  • 1. Data: 2009-10-28 13:22:03
    Temat: jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
    Od: z...@o...pl

    pożyczanie, branie kredytu, owszem: droższe niż w banku,
    tańsze niż w providencie, niekiedy lagodniejsze warunki
    badania zdolności kredytowej.

    nie rozumiem jednak ludzi którzy _płacą_ za wstąpienie
    do SKOK-u, aby ten "łaskawie" zgodził sie przyjąć depozyt

    owszem, rozumiem, brak kanału internetowego w większości
    SKOK-ów jest emerytowi obojętny bo i tak nie korzysta z netu

    owszem, rozumiem, że emeryt nie pojmuje różnicy między
    ubezpieczeniem wkładów skok w podmiocie powiązanym a
    gwarancjami BFG - nie każdy jest ekonomistą

    ale chyba każdy emeryt, człowiek mający czas i ochotę
    na liczenie każdego grosika, umie sobie policzyć że
    procent ze skoku pomniejszony o wpisowe daje mniejszą
    korzyść od procentu z lokaty bankowej.

    bo okoliczność że "ojciec inwestor kazali" chyba nie determinuje?
    a jeśli determinuje to może decyzję 1 z 20 emerytów.

  • 2. Data: 2009-10-28 14:10:20
    Temat: Re: jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    z...@o...pl wrote:
> [...]
    >
    > nie rozumiem jednak ludzi którzy _płacą_ za wstąpienie
    > do SKOK-u, aby ten "łaskawie" zgodził sie przyjąć depozyt

    A czy ta oplata rosnie wraz ze wzrostem depozytu?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2009-10-28 16:50:19
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 28 Paź, 14:22, z...@o...pl wrote:

    > ale chyba każdy emeryt, człowiek mający czas i ochotę
    > na liczenie każdego grosika, umie sobie policzyć że
    > procent ze skoku pomniejszony o wpisowe daje mniejszą
    > korzyść od procentu z lokaty bankowej.
    Zależy - bo jeśli przykładowo jeden ze SKOKów daje 6,2% na dziennej
    przy możliwości założenia 20 takich rachunków to teraz od wysokości
    kwoty zależy czy to jest bardziej czy mnie opłacalne od lokaty w
    banku.

    Chociaż dla mnie obecne SKOKi nie mają wiele wspólnego z XIX-wiecznymi
    kasami, które zrobiły wiele pożytecznego dla Polaków.

  • 4. Data: 2009-10-28 17:28:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    z...@o...pl pisze:
    > owszem, rozumiem, że emeryt nie pojmuje różnicy między
    > ubezpieczeniem wkładów skok w podmiocie powiązanym a
    > gwarancjami BFG - nie każdy jest ekonomistą

    A taki jest sens, że SKOK jest poza systemem bankowym. Ma to oczywiście
    swoje wady ale też pewnie ma i jakieś zalety (zwłaszcza jak ktoś chce
    coś ukryć).

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-10-28 19:10:43
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na liczenie każdego grosika, umie sobie policzyć że
    > procent ze skoku pomniejszony o wpisowe daje mniejszą

    Wkład, udzial, wpisowe, płacisz raz niezależnie od ilości depozytów.
    Depozyty w Skokch są z reguły wyżej oprocentowane niż w bankach
    Wklad udział wpisowe to ok 50-100zł w zalezności od Skoku płatne jednorazowo
    z czego udział i wkład jest zwracany po rezygnacji.
    Avista w skoku Stefczyka to 5.2 %. Wiecej dają tylko banki "netowe". Lokaty
    w bankach "stacjonarnych" to teraz ok 4% a w Skokach ponad 6 nawet.
    Jak widzisz niektórzy potrafią liczyć więc korzystaja z usług Skoków.
    Opłaty za prowadzenie konta w Skokach to 5-6zl(trzeba tylko powyłaczac
    dodatkowe ubezpieczenia itp)
    Banki stacjonarne są droższe.
    Pożyczki tez wyglądaja nie najgorzej jak sie nie dasz w dodatkowe
    ubezpieczenia wmanewrować
    Itd

    Kris

  • 6. Data: 2009-10-28 22:43:17
    Od: z...@o...pl

    > Wkład, udzial, wpisowe, płacisz raz niezależnie
    > od ilości depozytów (...)

    szczerze mówiąc, zakładałem jakąś promocję zwalniającą
    z opłaty za wstąpienie do SKOK przy zlożeniu depozytu
    i nieco sie zawiodłem że takowej nie było.

