-
1. Data: 2006-08-08 23:14:10
Temat: dziwna historia.. przelew zagraniczny
Od: ErkA <a...@a...pl>
Witajcie
Historia jest na tyle dziwna, ze az trudno uwierzyc, ze cos takiego
moglo sie zdarzyc....
Przelew zagraniczny z USA do Polski (z lokalnego banku poprzez JP
Mogran Chase Bank do Citi w PL).
ok 19.07 przelew przyszedl do citi, podany adres odbiorcym banku, imie
i nazwisko, ale... brak numeru rachunku, pierwsza mysl, pewnie bank
nadawcy wyslal bez numeru rachunku... nadawca sprawdzil, zlecil trace i
okazalo sie, ze bank nadawcy wyslal wszystko poprawnie, Chase "zagubil"
numer rachunku do odbiorcy dotarl przelew bez numeru rachunku...
Trzykrotne wysylanie swiftow nic nie pomoglo, ostatni (3) swift obyl
sie bez echa, dostarczylem swojemu bankowi potwierdzenie zlozenia
przelewu, potwierdzenie wykonania przelewu a nawet sam trace,
oczywiscie nie liczylem na to, ze zaksieguja pieniadze po okazaniu tych
dokumentow, ale przynajmnie łudzilem sie, ze zadadza jakies konkretne
pytanie chase'owi, aby ten potwierdzil nr rachunku... chase jak mial
wszystkich w d* tak ma do tej pory... przelew po 14 dniach roboczych
zostal zwrocony do nadawcy, pytanie - domyslam sie, ze nadawca bedzie
musial zlozyc reklamacje i zazadac zwrotu poniesionych kosztow (30$ za
przelew + zlodziejskie 9,50$ za posrednictwo chase'a), ja jako odbiorca
nic nie moge zrobic? Mozecie wyjasnic mi, jak to jest mozliwe, w takich
transakcjach mogl zginac numer rachunku? Na 101% zginal wlasnie tam..
Czy istnieja jakies sankcje, cokolwiek, co by przywolalo dany bank do
porzadku? Na swift z pytaniem (juz nie o rachunek, tylko o
potwierdzenie nr rachunku citi nie doczekal sie odpowiedzi), totalne
olewactwo klienta...
Przy okazji dodam, ze pracownicy infolinii w citibanku powinni zostac
zwolnieni dyscyplinarnie za wprowadzanie klienta w blad, kazdy mowi co
innego, a to ze ja jako odbiorca moge zazadac zwrotu do nadawcy, a to,
ze nie moge tego zrobic, i musze odczekac 14 dni roboczych, albo ze nie
moge zlozyc reklamacji, albo moge... ech...
--
pozdrawiam serdecznie rafi
+++++++++++to++nie++jest++reklama++;)+++++++++++
www.BAZAREK.pl - DARMOWE SKLEPY INTERNETOWE,
Otwórz sklep online i zarabiaj-bez opłat, bez prowizji
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
-
2. Data: 2006-08-09 07:17:30
Temat: Re: dziwna historia.. przelew zagraniczny
Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>
> Mozecie wyjasnic mi, jak to jest mozliwe, w takich
> transakcjach mogl zginac numer rachunku? Na 101% zginal wlasnie tam..
Jak wiesz, że taka albo podobna sytuacja ma miejsce, a zalezy Ci na szybkim
otrzymaniu pieniedzy, i na dodatek masz dobry kontakt z nadawca, to natychmiast proś
nadawce o interwencje, bo "samo" sie to nigdy nie prostuje, jak również nigdy od
strony odbiorcy.
Ilosc pomyłek w takich operacjach jest duża, albo bardzo duża, SWIFT nie jest
przeciez sztuczna inteligencja a jedynie nosnikiem informacji, ktore w niego
wtłaczają ludzie.
Wojtek
-
3. Data: 2006-08-09 09:29:35
Temat: Re: dziwna historia.. przelew zagraniczny
Od: ErkA <a...@a...pl>
fotech napisał(a):
> Jak wiesz, że taka albo podobna sytuacja ma miejsce, a zalezy Ci
> na szybkim otrzymaniu pieniedzy, i na dodatek masz dobry kontakt z
> nadawca, to natychmiast proś nadawce o interwencje, bo "samo" sie
> to nigdy nie prostuje, jak również nigdy od strony odbiorcy.
>
Wlasnie w tym problem, ze nadawca zlozyl reklamacje, zlecil trace, bank
nadawcy rowniez nie mogl uzyskac informacji co sie dzieje... po prostu
chase wszyskich mial w d*... Dzis zlozylem prosbe o przyslanie
zaswiadczenia z banku, ze z powodu braku odpowiedzi chase'a bank
zwrocil pieniadze do nadawcy, byc moze... MOZE... uda sie odzyskac
koszty, ech... szkoda, ze ja nie jestem tym nadawca, bo bym zrobil im
tam porzadek :/
--
pozdrawiam serdecznie rafi
+++++++++++to++nie++jest++reklama++;)+++++++++++
www.BAZAREK.pl - DARMOWE SKLEPY INTERNETOWE,
Otwórz sklep online i zarabiaj-bez opłat, bez prowizji
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++