    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: eurobank i KO - matematyczna ciekawostka
    Date: Tue, 8 Sep 2009 13:40:03 +0000 (UTC)

    Tak dzisiaj zupełnie przez przypadek zaglądnąłem w historię KO i moim
    oczom ukazało się takie oto iście matematyczne cudo :)

    01-09-2009 Przelew przychodzący wewnętrzny
    1,415.00

    02-09-2009 Odsetki - Kapitalizacja odsetek
    0.23 1,415.23

    03-09-2009 Odsetki - Kapitalizacja odsetek
    0.22 1,415.45

    04-09-2009 Odsetki - Kapitalizacja odsetek
    0.22 1,415.67

    05-09-2009 Odsetki - Kapitalizacja odsetek
    0.22 1,415.89

    06-09-2009 Odsetki - Kapitalizacja odsetek
    0.22 1,416.11

    07-09-2009 Odsetki - Kapitalizacja odsetek
    0.22 1,416.33

    08-09-2009 Odsetki - Kapitalizacja odsetek
    0.22 1,416.55

    Zna ktoś jakieś w miarę racjonalne wytłumaczenie powyższego, bo ja się
    poddałem. Logicznie skoro pierwsze odsetki wynosiły 23 gr i powiększyły,
    jakby nie patrzeć, stan wyjściowy to jakim cudem kolejne odsetki wynoszą
    już tylko 22 gr? To jakaś wyższa półka matematyczna czy jak ;)

    Xenocide