  • 21. Data: 2010-03-23 03:40:59
    Temat: Re: euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

    > Z 8% populacji calej Unii; samej euro-unii - odpowiednio wiecej.

    No i ile byśmy mieli udziału gospodarczego? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2010-03-23 03:42:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

    > Albo i wzmacnianiem.

    A gdzie wzmacniała się w tych okolicznościach?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2010-03-23 07:17:38
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 04:42, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

    > A gdzie wzmacniała się w tych okolicznościach?

    Np. Slowacja.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 24. Data: 2010-03-23 07:24:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Ile procent gospodarki tego "trupa" stanowi gospodarka Polski? 4%?
    > Wiecej? Mniej?

    A jakie to ma znaczenie?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2010-03-23 08:10:45
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 22 Mar, 17:49, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Jesli spodziewasz sie wyjscia np. Grecji z eurostrefy, to
    > _przynajmniej_ tak samo (ale raczej mocniej) powinienes spodziewac sie
    > wyjscia np. Kaliforni ze strefy dolarowej.

    Oraz północnej Kalifornii z Kalifornii ;)

  • 26. Data: 2010-03-23 09:08:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 08:24, Liwiusz wrote:

    > A jakie to ma znaczenie?

    A tak mi sie przypomina mowienie o kryzysie w Japonskiej gospodarce pare
    lat temu.
    I o tym, jak komentatorzy z wielu krajow pisali: "oby nam bylo miec dane
    tego typu kryzys...".

    Ale zeby trzymac poziom dyskusji: skoro rzucamy twierdzenia, ze strefa
    euro to trup ekonomiczny, to napiszmy od razu, ze Polska to ekonomiczny,
    spoleczny i kulturalny bankrut - po co nam oszczedzac na slowach, skoro
    przynajmniej one sa za darmo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 27. Data: 2010-03-23 09:45:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

> [...]
    > euro to trup ekonomiczny, to napiszmy od razu, ze Polska to ekonomiczny,
    > spoleczny i kulturalny bankrut - po co nam oszczedzac na slowach, skoro

    Patrz na przyszłość, a nie na przeszłość. Co z tego, że Francuzi są
    bogaci, skoro za 50 lat będzie to republika islamsko-murzyńska? Jak ktoś
    poznaje świat z książek i z opinii innych ludzi, to jest jakieś
    kilkadziesiąt lat do tyłu. Do dziś na przykład niektórym wydaje się, że
    USA to jeszcze wolny, kapitalistyczny kraj.

    Europa zachodnia jest jak stara bogata babcia - co z tego, że
    bogata, jak i tak nic z tego bogacatwa nie ma? Lepiej już być biednym
    20-latkiem z perspektywami, albo nawet i bez.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2010-03-23 10:27:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 10:45, Liwiusz wrote:

    > Patrz na przyszłość, a nie na przeszłość. Co z tego, że Francuzi są
    > bogaci, skoro za 50 lat będzie to republika islamsko-murzyńska?

    Czyli to zle czy dobrze?

    Bo w Polsce juz dzis, nie za 50 lat, centra niektorych miast to
    republika dresu i piesci.

    No ale niektorzy widocznie wola dostac po glowie od bialego, lysego, ale
    swojego Polaka, niz musiec jechac autobusem z czarnoskorym.

> [...]
    >
    > Europa zachodnia jest jak stara bogata babcia - co z tego, że bogata,
    > jak i tak nic z tego bogacatwa nie ma? Lepiej już być biednym 20-latkiem

    Z tym, ze obywatele Europy Zachodniej jednak z tego bogactwa duzo maja
    (np. w zasadzie kazdego studenta z odrobina checi stac na to, by
    pojezdzic po swiecie i zobaczyc, czy i jak rozni sie on od tego z
    ksiazek i opinii innych ludzi).

    A ze trzeba wprowadzac reformy? W kazdym kraju trzeba.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 29. Data: 2010-03-23 12:53:18
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 10:45, Liwiusz wrote:

    > Europa zachodnia jest jak stara bogata babcia - co z tego, że bogata,
    > jak i tak nic z tego bogacatwa nie ma? Lepiej już być biednym 20-latkiem
    > z perspektywami, albo nawet i bez.

    A tu troche na temat deficytow w 2009 w krajach Unii - w Wielkiej
    Brytanii (13%) z pewnoscia jest to wina euro; w Polsce (7,2%) deficyt
    mniejszy niz we Francji (8,3%), lecz wiekszy niz we Wloszech (5,3% -
    och, te PIGS). Niemcy z deficytem 3,4% przykladem zdrowia w finansach
    publicznych?

    http://www.rp.pl/galeria/429463,1,450928.html

    Z tymi perspektywami to roznie moze byc.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 30. Data: 2010-03-23 12:54:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Z tymi perspektywami to roznie moze byc.

    Czego można oczekiwać od kraju, w którym nawet się dzieci rodzić nie
    chce? Wymarcia i podbicia.

    --
    Liwiusz