  • 1. Data: 2009-08-16 12:23:58
    Temat: inwestycja w biżuterięalternatywą dla IKE oraz rachunkówoszczędnościowych w banku?
    Od: k...@o...pl

    dochody miesieczne 30-35 tys./m-c
    zachęcam swoją partnerkę życiową do oszczędzania
    na przyszłą emeryturę, ale napotykam na opór...

    tzn. tak, teoretycznie ona przyznaje mi rację,
    a w praktyce oczekuje że zamiast inwestować będę
    kupować jej świecidełka, złotą biżuterię, itp.

    zastanawiam się, jaką biżuterię kupować, aby
    można było traktować ją jako jakąś alternatywną
    formę oszczędzania na emeryturę (podobno w długim
    okresie czasu złoto idzie w górę, może więc ten
    kobiecy pomysł "trwonienia" pieniędzy nie jest
    taki głupi na jaki wygląda?!)

  • 2. Data: 2009-08-16 15:44:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > formę oszczędzania na emeryturę (podobno w długim
    > okresie czasu złoto idzie w górę, może więc ten
    > kobiecy pomysł "trwonienia" pieniędzy nie jest
    > taki głupi na jaki wygląda?!)

    Wydaje się jednak, że jest on bezwzględnie głupi. :)

    Nawet jeśli Au jako metal pójdzie w górę, to wartość jakiegoś wyrobu
    jubilerskiego ograniczona do ceny złomu niekoniecznie. No chyba żeby chciała
    nosić sztaby...

  • 3. Data: 2009-08-16 16:01:59
    Od: k...@o...pl

> [...]
    >
    > Nawet jeśli Au jako metal pójdzie w górę, to wartość jakiegoś wyrobu
    > jubilerskiego ograniczona do ceny złomu niekoniecznie. No chyba żeby

    a gdyby kupować błyskotki o (rosnącej?) wartości kolekcjonerskiej?

  • 4. Data: 2009-08-16 19:13:25
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > a gdyby kupować błyskotki o (rosnącej?) wartości kolekcjonerskiej?

    Tylko jak rozpoznać, wartość której błyskotki wzrośnie po latach? IMO jest
    to to samo, co inwestowanie w dzieła współczesnych malarzy lub rzeźbiarzy,
    czyli lekka loteria.

    Jeśli już mowa o biżuterii to prawdopodobnie naturalne kamienie szlachetne
    dawałyby potencjalnie lepszą przeciętną stopę zwrotu niż metale. Ale ogólnie
    rzecz biorąc, traktowanie tego jako podstawowej emerytalnej strategii
    inwestycyjnej wydaje mi się dość dziwne. :)

  • 5. Data: 2009-08-16 20:06:19
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tzn. tak, teoretycznie ona przyznaje mi rację,
    > a w praktyce oczekuje że zamiast inwestować będę
    > kupować jej świecidełka, złotą biżuterię, itp.

    "Nie żenić się" - zanotował.

    NMSP ;-)

  • 6. Data: 2009-08-16 21:16:15
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >to to samo, co inwestowanie w dzieła współczesnych malarzy lub rzeźbiarzy,

    Coś, co może dzięki nowym trendom stać się trudniej dostępne. Kiedyś
    przewidywano duży popyt na żadki metal beryl. A jedną z bardziej opłacalnych
    w eksploatacji rud tego metalu były... szmaragdy.

    Teraz może perły (naturalne)?

    > Ale ogólnie
    >rzecz biorąc, traktowanie tego jako podstawowej emerytalnej strategii
    >inwestycyjnej wydaje mi się dość dziwne. :)

    Jako podstawowej rzeczywiście.
    Ale w pewnych przypadkach mają zastosowanie przepisy mówiące o konieczności
    upublicznienia informacji o pewnych składnikach swojego majątku (żeby brukowce
    miały o czym pisać a przestępcy wiedzieli co ukraść/ile wziąć okupu).
    Nieruchomości, samochody, oszczędności, udziały w firmach itp. Biżuteria
    osobista chyba niekoniecznie...

    Arek