  • 1. Data: 2004-10-20 07:55:46
    Temat: [eKarta] zakupy w Amazon.com
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    pare dni temu pisalem o problemach mojej znajomej, ktora
    probowala dokonac zakupu na Amazon.com za pomoca eKarty
    mBanku, co skonczylo sie blokada srodkow na koncie na
    miesiac (panienka na mLinii klamie twardo ze tylko na
    tydzien-dwa). znajoma postanowila zaryzykowac jeszcze
    raz, tym razem majac na uwadze podpowiedz Jacka
    Sitowskiego (dziekuje!), ktory sugerowal, ze w celu
    pomyslnego zakonczenia transakcji nalezaloby miec na
    koncie srodki w wysokosci > 200% kwoty transakcji.
    rzeczywiscie, znajoma potwierdza ze to dziala. szkoda
    tylko, ze mBank nie informuje o tym a mLinia sciemnia
    i nie potrafi podpowiedziec wlasciwego rozwiazania. na
    szczesie mamy Usenet :-)

    jacek

  • 2. Data: 2004-10-20 08:19:33
    Temat: Re: [eKarta] zakupy w Amazon.com
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > tylko, ze mBank nie informuje o tym a mLinia sciemnia
    > i nie potrafi podpowiedziec wlasciwego rozwiazania.  na

    Kupowałem kilka razy w Amazonie ekartą, nigdy nie ładowałem, tak jak piszesz
    kwotę > 200%, tylko kwotaUSD * 4. Chodzi bez problemów, a IMO chodziłoby również
    gdybym załadował dokładną kwotą wynikającą z kursu BRE.

    Jacek

  • 3. Data: 2004-10-20 21:00:46
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Jacek wrote:

    > Kupowałem kilka razy w Amazonie ekartą, nigdy nie ładowałem, tak jak piszesz
    > kwotę > 200%, tylko kwotaUSD * 4. Chodzi bez problemów, a IMO chodziłoby również
    > gdybym załadował dokładną kwotą wynikającą z kursu BRE.

    nie twierdze, ze nie, ale znajmoa nie chce juz
    eksperymentowac, ma obecnie ponad 1000 pln w
    blokadzie na miesiac...

    jacek

  • 4. Data: 2004-10-20 23:07:22
    Od: Wojsyl Sylwestrzak <w...@w...pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > mBanku, co skonczylo sie blokada srodkow na koncie na
    > miesiac (panienka na mLinii klamie twardo ze tylko na

    jaka blokada srodkow na koncie ?
    przeciez to jest karta ladowana ...

    --w

  • 5. Data: 2004-10-21 22:48:18
    Od: zgibek <z...@g...pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > rzeczywiscie, znajoma potwierdza ze to dziala.  szkoda
    > tylko, ze mBank nie informuje o tym (...)

    robiłem zakupy w amazonie przy użyciu e-karty.
    Wynik: pobrane 165,xx zł jako zapłata za paczę oraz blokada 1,02 zł (chyba
    już zeszła). Ale tylko 1,02 (choć nie wiem po co).
    --
    pozdrawiam, zgibek

  • 6. Data: 2004-10-22 07:32:01
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Wojsyl Sylwestrzak wrote:

    > jaka blokada srodkow na koncie ?
    > przeciez to jest karta ladowana ...

    podobno blokada pokazuje sie w historii konta a nie karty,
    tak twierdzi znajoma. karta moze jest i ladowana, ale
    przy transakcjach miedzynarodowych robi psikusy. znajoma
    chciala kupic ksiazki za ok. 900 zl, zasilila karte kwota
    1000 zl i okazalo sie, ze zamiast sfinalizowania transakcji
    zablokowano jej te ~900 na miesiac (mLinia twierdzi, ze na
    dwa tygodnie, ale to bujda) a transakcja nie doszla do
    skutku. to juz kolejny raz. kiedy zasilila kare kwota
    2000, wszystko poszlo bez przeszkod.

    jacek