...

    na gotówkę 1-2 dni, na hipo setki wniosków?
    ciężko byłoby to ogarnąć, poza tym po co?

    > Bo taki przypadek praktyczny - jest wniosek o hipo.
    > Bank sprawdza, i mowi - za duzy limit na kartach kredytowych,
    > i za duzo drobnych kredytow. Kredyt na 300 tys, a raty na lodowke za
    > 1000 zl mu przeszkadzaja.

    bo klient musi mieć zdolność, DTI może być za wysokie

    > Tzn moze wystawic, ale to trzeba wniosek zlozyc i w ciagu miesiaca
    > wystawią zaswiadczenie.

    klient pisze oświadczenie i ma zamkniecie zobowiązania do decyzji

    > Ale czy udzielalem?

    musiałeś, bez tego bank nie obsłuzy wniosku

    > nie całą, ale widać bankowi pasowało.

    kawałka bank nie sprzeda, nie ma to sensu

    > No ale co teraz pod wzgledem prawnym?
    > Dług z tytulu kredytu nadal istnieje, ale nie wzgledem banku,
    > tylko np względem Kruka ... czy Kruk jest uprawniony do wpisu w BIK,
    > a czy bank nie powinien skasowac swojego ?

    historia w bik zostanie, a kruk wpisze do krd

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 12. Data: 2022-01-28 16:28:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 15:24:34 +0100, Robert_DF wrote:

    > nie, masz to w tekście
    > przy hipo wystarczy, że nie masz negatywnej historii

    > na gotówkę 1-2 dni, na hipo setki wniosków?

    A nie odwrotnie lub choc podobnie z ta iloscia wnioskow ?

    > ciężko byłoby to ogarnąć, poza tym po co?

    > bo klient musi mieć zdolność, DTI może być za wysokie

    I jak splaci te 500zl pozostale z lodowki, to zdolnosc odzyska :-)

    > klient pisze oświadczenie i ma zamkniecie zobowiązania do decyzji

    A potem mu mowia, ze decyzji wydac nie moga, bo trzeba udokumentowac
    zmniejszenie limitu KK.

    > musiałeś, bez tego bank nie obsłuzy wniosku

    Chyba sie nie rozumiemy.

    Zgoda dla banku jest na odczyt i przetwarzanie danych ... przez Bank?

    A gdzie zgoda dla BIK na umieszczenie wczesniejszych danych?

    > kawałka bank nie sprzeda, nie ma to sensu

    Czemu nie ... ale ja o kwocie pisalem.
    Windykator za ułamek naleznosci kupuje.

    Wiec bank odzyskał część należnosci, ale stracil prawo do całosci.

    > historia w bik zostanie, a kruk wpisze do krd

    No i kiedy sie ta historia w BIK skasuje?

    J.

  • 13. Data: 2022-01-28 17:06:11
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 28.01.2022 o 16:28, J.F pisze:

    > No i kiedy sie ta historia w BIK skasuje?
    >
    > J.

    masz w tekście, po 5 latach od całkowitej spłaty zobowiązania

  • 14. Data: 2022-01-28 17:28:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 17:06:11 +0100, Robert_DF wrote:

    > masz w tekście, po 5 latach od całkowitej spłaty zobowiązania

    Ale pisalem o kredycie, ktory bank sprzedal windykatorowi,
    i kto i kiedy ma wtedy poprawic wpisy w BIK ?

    J.

  • 15. Data: 2022-01-28 18:47:09
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Ale pisalem o kredycie, ktory bank sprzedal windykatorowi,
    > i kto i kiedy ma wtedy poprawic wpisy w BIK ?
    >
    > J.

    w BIK będzie status odzyskany, bank dostał swoją kasę (wpis będzie
    widoczny przez kolejne 5 lat) i dalej rozmawiasz już z zewn. windykacją,
    która przejęła dług na podstawie cesji,
    jak się nie dogadasz to wpiszą do KRD, pójdą do sądu etc...

  • 16. Data: 2022-01-28 21:06:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 28.01.2022 18:47 you wrote:

    > w BIK będzie status odzyskany,
    Raczej spisany.

    > bank dostał swoją kasę

    Raczej część kasy. I jeśli sprzedawane w pakiecie, to zwykle za ułamek
    nominału.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2022-01-28 21:57:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chodzi o raport bezpłatny.

    -----

  • 18. Data: 2022-01-28 22:19:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.01.2022 o 13:12, Robert_DF pisze:
    > zgodnie z PB do BIK wpisują instytucje finansowe, na to zgoda sądu
    > potrzebna nie jest

    I to w mojej ocenie powoduje, ze dane z BIK są niewiarygodne. Oczywiście
    banki sobie mogą na tym się opierać, ale trzeba mieć świadomość
    rzetelności tych danych. Kiedyś banki mogły dostawać tytuły wykonawcze
    na podstawie swoich wniosków, ale już od wielu lat muszą udowodnić przed
    sadem, że to co im się wydaje jest prawdą.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2022-01-28 22:22:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.01.2022 o 15:44, Eneuel pisze:
    > Możliwość bezpłatnego zaglądania do BIK choćby częściowo ów
    > problem by rozwiązywała.

    Ja powiem więcej. Domaganie się opłaty za to, że ktoś sobie sprawdzi, co
    na jego temat "nakłamały" banki jest moim zdaniem co najmniej wątpliwe
    etycznie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-01-29 09:42:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Ja powiem więcej. Domaganie się opłaty za to, że ktoś sobie sprawdzi,
    > co na jego temat "nakłamały" banki jest moim zdaniem co najmniej
    > wątpliwe etycznie :-)

    Ale przecież raz na pół roku można. Co prawda to co się z BIKu otrzymuje
    woła o pomstę do nieba (i może się nawet zmuszę do zainteresowania tym
    *ODO) ale jest.

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/