  • 1. Data: 2010-11-15 19:25:00
    Temat: dynamic currency conversion?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    witam

    karta zagraniczna (polska za granicą lub zagraniczna u nas) i
    bankomat/akceptant pyta w jakiej walucie rozliczyć transakcję, którą
    korzystniej wybrać?

    np. PLN czy GBP w UK albo (jeżeli karta jest angielska) to GBP czy PLN w
    Polsce?

    może macie jakieś doświadczenia... ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2010-11-15 19:45:38
    Temat: Re: dynamic currency conversion?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message
> [...]
    > korzystniej wybrać?
    >
    > np. PLN czy GBP w UK albo (jeżeli karta jest angielska) to GBP czy PLN w

    takie mixy nie zaleza chyba tylko od akceptanta, ale kraju i rodzaju karty.
    Z wlasnego doswiadczenia, np doladowywanie skype z karty wydanej w UK jest
    mozliwe w GBP (sama karta debetowa wymusza taka walute)- brak przewalutowan,
    jezeli konto skype jest tez w GBP. Sam skype jest chyba w Luxemburgu, czyli
    waluta powinno byc EUR. Polskimi kartami nie da sie doladowywac skype w
    innej walucie niz np. EUR (sadze, ze wymusza walute rozliczeniowa karty,
    ktora generalnie jest EUR); nie ma mozliwosci doladowania konta skype w PLN,
    mimo, ze ustawimy sobie walute skype wlasnie na PLN.

  • 3. Data: 2010-11-15 19:56:18
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 15 Lis, 20:25, RobertS <b...@x...pl> wrote:
> [...]
    > korzystniej wybrać?
    >
    > np. PLN czy GBP w UK albo (jeżeli karta jest angielska) to GBP czy PLN w

    Jak wybierzesz DCC to przeciez pokazuje kwote obciazenia w walucie
    karty. Co sie bardziej oplaca zalezy od sposobu rozliczen transakcji
    walutowych issuera. Z tego co wiem DCC w PL jest oferowane tylko przez
    Euronet...

    MK

  • 4. Data: 2010-11-15 20:02:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > karty. Co sie bardziej oplaca zalezy od sposobu rozliczen transakcji
    > walutowych issuera. Z tego co wiem DCC w PL jest oferowane tylko przez

    ale powiedzmy, że stoję przed bankomatem w Szwajcarii i chcę wypłacić
    200 CHF, bankomat "pyta" mnie czy ma mnie obciążyć 200 CHF czy
    odpowiednikiem w PLN (chyba podawał ile to będzie), co wybrać?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2010-11-15 20:15:37
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 15.11.2010 21:02, RobertS pisze:

    > ale powiedzmy, że stoję przed bankomatem w Szwajcarii i chcę wypłacić
    > 200 CHF, bankomat "pyta" mnie czy ma mnie obciążyć 200 CHF czy
    > odpowiednikiem w PLN (chyba podawał ile to będzie), co wybrać?

    Pamiętam, że ktoś kiedyś to przeliczał i DCC się nigdy nie opłacało. Ja
    bym wybrał 200 CHF. Albo- skoro to dość niewielkie kwoty- przestestuj i
    wrzuć na grupę: wybierz 100 CHFów normalnie, a 100 poprzez DCC :)

    Michał

  • 6. Data: 2010-11-15 20:19:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal" <n...@n...org> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Pamiętam, że ktoś kiedyś to przeliczał i DCC się nigdy nie opłacało. Ja
    > bym wybrał 200 CHF. Albo- skoro to dość niewielkie kwoty- przestestuj i
    > wrzuć na grupę: wybierz 100 CHFów normalnie, a 100 poprzez DCC :)

    IMO nie ma sensu testować. Zawsze należy wybierać walutę bieżącą a nie PLN
    czy inne przez DCC. Na podobnej zasadzie jak w liniach lotniczych, zawsze
    najlepiej wybierać walutę kraju wylotu. No chyba że ma się kartę z jakimiś
    gigantycznymi prowizjami przy wymianie walut, np. 5%.

  • 7. Data: 2010-11-15 20:43:43
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 15 Lis, 21:02, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > ale powiedzmy, e stoj przed bankomatem w Szwajcarii i chc wyp aci
    > 200 CHF, bankomat "pyta" mnie czy ma mnie obci y 200 CHF czy
    > odpowiednikiem w PLN (chyba podawa ile to b dzie), co wybra ?

    Karte Polbanku ;). IMHO duzych roznic nie bedzie miedzy DCC, a
    sprzecietnymi kartami...

    MK

  • 8. Data: 2010-11-15 20:57:37
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK pisze:

    > Karte Polbanku ;). IMHO duzych roznic nie bedzie miedzy DCC, a
    > sprzecietnymi kartami...

    Moje jednorazowe doświadczenie mówi mi, że w Hiszpanii DCC ~= Polbank +
    3%. :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2010-11-15 21:44:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 21:19:23 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > zawsze najlepiej wybierać walutę kraju wylotu. No chyba że ma się kartę
    > z jakimiś gigantycznymi prowizjami przy wymianie walut, np. 5%.

    Też tak uważam. Raczej te przelicznik bankomatowe będą gorsze niż banku,
    który daną kartę wydał. Nie wiem może w przypadku naszego Citi, można by
    się pokusić o testy, ale obstawiam, że i tutaj Citi by się okazało tańsze.

    Xenocide