  • 1. Data: 2008-05-05 12:15:03
    Temat: identyfikacja klienta banku przez telefon
    Od: "Zbigniew" <z...@g...com>

    Jeśli bank rozpoznaje klienta na podstawie danych:

    imię, nazwisko, data urodzenia, miasto urodzenia, imiona rodziców, rok
    urodzenia roddziców, nazwisko panieńskie matki,

    to te dane znają wszyscy moi krewni (z drzewa geneologicznego)włączając
    kuzynów i to nie jest żadne zabezpieczenie przed dostępem do mojego konta
    bankowego tak że niepowołane osoby mogą wykonać przez telefon przelew na
    cudze konto! Sprawdźcie jak to jest u was!

  • 2. Data: 2008-05-05 14:10:09
    Temat: Re: identyfikacja klienta banku przez telefon
    Od: "corner" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Zbigniew" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jeśli bank rozpoznaje klienta na podstawie danych:
    >
    > imię, nazwisko, data urodzenia, miasto urodzenia, imiona rodziców, rok
    > urodzenia roddziców, nazwisko panieńskie matki,

    Który bank sprawdza cię tylko z tych danych przy wykonywaniu przelewu?

  • 3. Data: 2008-05-05 15:55:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zbigniew wrote:
> [...]
    > konta bankowego tak że niepowołane osoby mogą wykonać przez telefon
    > przelew na cudze konto! Sprawdźcie jak to jest u was!

    Ale liczba podejrzanych osób znacznie się zmniejsza i o to chodzi.

  • 4. Data: 2008-05-05 16:06:50
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Zbigniew pisze:
> [...]
    > konta bankowego tak że niepowołane osoby mogą wykonać przez telefon
    > przelew na cudze konto! Sprawdźcie jak to jest u was!

    Do jakich celów taka autoryzacja służy? Gdzie można wykonywać przelewy
    na podstawie tylko tych danych?

    W mBanku przykładowo, jeśli nie pamiętasz swojego telekodu, albo
    identyfikatora to masz najpierw odpytywanie z tych danych, a później w
    zależności od przypadku - propozycję rozmowy zwrotnej (na numer
    zarejestrowany w mBanku), albo pakiet aktywacyjny.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 5. Data: 2008-05-23 09:30:39
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    Dnia 05-05-2008 o 14:15:03 Zbigniew <z...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > konta bankowego tak że niepowołane osoby mogą wykonać przez telefon
    > przelew na cudze konto! Sprawdźcie jak to jest u was!

    Zawsze możesz podać nazwisko panieńskie matki znane tylko sobie.

    --
    Tomasz Renik - nr 5231666765