eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankidługie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post › długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Wiktor <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Subject: długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post
    Date: Tue, 24 Mar 2009 21:05:04 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 84
    Message-ID: <gqbedg$m5b$1@news3.onet>
    NNTP-Posting-Host: 145-mo7-4.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news3.onet 1237925104 22699 85.222.95.145 (24 Mar 2009 20:05:04 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Mar 2009 20:05:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:581832 pl.biznes.banki:480891
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Mam problem z Bankiem Toyota - proszę o rady.
    Jednym zdaniem: opierając się na informacjach na stronie www
    zainteresowałem się lokatą 3 miesięczną. Złożyłem wniosek, wpłaciłem
    pieniądze, przysłali mi umowę z której warunkami nie mogę się zgodzić i
    nie chcę podpisać.
    Bank nie chce mi oddać pieniędzy dopóki tej umowy nie podpiszę.

    A teraz bardziej szczegółowo:
    1. Szukałem możliwie prostej lokaty - bez zakładania konta (mam ich za
    dużo), bez żadnego chodzenia po bankach (nie mam czasu) - po prostu
    wpłacić pieniądze i po pewnym czasie skasować procenty
    2. Przeanalizowałem dużo banków i jednym z kilku które wybrałem był
    Toyota Bank - brak konta (nie muszę wiązać się na dłużej), brak potrzeby
    chodzenia po placówkach, dobre oprocentowanie
    3. 27 lutego złożyłem wniosek. Podczas składania wniosku był komunikat,
    że wypłata środków będzie możliwa dopiero po odesłaniu im podpisanej
    umowy, którą do mnie wyślą w przeciągu kilku dni. Nie miałem z tym
    problemu, prześledziłem dostępne na stronie regulaminy, niestety wglądu
    do umowy nie miałem. Przy składaniu wniosku było pytanie, czy chcę
    założyć dostęp internetowy do lokaty. Wybrałem NIE, gdyż mam już za dużo
    kont i nie chcę sobie kolejnym kontem głowę zawracać.
    4. Po dwóch dniach dzwoni konsultantka celem potwierdzenia wniosku.
    Potwierdzam dane, drugi raz informuję że nie chcę ŻADNEGO dostępu
    internetowego - pomimo, że mnie próbowała przekonać do tego.
    5. Przy okazji pierwszy zonk - otrzymuję informację, że po otrzymaniu
    umowy będę musiał się udać do placówki poczty celem potwierdzenia
    danych. Jakbym od razu to wiedział, to bym sobie darował. Konsultantka
    sprawdza w bazie, czy najbliższa mi poczta ma podpisaną umowę - ma.
    Myślę, ok trudno, raz poświęcę godzinkę i to załatwię.
    6. Po potwierdzeniu wniosku przez telefon drogą mailową otrzymuję nr
    rachunku, na który przez najbliższe 10 dni mam wpłacić pieniądze
    7. Wpłacam tego samego dnia pieniądze (kilkadziesiąt tysięcy)
    8. Po niecałych dwóch tygodniach pocztą otrzymuję umowy, jeden
    egzemplarz podpisany mam im podpisać. I tu się zaczyna cały problem,
    gdyż umowa składa się z:
    a) umowy ramowej na czas nieokreślony określająca zawieranie w
    przyszłości wszystkich innych umów
    b) właściwa umowa lokaty
    c) umowa prowadzenia bankowości elektronicznej
    Do tego dochodzi pouczenie ochrony danych osobowych, wśród których
    znajduje się zapis o przekazywaniu moich danych w razie konieczności do
    czterech firm windykacyjnych
    Jak pisałem wcześniej nie chciałem żadnej bankowości elektronicznej. Nie
    byłem informowany przy składaniu wniosku, że muszę podpisać umowę ramową
    (ja chcę tylko głupią lokatę). Ponadto poczułem się naprawdę nieswojo,
    kiedy przy wykupywaniu produktu oszczędnościowego muszę podpisać zgodę
    na przekazywanie danych do firm windykacyjnych - przecież to bank będzie
    mi winien pieniądze, nie ja im.
    9. Tego samego dnia zadzwoniłem na infolinie i złożyłem reklamacje.
    Oświadczyłem, że nie podpiszę tej umowy, gdyż zawiera warunki o których
    wcześniej nie byłem informowany.
    Zażądałem natychmiastowego zwrotu pieniędzy z uwagi na to, że
    przetrzymują je bez podpisania umowy ze mną. Konsultantka informowała,
    że nie zwrócą mi umowy dopóki nie podpiszę umowy. Na koniec zapisała w
    reklamacji, że nie zgadzam się na podpisanie dwóch z trzech dokumentów
    wchodzących do umowy (umowy ramowej i bankowości elektronicznej).
    10. Dzisiaj po niecałych dwóch tygodniach otrzymuję telefon, że niestety
    aby otrzymać pieniądze muszę tę umowę podpisać, a szczególnie muszę
    podpisać umowę o prowadzeniu bankowości elektronicznej - pomimo, że
    dwukrotnie przy wnioskowaniu zgłosiłem iż nie chcę tego.
    Bank zmienia reguły w trakcie gry i oświadczyłem konsultantowi, że nie
    podpiszę żadnej umowy i żądam natychmiastowego zwrotu pieniędzy z
    należnymi odsetkami. Otrzymałem info, że bank ma teraz 14 dni na
    ustosunkowanie się.
    Zdenerwowałem się, bo w ten sposób to mogą mi co 2 tygodnie coś
    proponować, ja się nie będę zgadzał. I tak to mogą moje pieniądze bez
    żadnej umowy trzymać i kilka miesięcy.

    Poradźcie, jakie mam środki prawne. Wiem, że zgodziłem się przy
    składaniu wniosku, że muszę podpisać umowę aby otrzymać moje pieniądze.
    Jednak składałem wniosek w dobrej wierze - naprawdę zawsze staram się
    przestudiować dokładnie ofertę i wszystkie "gwiazdki".
    Decyzję o założeniu lokaty podejmowałem w oparciu o dostępne informacje
    i warunki na stronie www. Warunki te Bank teraz zmienia. Czuję, że
    zatajając pewne informacje wyłudzono ode mnie pieniądze. Bank nie ma
    żadnej umowy podpisanej przeze mnie i posiada moje pieniądze, których
    nie chce mi zwrócić.
    Czy postępowanie Banku podlega pod wyłudzenie, a może pod coś innego?
    Nie mam problemu aby pójść do UOKIK, czy nawet Prokuratury - tylko
    podajcie mi proszę paragrafy.

    Wiktor

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1