  • 1. Data: 2006-08-29 16:35:40
    Temat: podwyższenie kwoty przelewu
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy ktoś z szanownych Grupowiczów słyszał może ostatnio o podwyższeniu
    limitu kwoty przelewu z 10.000 Euro do 15.000 Euro, przy dokonywaniu
    przelewów krajowych.(jako operacji nie zgłaszanych do GIF-u)???Czy jest to
    prawda?Czy może nadal kwoty powyżej 10.000 Euro są zgłaszane?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2006-08-29 16:40:43
    Temat: Re: podwyższenie kwoty przelewu
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Michał" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > GIF-u)???Czy jest to
    > prawda?Czy może nadal kwoty powyżej 10.000 Euro są zgłaszane?

    Od bardzo dawna jest 15k Euro...

    marekz

  • 3. Data: 2006-08-29 17:47:01
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Od bardzo dawna jest 15k Euro...
    >
    > marekz

    Tak mi się też zdaje, że od dłuższego czasu obowiązuje 15k E,własnie
    przeglądałem wątki na grupie ale tej inormacji nie znalazłem aby to
    potwierdzić,w każdym bądź razie dzięki.

    Pozdr

  • 4. Data: 2006-08-30 15:06:31
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Od bardzo dawna jest 15k Euro...

    A 10k euro jest graniczną kwotą przelewu, od której bank ma obowiązek
    dokonać wglądu w dokumenty na podstawie których przelew jest dokonywany. Ten
    idiotyczny przepis prowadzi do absurdalnych sytuacji i groteskowych dyskusji
    w banku, kiedy chce przelac pieniadze na swoje wlasne konto za granica.
    Mowie im, ze postawa przelewu jest moj kaprys, nie poparty zadnymi
    dokumentami. A oni swoje, ze chca fakture. To co, mam sobie sam wystawic?

  • 5. Data: 2006-08-30 19:24:17
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mowie im, ze postawa przelewu jest moj kaprys, nie poparty zadnymi
    > dokumentami. A oni swoje, ze chca fakture. To co, mam sobie sam wystawic?

    W przypadku operacji dewizowych, bo taka będzie miała miejsce w opisywanej
    sytuacji, nastąpi przewalutowanie i bedzie to wyglądało tak;
    "Istota bankowej kontroli dewizowej polega na stwierdzeniu w sposób nie
    budzący wątpliwości, że czynność stanowiąca obrót z zagranicą i dokonywana
    przy udziale lub za pośrednictwem banku, na zlecenie lub na rzecz rezydenta
    bądź nierezydenta, jest zgodna z regulacjami ustawy dewizowej, dotyczącymi w
    szczególności swobody obrotu dewizowego lub ograniczeń takiego obrotu, jak
    również z warunkami ewentualnie udzielonego przez NBP zezwolenia dewizowego.
    Procedura kontrolna jest zróżnicowana w zależności od wysokości kwoty
    transferu za granicę. Kwoty do równowartości 5.000 euro nie podlegają w
    zasadzie kontroli bankowej. Przy transferze środków o równowartości od 5.000
    do 20.000 euro występuje fakultatywne żądanie banku przedstawienia
    dokumentów potwierdzających zgodność operacji z przepisami, a w przedziale
    powyżej 20.000 euro żądanie banku w tym zakresie jest obligatoryjne."

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2006-08-30 19:47:28
    Od: "Damian Kuczera" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tommeck <t...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > Mowie im, ze postawa przelewu jest moj kaprys, nie poparty zadnymi
    > dokumentami. A oni swoje, ze chca fakture. To co, mam sobie sam wystawic?

    Wystarczy zrobić kilka przelewów na kwoty 10k euro, wtedy sie nikt nie
    doczepi.

    Damian

  • 7. Data: 2006-08-31 08:38:51
    Od: "Andrzej" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Damian Kuczera"
    <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Wystarczy zrobić kilka przelewów na kwoty 10k euro, wtedy
    sie nikt nie
    > doczepi.

    No wlasnie mialem o to pytac. Czy jezeli zrobi sie np 100
    przelewow ponizej 10k euro to nikt sie tym nie zainteresuje?
    Jezeli tak, to przepisy sa o kant d..y rozbic.

  • 8. Data: 2006-08-31 18:24:14
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    > No wlasnie mialem o to pytac. Czy jezeli zrobi sie np 100
    > przelewow ponizej 10k euro to nikt sie tym nie zainteresuje?
    > Jezeli tak, to przepisy sa o kant d..y rozbic.

    Jeżeli,przyfilują,że robisz częste przelewy na podobne kwoty, tez może być
    to odebrane jako podejrzane transakcje.Kwestia jest ustawień w systemach
    transakcyjnych lub(dobrej woli albo niedobrej) pracowników, którzy obsługują
    lub śledzą transakcje.