  • 11. Data: 2011-10-13 22:13:57
    Temat: Re: ile zarabia bank na transakcji kartą?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maseł" 5...@m...cs.put.poznan
    .pl

    > Jak sama nazwa "kupujacy" wskazuje - to on ostatecznie za wszystko placi

    A nie podatnik? -- drukarni za produkcję makulatury
    czy złomu... :) IMO płacić powinien ten, kto zyskuje
    na braku surowców (; zdecydowanie ;) wtórnych...

    -- nie trzeba ciągać surowców
    (zysk klienta i sklepu)
    -- nie trzeba produkować surowców
    -- mniej kradzieży i rozbojów...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-10-14 08:27:33
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 21:13:54 +0200, Maseł napisał(a):

    > Klient placi, bo sprzedawca ukryl to w cenie. Czasami bardziej "uczciwy"
    > sprzedawca daje rabat za platnosc gotowka - wlasnie w wysokosci tych 3%....

    Tylko który duży sklep płaci teraz 3%?

    --
    Kojer

  • 13. Data: 2011-10-14 08:39:02
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 13.10.2011 21:13, Maseł wrote:

> [...]
    >
    > Jak sama nazwa "kupujacy" wskazuje - to on ostatecznie za wszystko placi
    ale płaci sumarycznie za towar, a nie za prąd gaz,benzynę do auta i
    kwiaty dla kochanki sprzedającego. Takie pisanie jest głupie, bo choć
    prowizja ma niezaprzeczalny wpływ na cenę towaru, to nie jest to wpływ
    bezpośredni i jednoznaczny. Sugeruje że to Mastercard i Visa są winne
    wysokich cen towarów, a równie winny jest szejk ustalający cenę ropy,
    czy biznesmen wynajmujący lokal sprzedającemu
    Marx

  • 14. Data: 2011-10-15 01:08:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marx" k...@w...kopernik.gliwice.pl

    > wysokich cen towarów, a równie winny jest szejk ustalający cenę ropy,

    Szejk nie być winny -- szejk nie sprzedawać, gdy Ty nie kupować.

    IMO gdyby Lepper produkował olej napędowy (czy opałowy) z ziarna
    sypanego na drogi i tory, lepiej by uczynił. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2011-10-15 09:33:59
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-14 10:39, Marx pisze:

    > ale płaci sumarycznie za towar, a nie za prąd gaz,benzynę do auta i
    [...]

    To teraz idz i wytlumacz to kupujacym... (i sprzedajacym tez).

    Ostatnio mam niezly ubaw - kupuje sporo materialow budowlanych i
    wykonczeniowych. Okazuje sie, ze dla wielu osob wyznacznikiem tego, czy
    cena jest zla, czy dobra jest "wysokosc rabatu". W wielu miejscach
    patrzą na mnie dosc dziwnie, jak pytam o to, jaka bedzie cena koncowa...
    Najczestsza odpowiedz brzmi mniej wiecej tak: W sumie to nie istotne,
    wazne, za jak sie Pan zdecyduje, to dostanie Pan 30% rabatu (od
    nieznanej i sztucznie zawyzonej ceny wyjsciowej)... :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 16. Data: 2011-10-15 15:19:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maseł" e...@m...cs.put.poznan
    .pl

> [...]
    > to nie istotne, wazne, za jak sie Pan zdecyduje, to dostanie Pan 30%
    > rabatu (od nieznanej i sztucznie zawyzonej ceny wyjsciowej)... :-)

    Jak ja kupuję mleko, nie interesuję się rabatami. Mleko podrożało
    (z ceny 1.82 do 1.90) i widzę to wyraźnie. Żadne rabaty czy etalony
    lub ekupony mnie nie biorą. Nawet nie chcę mleka UCHATEGO (ludzie
    mówią, że mleko UHaTe jest złe) z etalonem (cena za litr 2.79 minus
    etalon o wartości 1 zł) bo... Znam ceny. :) [znam i ceny, i wiem
    o tym, które mleko warto kupować -- to dojone tam, gdzie łatwiej
    spotkać konia lub krowę, niż samochód]

    Gdy sklep chce pozbyć się czegoś, chętnie podwyższa cenę i dodaje
    napisy PROMOCJA, OKAZAJA, OBNIŻKA CENY a czasami nawet dodaje, że
    to cena z 30% opustem zwanym niesłusznie upustem...

    Bywały nawet kontrole, których celem było sprawdzanie autentyczności
    owej okazyjności czy owego promowania. Okazało się wówczas, że masa
    towarów nie tylko nie ma zmniejszonej ceny, ale nawet ma zwiększoną,
    gdy tymczasem są ozdobione krzykliwymi napisami typu -30%, -50% czy
    temu podobnymi.

