  • 1. Data: 2009-10-03 19:34:43
    Temat: historia transakcji przy kredycie hipotecznym w Deutsche Banku
    Od: "sekhmet" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    z ciekawości zaglądam dziś (03 października) na rachunek w DB i widzę w historii
    operacji ściągniętą ratę kredytu mieszkaniowego w EUR (dzień płatności przypada
    na 4-ty dzień każdego miesiąca) z datą... 5 października. Zastanawia mnie w jaki
    sposób bank szanowny wyliczył sobie kurs waluty na dwa dni do przodu? :P

    czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?

    pozdrawiam

    p.s. zaznaczam, że kurs nijak się ma do tego z 02.10 :)

  • 2. Data: 2009-10-03 19:40:12
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    sekhmet wrote:

> [...]
    > historii operacji ściągniętą ratę kredytu mieszkaniowego w EUR (dzień
    > płatności przypada na 4-ty dzień każdego miesiąca) z datą... 5

    to jest ksiegowanie, czy tylko blokada? bo podejzewam, ze system
    zrobil blokade na poczet splaty, a zaksieguja to po kursie z 5-go.

  • 3. Data: 2009-10-03 20:27:10
    Od: "sekhmet" <s...@p...onet.pl>

    mieszkaniowego w EUR (dzieĹ&#65533;
    miesiÄ&#65533;ca) z datÄ&#65533;... 5

    > to jest ksiegowanie, czy tylko blokada? bo podejzewam, ze system
    > zrobil blokade na poczet splaty, a zaksieguja to po kursie z 5-go.

    nie wygląda na blokadę, raczej księgowanie- środki "zeszły" z rachunku
    dziwię się, że bank jest też wróżką i jest w stanie wywróżyć na jakim poziomie
    waluta będzie "stała" za 2 dni...

  • 4. Data: 2009-10-03 20:33:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "sekhmet" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > nie wygląda na blokadę, raczej księgowanie- środki "zeszły" z rachunku
    > dziwię się, że bank jest też wróżką i jest w stanie wywróżyć na jakim
    > poziomie
    > waluta będzie "stała" za 2 dni...

    hmm moze wiedzą ile to bedzie u nich :) ... a okazać sie moze że to ma się
    nijak do ceny rynkowej ... tylko co ty im w związku z tym zrobisz ?

    george

    P.S. Nie wiem tak naprawdę jak to DB liczy i tylko domniemuje nieco.wiec
    napisz jak to w koncu wyszło.

  • 5. Data: 2009-10-04 07:44:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    a może spojrzysz do umowy kredytu? tam jest jasno napisane, że kurs
    waluty dla spłaty brany jest sprzed dwóch dni roboczych w stosunku do
    dnia spłaty czyli w październiku z 1.10 - bank nie wróży z fusów

    dodam, że spłacam ww. kredyt (już w CHF) i też mam pobraną ratę z datą 5.10

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-10-04 08:41:38
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > dnia spłaty czyli w październiku z 1.10 - bank nie wróży z fusów
    >
    > dodam, że spłacam ww. kredyt (już w CHF) i też mam pobraną ratę z datą 5.10

    a może jesteś w stanie wyjaśnić dlaczego 03.10 widzę w historii transakcji
    operację z 05.10?

    p.s. z zapisem w umowie masz rację, a moja pamięć bywa dziurawa :D
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-10-04 09:11:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > a może jesteś w stanie wyjaśnić dlaczego 03.10 widzę w historii transakcji
    > operację z 05.10?

    data księgowania to 5.10, to że ją widać wcześniej nic nie znaczy...tak
    samo np. w mBanku odsetki "widać" wcześniej jeżeli ostatni dzień
    miesiąca wypada w dzień wolny...

    > p.s. z zapisem w umowie masz rację, a moja pamięć bywa dziurawa :D
    > pozdrawiam

    no to sobie przypomniałeś ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-10-04 16:29:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > data księgowania to 5.10, to że ją widać wcześniej nic nie
    > znaczy...tak samo np. w mBanku odsetki "widać" wcześniej jeżeli
    > ostatni dzień miesiąca wypada w dzień wolny...

    Srodki sa dostepne do 5.10?
    Bo jesli nie to jednak znaczy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2009-10-04 20:20:09
    Od: s...@p...onet.pl

    > Srodki sa dostepne do 5.10?
    > Bo jesli nie to jednak znaczy.
    > --
    > Krzysztof Halasa

    nie są dostępne...

  • 10. Data: 2009-10-05 09:28:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > nie są dostępne...

    nie są, aczkolwiek księgowanie jest z datą 5.10 a nie 3.10 czyli
    ewentualne środki będą oprocentowane do 4.10 włącznie

    ps
    dodam, że DB wymaga, aby środki na spłatę raty znalazły się na rachunku
    dzień przed datą spłaty raty; jeżeli są to bank je pobiera, ale jeżeli
    nie ma to zrobi to dopiero w dniu spłaty i żadnego problemu nie ma ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS