  • 31. Data: 2009-02-04 06:53:45
    Temat: Re: emocje były , udałosi
    Od: "Skiba" <s...@W...gazeta.pl>

    Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    > Nie wiem, nie badalem tego jeszcze.
    >
    > D.

    Matko Boska, jeszcze nie badałeś?
    To Ty "doktór" normalnie ekonomiczny, a nie profesor zwyczajny.

  • 32. Data: 2009-02-04 07:08:00
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    > Kol.Dubrowski- czy mieliscie moze przodka na Bialorusi o tym nazwisku?

    Tak, moj ojciec pochodzi z takiej malej potwornie biednej wioski okolo 5 km
    na zachod od obecnej granicy z Bialorusia. Zmarla na poczatku lat 80 mama
    mojego taty i jego starsze rodzenstwo mowilo miejscowa gwara bialoruska,
    ktorej nie rozumialem.

    > Fajny serial widzialem w TV Lukaszki o tym facecie. Mlody szlachcic
    > co barynia krupnego ruskiego robil w chuja ,taki Janosik w szlacheckim
    > zupanie.

    "Dubrowski" to poemat Puszkina cos w stylu "Pana Tadeusza" Mickiewicza

    > A co do dlugu panstwa- to sie nazywa u nas Sovereign Debt.
    > Ostatnie tabu i gdy ono zostanie zlamane to pozostanie co jedynie
    > gewaltowanie
    > i darcie mycek. Tak juz bylo w Argentynie za mojej pamieci, ostatni upadek
    > nowoczesnej ekonomii bo autarkii taki kataklizm nie ugryzie. Ostatnio
    > zaczeto cos
    > przebakiwac w prasie ze moze sie to przydarzyc nawet Wlk Brytanii, taki
    > maly
    > default znaczy sie. I wtedy przydadza sie moje sreberka.

    Ogladalem przeglad naszych gazet w TVP, powialo z nich groza w stylu naszych
    grupowych "antyrzadowcow" :).

    Leszek

  • 33. Data: 2009-02-04 07:17:16
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    Użytkownik "Dieter"
    > Pare miesiecy temu na forum wgtfx pisalem, ze usd bedzie po 6 pln, a w
    > lecie 2008 na tym forum pisalem, ze najgorzej w Polsce bedzie w grudniu
    > 2009.

    Wg, wielu prognoz w I kwartale 2009 ma byc dno 3 bessy na gieldzie w USA.

    Leszek

  • 34. Data: 2009-02-04 07:25:44
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    Użytkownik "x"
    > lata 90 byly super...inflacja niczemu nie przeszkadzala az do momentu
    > kiedy LB zaczal schladzac gospodarke

    Sam LB moze schlodzic piwo w lodowce, a nie cala gospodarke.

    Leszek :)

  • 35. Data: 2009-02-04 07:46:52
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    z/svc wrote:

    > Właśnie, jak to wtedy wygląda? Ja za młody jestem na to, aby takie
    > rzeczy pamiętać.
    >
    > Jak wygląda kredyt hipo w takiej hiperinflacji jeśli ten kredyt jest w
    > PLN, a jak jeśli jest w walucie?

    Przede wszystkim nie było wtedy kredytów w walutach. To trudne do
    wyobrażenia ale tak było. Wszystkie banki były państwowe. Wszystkie czyli
    trzy. PKO, Pekao, i banki spółdzielcze. Stopy procentowe kredytów nie
    nadążały za inflacją. Czyli pensje rosły a stopy stały w miejscu. Odbywało
    się to kosztem wkładców. Nie pożyczało się na zakup mieszkania bo
    mieszkania się dostawało. Były kredyty gospodarcze głownie dla rolników i
    rzemieślników. Rolnik pożyczał na traktor, a oddawał mendel jaj. Tak było
    za prlu. Potem LB urealnił oprocentowanie wkładów i kredytów. Wkłady miały
    oprocentowanie dodatnie czyli procent inflacji + realny zarobek, a kredyty
    dostały oprocentowanie wkładów + marża banku. Wtedy u części kredytobiorców
    okazało się, że nie mają zdolności kredytowej. Głównie na wsi. Ich biznes
    plan przewidywał dużą dotację w postaci inflacji. Tak
    powstała 'Samoobrona".

  • 36. Data: 2009-02-04 07:49:39
    Od: sorden <s...@w...pl>

    z/svc wrote:

    > A kiedy, wg. Ciebie, czeka nas hiperinflacja?

    Uno momento, nasz rzad jako jedyny ma jaja, nie pakuje forsy w gospodarke,
    tnie wydatki i Wy sie boicie o hiperinflacje w PL a nie w UK, US czy DE
    gdzie forsa jest pompowan bilionami ?

    --
    in

  • 37. Data: 2009-02-04 07:50:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Dieter wrote:

    > Polacy nie lubia sie chwalic bieda, wstydza sie jej. Wola sie zadluzyc po
    > uszy, aby tylko nie dac po sobie poznac, ze cos nie gra w ich budzecie
    > domowym. Polowa mlodych zapieta jest nadal w TFI kupione na gorce i w
    > kredyty w CHF, a perpektywa utraty pracy bardzo realna.
    >
    > D.
    Nie ma nic za darmo, za wszystko trzeba płacić, za udawanie bogatych też.

  • 38. Data: 2009-02-04 08:59:33
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Uno momento, nasz rzad jako jedyny ma jaja, nie pakuje forsy w gospodarke,
    > tnie wydatki i Wy sie boicie o hiperinflacje w PL a nie w UK, US czy DE
    > gdzie forsa jest pompowan bilionami ?

    Jak to nie:

    Ponad 91 mld zł na plan stabilności i rozwoju
    http://tiny.pl/vp2x

    Endriu

  • 39. Data: 2009-02-04 09:17:20
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Endriu wrote:

    > Ponad 91 mld zł na plan stabilności i rozwoju
    > http://tiny.pl/vp2x

    To co zupelnie innego niz pompowanie na zachodzie. Jak sie przyjrzysz co to
    za forsa to sie okaze, ze:
    1. wlasciwie to jej nie ma
    2. glowna czesc to srodki unijne, ktore i tak mamy dostac ;)

    --
    in

  • 40. Data: 2009-02-04 09:25:33
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > To co zupelnie innego niz pompowanie na zachodzie. Jak sie przyjrzysz co
    > za forsa to sie okaze, ze:
    > 1. wlasciwie to jej nie ma

    Na tej grupie to chyba jakaś zbiorowa zaćma panuje ....

    Endriu