    From: Szymon <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: eKarta i kurs dolara
    Date: Mon, 07 Feb 2005 01:39:24 +0100

    "Transakcje zagraniczne dokonane kartami wirtualnymi i debetowymi
    kartami Visa Gold są przeliczane z waluty lokalnej przez organizację
    VISA na dolary amerykańskie. Następnie kwota z waluty rozliczeniowej
    (EUR lub dolar amerykański) jest przeliczana wg kursu mBanku na
    złotówki. Kurs mBanku używany w tych rozliczeniach to kurs sprzedaży
    dewiz BRE Banku SA z dnia rozliczenia transakcji. Kurs ten dostępny jest
    na stronie Aktualności."

    zapłaciłem w Amazon (USA) eKartą za książki $92,90.
    Wysłali 2 książki (za 56,97), na koncie pojawiła mi się blokada 289,83
    zł czyli 289,83/92,90 = ok 3,12 za dolara

    - dlaczego 3,12 skoro kurs podawany na stronach mBanku
    http://www.mbank.com.pl/cafe/aktualnosci.html
    wynosi 3,0700

    na stronach BRE Banku
    http://www.brebank.com.pl/
    3,0700 też ???

    Ale Amazon przysłało informację, że jest problem z wysyłką trzeciej
    książki ($35,93) - "we are having difficulty processing your Visa". "We
    will retry charging your credit card shortly. It is not necessary to
    place a new order, but you may want to review and/or update the payment
    information for your order."
    Wszedłem na stronę mojego konta informowano mnie, że nastąpiło
    opóźnienie wysyłki - miałem do wyboru zlecenie obciążenia
    tej samej karty, zmianę karty etc.
    Wyglądało to tak jakby na karcie nie było środków.
    Kliknąłem aby wysłali tę książkę obciążając konto karty mBankowej.
    Nic - "we are having difficulty processing your Visa"

    doładowałem eKartę, kliknąłem. OK - poszło.
    Pojawiła się blokada 112,51 (za $35,93) - czyli 3,14 za dolara...
    Mam nadzieję, że to 112,51 wróci ale skąd ta cena 3,12 i 3,14 za dolara??

    pozdr.
    Szymon