  • 1. Data: 2009-10-28 13:08:01
    Temat: dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Jako, że w Aliorze kończy się rok promocji karty debetowej maestro,
    postanowiłem sprawdzić konkurencje, aby się zastanowić czy może u mniej
    zostać czy jednak powrócić do A i zaopatrzyć się w MC-paypass. Do wyboru
    Nordea i DBnet. W N już kiedyś konto i kartę miałem, poza tym warunek
    "darmowego konta" jest niewygodny, także padło na DBnet. Wizyta w
    oddziale. Pustki co cieszy, zakładanie konta trwało około 15 minut. Co
    było ciekawego przy zakładaniu? Pan zebrał ode mnie wszystkie potrzebne
    dane, limity wypłat i ich wysokości, jakie chce ustawić etc i sobie
    usiadłem pooglądać katalogi, po czym zostałem poproszony o weryfikacje
    wprowadzonych danych i podpisy, całość do teczki i jestem wolny. Nie wiem
    czy tak jest w każdym oddziale u mnie tak było i na to zwróciłem uwagę,
    bo chyba pierwszy raz się z taką procedurą spotkałem, nie powiem, może
    się podobać. Po koło tygodniu 7-9 dni, jakoś tak, dostałem pocztą zwykłą
    kartę debetową VISA już z chipem i kartę TAN. Obie aktywowałem na
    partyline (także czekania nie było zbytniego).

    Teraz praktyka.

    Karta debetowa sprawuje się lepiej niż maestro z A, czyli działa u mnie
    wszędzie tam gdzie maestro nie działało. Wiadomo, że wynika to z tego że
    VISA jest bardziej znana i chyba wyjątkiem są bankomaty, jeżeli takie w
    ogóle są, które przyjmują maestro a nie przyjmują VISA - odwrotnie jest
    jednak sporo częściej. Przez sieć kartą jeszcze nie płaciłem.

    Dostęp przez www. Login i do tego hasło 6 cyfrowe. W systemie wszystkie
    akcje zatwierdzamy kodami z karty TAN, czyli po prostu papierowego
    tokena. Strona wygląda poprawnie. Działa bardzo szybko z racji tego, że
    nie jest niczym przeładowana. Blokady na karcie widać od razu. Można
    sobie konfigurować stronę startową. Jest z boku menu skrótów, gdzie
    możemy sobie zdefiniować linki do rzeczy, które najczęściej są nam
    potrzebne. Tutaj jak zwykle będę zgryźliwy i powtórzę, że multi/mbank do
    tej pory się tak prostej funkcjonalności nie dorobiły :]

    Dokonując jednej wypłaty miesięcznie konto jest całkowicie darmowe i to
    jest bardzo dobry układ, jak się chce mieć, darmową kartę z bezpłatnymi
    bankomatami na całym świecie.

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2009-10-28 14:39:40
    Temat: Re: dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    Też zaczynam swoją przygodę z DB.
    Otwierałem przez net i trwało to trochę dużej. Jeden z panów z partyline
    wprowadził mnie w błąd - chyba niezbyt pewnie poruszał się po systemie. Nie
    widział zamówionych kart i odesłał mnie do oddziału w sprawie wyjaśnienia.
    Napisałem reklamację przez system transakcyjny. Odpowiedź po 5 dniach,
    ogólnikowa. Karty w każdym razie pokazały się jako "W PRODUKCJI", a teraz
    już mam je w domu - nawet ładne (dość ascetyczne).
    Listopad będzie pierwszym miesiącem kiedy konto będzie głównym kontem
    rozliczeniowym.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-10-28 16:27:26
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "xbartx" news:hc9fnh$2c1$3@inews.gazeta.pl

    Dwa pytania:
    1. Przerabiałeś ich kursy przy płatności kartami po za Polską?
    2. Możesz zapodać jakaś foteczkę zachipowanego plastiku od DB? ;)

  • 4. Data: 2009-10-28 17:07:16
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    xbartx wrote:

    > Dokonując jednej wypłaty miesięcznie konto jest całkowicie darmowe i to
    > jest bardzo dobry układ, jak się chce mieć, darmową kartę z bezpłatnymi
    > bankomatami na całym świecie.

    aktualnie DB ma tzw. blad systemowy, ktory objawia sie tym, ze co miesiac
    pobieraja ci z konta 1pln za obsluge karty, a nastepnie po reklamacji
    zwracaja i tak bedzie do momentu, gdy programisci systemowi tego nie
    naprawia. mi po dwoch reklamacjach juz pani powiedziala, ze zwroty juz
    beda automatycznie robione :) zobaczymy przy trzeciej zlotowce czy miala
    racje :>

  • 5. Data: 2009-10-28 18:11:17
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Paweł <r...@1...0.0.1> napisał(a):

> [...]
    > naprawia. mi po dwoch reklamacjach juz pani powiedziala, ze zwroty juz
    > beda automatycznie robione :) zobaczymy przy trzeciej zlotowce czy miala

    ten "błąd" nie dotyczy kart EMV

  • 6. Data: 2009-10-28 18:15:23
    Od: robbi <r...@n...com>

    xbartx pisze:

> [...]
    > potrzebne. Tutaj jak zwykle będę zgryźliwy i powtórzę, że multi/mbank do
    > tej pory się tak prostej funkcjonalności nie dorobiły :]

    A jak oceniasz ergonomie DBnet vs Multi?
    Już jakiś czas temu zacząłem myśleć o zmianie Multi (Osobiste, Wspólne i
    Firmowe) na coś innego ale jakoś nie znalazłem banku którego system www
    by potrafił przebić Multi.

