  • 41. Data: 2023-03-31 16:09:27
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 13:54:20 +0200, _Master_ wrote:

    > Brawo!
    > I jak teraz wytłumaczyć identyczne poparcie jak w 2015 roku?

    Ale gdzie to poparcie? W TVPiS?
    Bo wybory dopiero będą.

    > Może nieudacznictwem opozycji? ;-)

    A to swoją drogą.

    > Jak można było to spieprzyć?

    PO miala pewien dar do pieprzenia, ze tak przypomne 2005 rok ..

    J.

  • 42. Data: 2023-03-31 16:42:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > IMO to jednak pechem:
    > -budzet zdawal sie byc wczesniej w miare zrównoważony.

    "Zdawał się", owszem.

    > albo bardzo klamali, albo by mieli szanse na zakonczenie deficytu,
    > bo nie tzeba byloby doplacac, a gospodarka by sie krecila.

    Jasne że mieli. Przy pomocy inflacji. Co zresztą robili - tyle że nie
    tak odważnie, bo się bali reakcji społeczeństwa.

    > -nikt by im nie zarzucal wyborow kopertowych, respiratorow, itp

    Na tej samej zasadzie w ogóle nie byłoby afer ani w ogóle żadnych złych
    czynów - bo przecież każdy by się bał, że mu będą coś zarzucać. Jakoś to
    tak nie działa.

    > -mniej seniorow by umarło i poszliby na głosowanie w 2023 ...

    To mogę uznać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2023-03-31 19:14:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 16:42:36 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > "Zdawał się", owszem.

    Masz inne informacje?

    > Jasne że mieli. Przy pomocy inflacji. Co zresztą robili - tyle że nie
    > tak odważnie, bo się bali reakcji społeczeństwa.

    Inflacja nam towarzyszy od 100 lat, czy wręcz od 2 tysięcy,
    i w prawie na całym swiecie jest ... PiS tu nie jest wyjątkiem.

    Przy czym z tą inflacją to ostroznie - bo niby przychody rosną,
    ale oprocentownie długu publicznego też rośnie, a przynajmniej
    powinno. I koszt obslugi zadłuzenia też rosnie..

    > Na tej samej zasadzie w ogóle nie byłoby afer ani w ogóle żadnych złych
    > czynów - bo przecież każdy by się bał, że mu będą coś zarzucać. Jakoś to
    > tak nie działa.

    No ale te sie rypły i można teraz po nich jeżdzic jak po łysej kobyle.
    Jakby nie Covid, to by trzeba szukac innych afer.

    > To mogę uznać.

    A to moze byc bardzo istotny czynnik.
    Duda wygrał w 2020 420 tys głosów.

    J.

  • 44. Data: 2023-03-31 20:08:18
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 mar 2023 o 19:14, J.F pisze:

    > Inflacja nam towarzyszy od 100 lat, czy wręcz od 2 tysięcy,
    > i w prawie na całym swiecie jest ... PiS tu nie jest wyjątkiem.

    Inflacja może sięgać 1% -- może 21%...

    > No ale te sie rypły i można teraz po nich jeżdzic jak po łysej kobyle.

    Jakoś niewiele o tym słyszę...

    > Jakby nie Covid, to by trzeba szukac innych afer.

    > A to moze byc bardzo istotny czynnik.
    > Duda wygrał w 2020 420 tys głosów.
    Ilu seniorów/emerytów zmarło z powodu CoViD?
    Ilu więcej niż zazwyczaj umiera z wym samym czasie?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 45. Data: 2023-03-31 20:09:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 mar 2023 o 11:39, J.F pisze:

    > Ale starzy glosowali na PiS, a młodzi przeciw :-)
    Czyli interesuje nas proporcja -- seniorów:młodych...
    [moja śmierć jedynie zmniejszy liczbę uprawnionych]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 46. Data: 2023-03-31 21:26:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 mar 2023 o 11:50, J.F pisze:

    > Z tym zawsze był problem ... albo nie było problemu, bo to nie
    > zadłuzenie, szczególnie odkąd Tusk okradl OFE.

    Okradł OFE i podzielił przez ~2 emerytury za sprawą reformy... Teraz
    czas na II rundę OFErabunku? DTusk ukradł tylko część -- nazwał to
    kasacją kołomyi czy karuzeli...

    podatnik --> ZUS --> OFE --> Fiskus -,
    ^......................:

    Zapomniał, że bardzo podobna kołomyjka nadal pozostaje...

    podatnik --> ZUS -,
    ^...............:

    ,...........
    V ^
    podatnik --> ZUS --> OFE --> Fiskus -,
    ^......................:

    Kolejnym krokiem (niemal koniecznym) jest likwidacja pośrednictwa ZUS.

    .-> podatnik ->, (banki zbiorą podatki i te same
    :..............: banki przekażą emerytury emerytom)

    > Teraz zaczeli ukrywac zadluzenie w funduszach celowych BGK.

    Otóż to... Mówią o 60% -- zapominając o ukrytym
    (innym niż ZUSowy) którego kiedyś nie ukrywali..

    > Zresztą samorządy nie gorsze, i od dawna ukrywają.

    W tym celu potrzebna jest inflacja -- by rozwadniać owe długi...