    > Banki stacjonarne są droższe.

    przyznam że mnie to zaintrygowało.

    czy ktoś z grupowiczów liczył, przy jak dużym depozycje
    korzyści z lokaty w SKOK-u przekroczą korzyść z lokaty
    w internetowym banku? zakładam w ciemno, że przy 1.000zł
    jest gorzej niż w banku a przy 1.000.000zł lepiej.

  • 7. Data: 2009-10-29 01:01:39
    Od: z...@o...pl

    > A taki jest sens, że SKOK jest poza systemem bankowym.
    > Ma to oczywiście swoje wady ale też pewnie ma i jakieś
    > zalety (zwłaszcza jak ktoś chce coś ukryć).

    dobrze zrozumiałem, że SKOK-i nie współpracują z UKS /GIIF?
    a jeśli współpracują, to jak mogą być użyte do "ukrywania"?

  • 8. Data: 2009-10-29 01:04:18
    Od: z...@o...pl

    > Zależy - bo jeśli przykładowo jeden ze SKOKów daje 6,2% na dziennej

    a jaki to skok? można poznac jego nazwę?

  • 9. Data: 2009-10-29 06:37:34
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Paź, 02:01, z...@o...pl wrote:

    > dobrze zrozumiałem, że SKOK-i nie współpracują z UKS /GIIF?
    > a jeśli współpracują, to jak mogą być użyte do "ukrywania"?
    >
    > --

    Wspolpracuja.

  • 10. Data: 2009-10-29 06:44:40
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Paź, 20:10, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Avista w skoku Stefczyka to 5.2 %. Wiecej dają tylko banki "netowe".

    Tylko co z tego skoro statystycznie rzecz biorac klienci SKOK sa
    biedniejsi od klientow banku?

    Ale zakladamy, ze Kowalski majacy srednia krajowa pensji trzyma na
    takim ror ok 2000 zl na oplaty/wydatki/rachunki. Zarobi na tym jakies
    6-7 zl miesiecznie?

    Wiecej faktycznie trudno dostac w bankach - no moze na KO Polbanku czy
    w Eurobanku [a nie w bankach "netowych" bo taki jest jeden - mBank i
    nie ma wysokich %].

    > Jak widzisz niektórzy potrafią liczyć więc korzystaja z usług Skoków.

    Jak widzisz niebardzo.

    > Opłaty za prowadzenie konta w Skokach to 5-6zl(trzeba tylko powyłaczac
    > dodatkowe ubezpieczenia itp)

    Bo skoro na tym koncie zarabiam jakies 6 zl miesiecznie - i tyle
    korzystanie z tego konta kosztuje to wychodze na 0, gdzie tu zysk?

    I zaden SKOK nie daje takich bonusow jak: bezplatne bankomaty czy
    bezplatne przelewy.

    > Banki stacjonarne są droższe.

    Alior? Nordea? Polbank? Eurobank?

    Mam wrazenie, ze w zadnym z nich konto nie kosztuje 5-6 zl. A i maja
    ciekawe bonusy w tych swoich rorach.

    SKOK sa ekonomicznie nieoplacalne z jednej prostej przyczyny.
    Zapomnialy, ze sa powolane do pomagania czlonkom i zajmuja sie
    zarabianiem kasy [przynosza zyski!]. Prawidlowo zbilansowany SKOK
    powinien wychodzic na 0. Dlaczego? Bo taka jego rola zeby jedynie
    pokrywac koszty swojej dzialanosci i organicznego rozwoju.

    Jesli SKOK zarabia kase i bawi sie w biznes to znaczy, ze zapomnial co
    to jest SKOK.

    Zdecydowanie bardziej w malych miejscowosciach oplacaja sie Banki
    Spoldzielcze, ktore w przeciwienstwie do SKOK, nie wymagaja oplacenia
    wpisowego/udzialu i skladki.