    --
    pzdr
    robbi

  • 7. Data: 2009-10-28 21:58:00
    Od: "Stef9" <n...@o...pl>

    > Jako, że w Aliorze kończy się rok promocji karty debetowej maestro,
    > Tutaj jak zwykle będę zgryźliwy i powtórzę, że multi/mbank do
    > tej pory się tak prostej funkcjonalności nie dorobiły :]

    Ja nie narzekam na funkcjonalność mBanku.

    No ciekawa reklama. Poczekam na więcej szczegółów
    od użytkowników.

  • 8. Data: 2009-10-28 22:18:39
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > naprawia. mi po dwoch reklamacjach juz pani powiedziala, ze zwroty juz
    > beda automatycznie robione :) zobaczymy przy trzeciej zlotowce czy miala

    Albo zmienia TOiP i juz nie beda musieli zwracac :)))

  • 9. Data: 2009-10-29 07:54:38
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 28-10-2009 o 14:08:01 xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > Dostęp przez www. Login i do tego hasło 6 cyfrowe. W systemie wszystkie
    > akcje zatwierdzamy kodami z karty TAN, czyli po prostu papierowego

    Przyznam, ze haslo statyczne, skladajace sie z samych cyferek nie budzi u
    mnie przesadnego poczucia bezpieczenstwa. Mogliby chociaz wymagac
    podawania dodatkowo jednego TANu..

    Nawiasem mowiac, TANy sa wielorazowego uzytku - po odslonieciu gdzies 1/3
    kodow system zaczyna 'oszczedzac' i prosi o jeden kod 'nowy' a drugi z
    recyclingu. IMHO troche to dziwne ale moze sie nie znam. :)

    > Jest z boku menu skrótów, gdzie możemy sobie zdefiniować linki dorzeczy,
    > które najczęściej są nam potrzebne.

    Interfejs www jak dla mnie jest rewelacyjny: prosty ale funkcjonalny, bez
    flashowego guana, ktorym ostatnio rozne banki (np Alior czy Raifi) nas
    epatuja, wyswietla sie prawidlowo we wszystkich czterech przegladarkach,
    ktorych uzywam - czego nie da sie powiedziec np o mbanku. I chodzi w
    natywnej przegladarce na moim komorkofonie, wiec 'w przypadku wypadku' mam
    dostep do rachunku bez ratowania sie potencjalnie groznymi protezami w
    stylu Opery Mini.

    Przy przenoszeniu sie do/z innego banku, albo korzystaniu z jakichs
    menadzerow finansow, moze sie przydac mozliwosc eksportu/importu
    kontrahentow i szablonow platnosci do/z pliku XML.

    > Dokonując jednej wypłaty miesięcznie konto jest całkowicie darmowe i to
    > jest bardzo dobry układ, jak się chce mieć, darmową kartę z bezpłatnymi
    > bankomatami na całym świecie.

    Spoko, spoko - za 'darmowosc' zagranicznych bankomatow zaplacisz z
    nawiazka przy przeliczeniach walut. ;)

    Karta ma dla mnie jedna parszywa ceche: w regulaminie jest napisane, ze za
    transakcje zdalne tak czy inaczej odpowiada posiadacz, co oznacza
    przepychanki w razie gdyby nieznani sprawcy zaplacili za costamcostam
    korzystajac z wycieklego/podejrzanego numeru. A niestety transakcji
    MO/TO/IO zablokowac sie podobno nie da.

    Ale summa summarum z konta jestem zadowolony - na backup w sam raz.
    Rachunek definitywnie wart swej ceny. ;)

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 10. Data: 2009-10-29 08:45:49
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 28-10-2009 o 17:27:26 Valdi.Pavlack <V...@p...nospam.pl>
    napisał(a):

    > "xbartx" news:hc9fnh$2c1$3@inews.gazeta.pl
    >
    > Dwa pytania:
    > 1. Przerabiałeś ich kursy przy płatności kartami po za Polską?
    > 2. Możesz zapodać jakaś foteczkę zachipowanego plastiku od DB? ;)

    Zdarzylo misie placic w eurolandzie tego samego dnia dojczebankowym
    electronem tudziez MC z Pekao SA i kursy EUR/PLN wyszly jak ponizej:

    DB: 4.3412
    Pekao: 4.3273

    Kurs sprzedazy NBP z tego dnia wynosil 4.2238

    Niby roznica niewielka ale.. MC Pekao jest przeliczany via USD, wiec
    byly dwa przewalutowania, a Visa DB w tym przypadku byla przeliczana
    bezposrednio na PLN. Przynajmniej zdaniem dezinformacji, ktora twierdzila,
    ze u nich transakcje w EUR sa przewalutowywane od razu na PLN, a te w
    pozostalych walutach ida via USD - taka dziwna hybryda przeliczeniowa.

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de