  • 1. Data: 2008-09-25 11:06:21
    Temat: eprzelewy vs. karty platnicze
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    witam,

    czy ktos posiada w miare aktualne dane ktory srodek platniczy jest
    bardziej popularny w sklepach internetowych?

    wydawaloby sie, ze eprzelewy....

    --
    Matt Rutkowski

  • 2. Data: 2008-09-25 11:10:51
    Temat: Re: eprzelewy vs. karty platnicze
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Wrz, 13:06, Matt Rutkowski <m...@g...com> wrote:
    > witam,
    >
    > czy ktos posiada w miare aktualne dane ktory srodek platniczy jest
    > bardziej popularny w sklepach internetowych?
    >
    > wydawaloby sie, ze eprzelewy....

    Sadze, ze tak jest w krajowych sklepach - wiele z nich dorzca oplate
    za platnosc karta, przerzucajac prowizje na kilenta.

    Kupujac za granca, chyba bardziej oplaca sie platnosc karta.

  • 3. Data: 2008-09-25 11:41:22
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    nie ma reguly chociaz zdarzaja sie takie, ktore faktycznie obciazaja klienta
    dodatkowymi kosztami zwiazanymi z platnoscia kartowa

    czesto kupuje na allegro (rowniez w sklepach tam dzialajacych) i nie dosc,
    ze za platnosc karta nie ponosze dodatkowych kosztow to jeszcze dostaje
    punkty w paybacku

    zdarza sie nawet, ze tam gdzie placi sie z gory przelewem jest drozej!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-09-25 12:06:39
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 25 Sep 2008 13:41:22 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]
    > dostaje punkty w paybacku
    >
    > zdarza sie nawet, ze tam gdzie placi sie z gory przelewem jest drozej!

    Hmmm a możesz podać jakieś konkretne przykłady, bo wydaje się to
    kompletnie irracjonalne. No chyba, że rzecz, którą możemy kupić za 100
    PLN kupujemy za 130 PLN to się zgodzę, wtedy kartą może być najtaniej.

    Xenocide

  • 5. Data: 2008-09-25 13:37:37
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Hmmm a możesz podać jakieś konkretne przykłady, bo wydaje się to
    > kompletnie irracjonalne. No chyba, że rzecz, którą możemy kupić za 100
    > PLN kupujemy za 130 PLN to się zgodzę, wtedy kartą może być najtaniej.

    tak, to jest irracjonalne np:

    zobacz tutaj:
    http://www.allegro.pl/item445470843_diuna_krucjata_p
    rzeciw_maszynom_wawa.html
    place kartą, dostaję punkty payback i razem wychodzi mnie 50 zł

    http://www.allegro.pl/item441097038_diuna_krucjata_p
    rzeciw_maszynom_nowosc.html
    tylko przelew i 60 zł!
    http://www.allegro.pl/item445687138_diuna_krucjata_p
    rzeciw_maszynom_herbert_nowosc.html
    przelew i 53 zł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-09-25 14:07:47
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    rzeciw_maszynom_wawa.html
    > place kart?, dostaje punkty payback i razem wychodzi mnie 50 z?

    Zwyczajne prawo rynku - towar jest warty tyle, ile ktos za niego zaplaci
    - pewnie wszyscy i tak kupili po 30 pln i teraz:

    jeden sprzedaje taniej, ze wszystkimi opcjami dobrymi dla klienta -
    majac nadzieje ze nadrobi iloscia (czyli mniejsza marza, ale duza ilosc
    klientow)

    drugi sprzedaje drozej, olewa klientow - sprzeda mniej , ale i tak
    znajdzie glupich co szukac nie umieja. (wieksza marza ale tez i mniejsza
    ilosc sprzedanych sztuk)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 7. Data: 2008-09-25 15:12:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 25 Sep 2008 04:10:51 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):
    > Sadze, ze tak jest w krajowych sklepach - wiele z nich dorzca oplate
    > za platnosc karta, przerzucajac prowizje na kilenta.
    > Kupujac za granca, chyba bardziej oplaca sie platnosc karta.

    We wszystkich liczących się sklepach internetowych są albo platnosci24 albo
    przelewy24 - i tam płaci się tyle samo, niezależnie od tego czy wybierasz
    płatność kartą czy e-przelew ze swojego konta. Ewentualnie przy malutkich
    sklepach, jednoosobowych działalnościach itp. może nie być takiej formy
    płatności i wtedy do wyboru jest przelew albo płatność przy pobraniu.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 8. Data: 2008-09-25 19:47:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Jacek Osiecki pisze:

> [...]
    > sklepach, jednoosobowych działalnościach itp. może nie być takiej formy
    > płatności i wtedy do wyboru jest przelew albo płatność przy pobraniu.

    Musze napisac przykladowo do Proline, ze sa malutka jednoosobowa
    dzialalnoscia

    Przedpłata przelew Koszt dostawy: 14,64 zł, Razem do zapłaty: 1079,64
    zł (brutto)
    Za pobraniem Koszt dostawy: 26,84 zł, Razem do zapłaty: 1091,84 zł
    (brutto)
    Płatności on-line Koszt dostawy: 14,64 zł, Razem do zapłaty: 1100,94
    zł (brutto

  • 9. Data: 2008-09-26 06:58:11
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Ostatnio rozmawialem z handlowcem ktory zajmuje sie e-sklepami ktore
    wdrazaja platnosci karta i zarzekal sie, ze
    wiekszosc esklepow posiada obslue kart platniczych zas mniejszosc
    eprzelewy.

    Dodatkowo okreslil - wiekszosc operacji platniczych w polskim
    ecommerce dokonywana jest wlasnie za pomoca kart. Wg mnie troche
    odbiega to od faktow.

  • 10. Data: 2008-09-26 07:03:11
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Dodatkowo okreslil - wiekszosc operacji platniczych w polskim
    > ecommerce dokonywana jest wlasnie za pomoca kart. Wg mnie troche
    > odbiega to od faktow.

    sa jeszcze standardowe przelewy czyli po kliknieciu "kupuj" pokazuje sie
    numer konta, na które trzeba samodzielnie wykonac przelew podajac np. numer
    zamówienia - tak b.czesto jest na allegro i dotyczy to nie tylko sprzedawców
    indywidualnych

    --
    pozdrawiam
    RobertS