    > Sprawdz jak to wyglada w Niemczech czy Francji ... tam chyba tez nie
    > liczą.

    Być może -- (jak pisałem) nie interesowałem się tym zbyt mocno.

    > Z drugiej strony - składki ZUS nie wliczamy do przychodów.
    > A Niemcy czy Francja ... nie wiem.

    > emeryci tez głosuja, to sie w socjalizmie nie uda.

    Dlatego trzeba emerytury skasować bezgłośnie -- za sprawą inflacji
    i racjonalnych ;) przesunięć (można przesunąć coś refundowanego przez
    NFZ itp. do strefy nierefundowanych cosiów) bądź wiekowych podwyżek
    czy cwanego dopłacania seniorom dobrowolnie ;) wydłużającym czas
    płacenia (choćby częściowych) składek...

    Od tego są politycy -- by łgać w żywe oczęta...
    (dochodowy na niby drastycznie w dół -- naprawdę
    w górę za sprawą zdrowotnej)
    > Choc w Niemczech emeryci juz nie są tacy bogaci.

    > -formalnie nie dług,
    > -skoro sie jakos kreci ... to moze nie zmieniac,
    > -nawet nie wiadomo ile tego długu jest, skoro wyplacamy "ile sie
    > należy".

    Ile uznamy (-my? -- chyba -ją) za stosowne?... ;)

    > No jak to co - do sądu pójdzie.

    [jeśli będzie miał zdrowe nogi?]

    > Albo i nie :-)

    [ciekawe, dlaczego nie poszedł, gdy Duda jemu
    nie pomógł -- łamiąc przedwyborcze obietnice]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 47. Data: 2023-04-02 01:49:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 12:55, _Master_ pisze:
    > To nie jest prawda. Banki mają kasę a jak jeden upadnie to nic się
    > nie stanie. Polski system jest stabilny i to nie jest żadne
    > zagrożenie choćby nie wiem jak banksterska propaganda DARŁA RYJA.

    Banksterka mnie mniej interesuje. Natomiast faktem jest, ze bank
    zasadniczo swoich środków już nie ma. Bank obraca środkami klientów oraz
    takimi faktycznie nie istniejącymi środkami kreowanymi wirtualnie i na
    tym wszystkim zarabia (prowizja) i de facto to przejada. Na koszty, a
    jak zostanie, to na dywidendy. Przeważnie nie gromadził tych środków. Te
    nielegalne zyski zostały "przejedzone" i tego po prostu nie ma.
    Wyprowadź mnie z błędu, jeśli jest inaczej i te wyłudzone przez lata od
    klientów środki odłożono gdzieś i czekają na ewentualny zwrot klientom.

    Gdyby przy pierwszych umowach nadzór bankowy (bo kiedyś taki był) czy
    KNF uderzyły pięścią w stół i ukrócił proceder, to by nie było dramatu.
    Pewnie jakiś bank by poniósł straty. Kolejni klienci by nie zawierali
    takich umów. Ile by było mniej ludzkich tragedii? Nie wszyscy
    frankowicze dożyli "sprawiedliwości". A tak, to po wielu latach nagle
    banki się dowiadują, że mają oddać środki. Często już niektóre z tych
    banków po prostu nie istnieją, albowiem wiele z nich przekazały klientów
    detalicznych do innych banków i istnieją już tylko jako osoby prawne.
    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2023-04-02 16:09:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > To (czy Kali jest bankiem, czy Kali jest klientem
    > banku) nie jest istotne...

    To dlaczego napisałeś kolejny nikomu nie potrzebny elaborat?

  • 49. Data: 2023-04-02 16:14:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > i te wyłudzone przez lata od klientów środki odłożono gdzieś i czekają
    > na ewentualny zwrot klientom.

    Co ty pierdolisz?

    Skoro bank jest działalnością gospodarczą to chyba w jakiś sposób
    generuje zyski.

    A faktem jest że w Polsce gdzie ludzie są 4 x biedniejsi niż w Niemczech
    te zyski są procentowo WIĘKSZE niż w Niemczech.

    Z faktami się nie dyskutuje choćbyś nie wiem jaką figurę retoryczną
    wymyślił ;-)

  • 50. Data: 2023-04-02 16:35:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.04.2023 o 16:14, _Master_ pisze:
> [...]
    > A faktem jest że w Polsce gdzie ludzie są 4 x biedniejsi niż w Niemczech
    > te zyski są procentowo WIĘKSZE niż w Niemczech.

    Ale źle zrozumiałe, co chciałem napisać. Ja nie twierdzę, że banki nie
    zarabiały na działalności. tylko, ze tych zarobionych pieniędzy obecnie
    nie ma. BAnki mają roczne okresy obrachunkowe. Osiągnęły zyski w tamtych
    latach i jeśli ich nie "przejadły", to wypłaciły dywidendy właścicielom.

    > Z faktami się nie dyskutuje choćbyś nie wiem jaką figurę retoryczną
    > wymyślił ?

    Ależ ja nie chcę z niczym dyskutować. Po prostu stwierdziłem, ze w mojej
    ocenie niezależnie od winy banków zawiodły systemy nadzoru i tyle.

    --
    Robert Tomasik