  • 31. Data: 2004-05-25 19:09:12
    Temat: Re: fundusze inwestycyjne - pytanie do rekinow analizy :-)
    Od: "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl>

    .. a wracjac do wyboru TFI to czy wystarczajacym wskaznikiem tego, ze
    fundusz jest "skuteczny" sa wysokie stopy zwrotu przez np ostatnie 12-24
    miesiace ?
    Domyslam sie ze nie.
    Chcialbym wybrac 2 "dobre" TFI, ktore nie pobieraja oplat za konwersje j.u.
    wsrod swojej oferty. Dobrze byloby gdyby byly to TFI obslugiwane przez
    mBank.
    Interesuja mnie krotkoterminowe rynku pienieznego i dluterminowych
    obligacji.
    Czy moge liczyc na Wasza pomoc ? :-)
    Mam juz jednego faworyta - SEB.

    pozdr.
    KRzysiek

  • 32. Data: 2004-05-25 22:59:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 May 2004 21:09:12 +0200, "KRzysiek"
    <a...@s...klub.chip.pl> wklepał(-a):

    >.. a wracjac do wyboru TFI to czy wystarczajacym wskaznikiem tego, ze
    >fundusz jest "skuteczny" sa wysokie stopy zwrotu przez np ostatnie 12-24
    >miesiace ?
    >Domyslam sie ze nie.

    Ja bym zwrócił uwagę m.in. na to, jak fundusz reaguje na zmiany na rynku - czy
    na wykresie zmienności ceny j.u. są nagłe "piki". Im "gładszy" wykres, tym
    mniejsza podatność na okresowe wahania rynku. Oczywiście ma to znaczenie raczej
    przy funduszach inwestujących częściowo w akcje. Przyjrzyj się więc momentom
    największych spadków i popatrz jak wyglądał wykres w tym momencie dla podobnych
    funduszy. Może lepiej pogodzić się z nieco niższymi zyskami w zamian za większą
    stabilność zainwestowanych pieniędzy?

    A to, że jakiś fundusz zarobił w danym roku np. 5% więcej niż inny tego samego
    typu, niekoniecznie może oznaczać, że jest lepszy. Może po prostu ryzykowniej
    inwestował i za parę miesięcy zaliczy spadek o te 5%, który zniweluje poprzedni
    zarobek.

    >Chcialbym wybrac 2 "dobre" TFI, ktore nie pobieraja oplat za konwersje j.u.
    >wsrod swojej oferty. Dobrze byloby gdyby byly to TFI obslugiwane przez
    >mBank.

    Zdaje się, że konwersja jest traktowana jako zbycie i odkupienie jednostek, więc
    opłat w mBanku nie ma. Ale nie jestem pewien. Przynajmniej dla Skarbca nie
    zanotowałem opłat z tytułu konwersji.

    >Interesuja mnie krotkoterminowe rynku pienieznego i dluterminowych
    >obligacji.

    DWS Pieniężny i SEB2?

    PS.
    Nie jestem rekinem. ;-)