  • Data: 2003-01-18 08:49:51
    Temat: inwestowanie w TFI - strategia? (długawe)
    Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

    Proszę o radę - czy warto "aktywnie" zarządzać jednostkami TFI? Chodzi mi o
    sytuację, gdy mam trochę jednostek na trzech rejesrtach, akcyjnym,
    zrónoważonym i obligacji, w dwóch TFI. Analizując sytuację na rynku, słuchając
    porad ekspertów (np. teraz słyszy się, że warto w 2003r pomyśleć cieplej o
    akcjach) itp. mógłbym konwertować część jednostek z f. obligacji do
    zrównoważonego lub akcyjnego. Zakładam, że np. w tym roku rentowność f. oblig.
    wyniesie 10%, a f. akcji 15% - warto więc zamienić trochę jedn. obl. na jedn.
    akcji. Czy jednak opłaty związane z całym przedsięwzięciem nie będą
    porównywalne z zyskiem z alokacji? Przecież konwersja polega na umożeniu
    jednych jednostek - od razu płacę belkowiznę - i nabyciu innych jednostek - tu
    zapłacę prowizję za nabycie.
    Staram się co miesiąc przeznaczać pewną kwotę na nabycie kolejnych jednostek
    rozkładając ją według sztywnej proporcji między poszczególne rejesrty. Może
    więc bardziej opłacalne będzie w moim przypadku zmienne inwestowanie nowych
    środków przeznaczanych co miesiąc na zakup, np. teraz całość na fundusz akcji,
    a jak sytuacja na rynku zmieni się to zmienię strategię? Co prawda środki
    jakie co miesiąc inwestuję w nowe jednostki stanowią jedynie ok. 1% tego co
    już mam zgromadzone w funduszach i zmiana na tym poziomie pewnie będzie miała
    małe znaczenie dla całości portfela.