  • 1. Data: 2006-08-29 19:04:04
    Temat: dot. spłaty kredytu
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    Witam,

    Nie wiem czy to pytanie na ta grupę czy szybciej na prawo, ale zaryzykuję.

    Taka sytuacja:

    Żona dostaje limit kredytowy w rachunku. Dostaje go bez zgody męża, ale
    nie ma z nim rozdzielności majątkowej.

    Żona umiera. Czy jeżeli miała w jakiejś części w chwili śmierci
    wykorzystany ten limit to mąż bedzie musiał za nią go spłacić.

    Z góry dzięki za odpowiedzi.
    Przemek

  • 2. Data: 2006-08-29 20:03:29
    Temat: Re: dot. spłaty kredytu
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Żona umiera. Czy jeżeli miała w jakiejś części w chwili śmierci
    > wykorzystany ten limit to mąż bedzie musiał za nią go spłacić.

    IMO wejdzie to do masy spadkowej. Spadek można odrzucić, przyjąć w całości
    (łącznie z długami) i do wysokości inwenatrza (odpowiada sie do wysokości
    majątku) więcej na pl.soc.prawo.

    Czasami takie zadłużenie jest ubezpieczane, czasami również umarzane przez
    banki.

    Darek