    Ogólnie rzecz ujmując -- wielu ludzi nie zna cen towarów czy kursu walut. :)

    Ale co wówczas, gdy człowiek rezygnuje z plecaka (o którym marzył
    z uwagi na sposób noszenia -- jedna szelka zapinana od przodu na
    rzepy) tylko dlatego, że właśnie nie ma pieniędzy na zakup tego
    upragnionego plecaka? Cena plecaka? No... Trochę drogo... 199 groszy. :)
    Pojemność? 7 kartonów mleka można zmieścić bez trudu, ale ja tylu naraz
    nie udźwignę. :) Liczba kieszeni? W rachunkach jestem słaby, więc mogę
    chybić -- chyba 5 (może 6 -- człowiek liczy, i liczy...) kieszeni
    zapinanych na zamki błyskawiczne i jedna kieszonka zapinana na rzepy...
    Plecy plecaka usztywniane czymś miękkim... Sama góra plecaka ma coś
    w rodzaju namiotowego tropiku, biorącego na siebie opady...

    -=-

    Co wtedy, gdy za 1.89 jest śliczna (aż krzyczy -- kup mnie! zobacz,
    jaka jestem ładna i poręczna!!!) zmiotka z szufelką (jedno z drugim
    zatrzaskuje się, wisząc razem na stosownym haku) a obok niej wisi
    zmiotka za 3 złote z groszami -- i klient na moich oczach odrzuca
    ślicznotkę na rzecz prawdziwej zmiatki pod pretekstem taki iż ta
    ślicznotka jest rzekomo za mała? Na oko jest mniejsza, ale czy na
    pewno 500 to mnie niż 505? :) Ja mam dwie takie ślicznotki i cieszę
    się. :) Zawsze jedna może gdzieś zawieruszyć się i na jej szukanie
    można zmarnować sporo cennego czasu. :) Po zamiataniu zmiotkę myję,
    zatem jakiś czas jest mokra i nieprzydatna do użycia. :)

    -=-

    IMO ludzie kupując, kierują się nie ceną, nie użytecznością, nie
    rozsądkiem, ale wytycznymi, których ja pojąć nijak nie potrafię. :)

    [i zapewne dlatego ja mam szmal na plusie mimo znikomych przychodów,
    podczas gdy masa ludzi narzekając na drożyznę ma długi (cudzy w pochwie
    lub swój własny w swoich majtkach) zamiast krótkiego, ale w portfelu
    ma pustki... BTW -- mój nie jest wcale krótki, cienki czy wiotki...
    IMO ma i rozmiary dobre, i twardość dobrą...]

    -=-

    Wracając do budowlańców. Kiedyś człowiek zaproponował mi, że da mi dowolny
    rabat :) na basen przez niego sprzedawany. (w domyśle -- od stosownej ceny)
    Poprosiłem zatem o rabat wysoki na 100%. :) Słowo się rzekło, sprzedawca
    poczuł się jak złapany w pułapkę i zauważył, że jednak jest mi coś (basen
    za freeko) dłużny... Oczywiście odstąpiłem od zamiaru zakupu (gdzie ja bym
    basen postawił, skoro nie mam działki/ziemi??) ale najwyraźniej **uczciwi**
    ludzie też mają dość tych rabatów, opustów zwanych upustami, okazji itd....

    Między innymi dlatego kupiłem Volvo (zamiast Volkswagena, Forda itd.)
    że podano mi tam prostą cenę. Inna sprawa, że później od tej ceny
    dano mi rabat -- według wielu za niski. :) Później dawano jeszcze
    większe rabaty. Teraz wielu sprzedawców ma salo_nowe samochody
    wyprodukowane w 2010 roku. :) IMO może nadejść spodziewana
    obniżka cen samochodów salo_nowych. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2011-11-05 22:09:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" j77k3v$b1h$...@i...gazeta.pl

    > "MarekZ" j76tgh$nm2$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Przyznam Ci (acz niechętnie) rację -- przypadkiem
    > na myśli miewam karty typu charge, nie mając nawet
    > pojęcia o tym, czym one są.

    W nazwach nie ma określenia 'karta kredytowa', ale
    po prostu 'karta', natomiast w opisach jest coś na
    kształt ,,karta typu charge''.

    > Natomiast celowo na myśli mam karty kredytowe, gdy
    > piszę o tym 1% opłaty związanej z płatnościami w sklepie.

    > Dawali ją razem z papierowym pudełkiem, masą

    Do którego dziś zajrzałem.

    [zwykle człowiek przed śmiercią zagląda w różne zakamarki
    swego życia, a że ja jeszcze nie umarłem, więc śmierć mam
    dopiero przed sobą, nie za sobą]

    > rodzina ze strony mojej matki i rodzina ze strony mojego

    Ta rodzina dzis chętnie by zatrudniła swoje pociechy
    w ,,rodzinnej firmie''. :)

    > [a jakoś nie mam ochoty na szukanie tych wyciągów -- są na pewno
    > zarażone grzybami, bakteriami, roztoczami i rozchoruję się...
    > zawsze źle znoszę oglądanie starych papierów...]

    [pudełko po karcie oczywiście było pełne tego czegoś]

    > Byłem kiedyś bogaty. :) [i strasznie głupi zarazem;
    > teraz zapewne też jeszcze mądry nie jestem] :)

    [ale będąc biedniejszym, mniejsze zło mogę czynić soją głupotą?]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'