  • 21. Data: 2008-09-13 08:12:54
    Temat: Re: jak przelac pieniadze z UK
    Od: t...@g...com

    On 13 Wrz, 08:03, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    > ale czy jest gdzies info, ze mozliwe jest przeslanie gbp na konto w PKO BP?
    > nie widzialem takiego nigdzie...
    >
    > no i trzeba zaplacic te 4gbp za przelew na konto do wyslania pieniedzy...
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

    1)czyli zakladam konto w uk w gbp typu standard czy musze miec te
    konto welcome (powiazane z pkobp)?
    2) w pko bp musze zalozyc konto w funtach bo rozumiem ze na to
    prowadzone w PLN nie przeleją funtów?czyli nie potrzebuje superkonta?
    3)ile taki przelew kosztuje?w gbp
    4) do konta walutowego w pkobp nie ma karty wiec jak wypłacam?
    pytam bo nie chce tracic na przewalutowaniu a jesli moge przelac za
    pare funtów to po co wiezc

  • 22. Data: 2008-09-13 08:39:45
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    1)czyli zakladam konto w uk w gbp typu standard czy musze miec te
    konto welcome (powiazane z pkobp)?
    te powiązane z pkobp (niestety platne)

    2) w pko bp musze zalozyc konto w funtach bo rozumiem ze na to
    prowadzone w PLN nie przeleją funtów?czyli nie potrzebuje superkonta?
    przeleją gbp na konto w pln, ale wystapi przewalutowanie, ktorego nie
    chcemy...
    nie wiem czy mozna zalozyc konto w gbp nie mając w pln, ale powinno sie udać

    3)ile taki przelew kosztuje?w gbp
    zaplacisz 2gbp/m-c za prowadzenie konta + 4 gbp za kazdy przelew na konto do
    przesylania
    pieniedzy

    4) do konta walutowego w pkobp nie ma karty wiec jak wypłacam?
    pytam bo nie chce tracic na przewalutowaniu a jesli moge przelac za
    pare funtów to po co wiezc
    wyplacic funty w gotowce i wymienisz w kantorze (kurs w pko na pewno bedzie
    gorszy)

    oczywiscie wszystko pod warunkiem, ze Krzysztof ma racje = mozna przelac gbp
    bez przewalutowania - nie widzialem
    nigdzie info na ten temat

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2008-09-13 18:12:00
    Od: t...@g...com

    On 13 Wrz, 09:39, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:
> [...]
    > gorszy)
    >
    > oczywiscie wszystko pod warunkiem, ze Krzysztof ma racje = mozna przelac gbp

    bo jesli w uk wplacam funty i mi je przewalutuja bo jakims nedznym
    kursie to to oferta jest beznadziejna. widzialem kursy pkobp na ich
    stronie. po prostu dno

  • 24. Data: 2008-09-14 07:16:06
    Od: " fotech" <e...@W...gazeta.pl>

    > bo jesli w uk wplacam funty i mi je przewalutuja bo jakims nedznym
    > kursie to to oferta jest beznadziejna. widzialem kursy pkobp na ich
    > stronie. po prostu dno

    Kto Ci ma przewalutowywac cokolwiek? Nadajesz funty w funtach w UK,
    odbierasz na funtowe konto w PKO, podchodzisz do kasy, wypłacają Ci funty,
    idziesz z nimi w gotówce do kantoru i "przewalutowywujesz" jak chcesz.
    Dla małych sum lepiej uzywac moneybookers.com - nadawca z podlaczonym
    walutowym u siebie, odbiorca z połaczonym złotówkowym, ale taki schemat ani
    nie jest tani, ani za wygodny (bo wypłata na konto w Polsce potrwa kilka
    dni).
    Dla równie małych sum można obciążać swoja karte przez http://www.dotpay.pl/
    na konto zarejestrowanego tam odbiorcy, ale to również nie jest ani tanio,
    ani błyskawicznie, za to można dokonać płatności karta kredytową, co dla
    niektórych osób może mieć jakieś znaczenie.

    Wojtek

  • 25. Data: 2008-09-14 13:48:08
    Od: grzechu <g...@g...com>

    Nikt tutaj nie pisze o ofercie BZWBK http://www.zagranica.bzwbk.pl/53123
    Zakładamy bezpłatne konto złotówkowe w BZWBK ( np. konto allegro z
    allekartą) lub bezpłatne konto walutowe. Dzwonimy do BZWBK, dostajemy
    blankiety Bank Giro Credit ( 5 sztuk za 3 zeta), nastepnie wpłacamy
    funty na poprzez BGC ( Bank Giro Credit) w dowolnym banku w UK na
    nasze polskie konto w BZWBK ( opłata 2,5 funta)

  • 26. Data: 2008-09-14 16:05:31
    Od: t...@g...com

    On 14 Wrz, 14:48, grzechu <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > funty na poprzez BGC ( Bank Giro Credit) w dowolnym banku w UK na
    > nasze polskie konto w BZWBK ( opłata 2,5 funta)

    o to wyglada bardzo sensownie. akurat takie konto w bzwbk w funtach
    juz posiadam, natomiast nie mam tych blankietów bank giro credit, w uk
    mam konto w Lloydsie, wiec rozumiem ze tam mam sie udac z wypelnionym
    blankietem? i przelewam kase na owe konto w GBP ? i podejmuje funty w
    kasie banku?

    czy dobrze rozumiem?

  • 27. Data: 2008-09-14 20:36:40
    Od: grzechu <g...@g...com>

    Zamawiasz w BZWBK blankiety BGC ( wysla Ci do UK) Z takim blankietem
    idziesz do kasy LLoydsa i wpłacasz kasę. Za kilka dni masz ja na
    koncie BZWBK.

  • 28. Data: 2008-09-14 21:30:13
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

    > ale czy jest gdzies info, ze mozliwe jest przeslanie gbp na konto w PKO
    > BP? nie widzialem takiego nigdzie...
    >
    > no i trzeba zaplacic te 4gbp za przelew na konto do wyslania pieniedzy...

    Kompletnie mieszasz pojecia. Przelew nie ma nic wspolnego z kontem do
    przelewu pieniedzy Natwest za ktore placi sie ?4.
    Przelew- jest przelewem bankowym do PKOBP za ktory nie ma zadnej prowizji.
    W zeszlym roku chcialem dokonac, takiego przelewu, ale w funtach i na
    polskiej infolinii, Natwestu nie chcieli tego wykonac i twierdzili, ze tylko
    w PLN. Osoba, ktorej mialem przelac funty interweniowala w PKOBP w Polsce,
    ale wiadomo, ze wszystko zajmuje czas, sprawa trafila do centrali PKOBP,
    ktora interweniowala chyba w Anglii i odpowiedz byla z polskiej centrali
    taka, ze musza przelewac takze GBP.
    Osobiscie przelew nie doszedl do skutku, bo konto w natwescie zmienilem na
    standardowe, bezplatne dla Angoli a przelew potem wykonalem za ?20, ale za
    to do dowolnego banku w Polsce, a nie do tego molocha.
    Jak ktos chce przelewac czesto male kwoty to cala ta zabawa z kontem platnym
    ?2/mies ma chyba sens.

  • 29. Data: 2008-09-15 07:20:14
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Kompletnie mieszasz pojecia. Przelew nie ma nic wspolnego z kontem do
    > przelewu pieniedzy Natwest za ktore placi sie ?4.

    nie testowalem tego "na sobie" ale z ich TOiP wynika, ze kase wplaca sie
    (przelewa) na konto glowne w NatWest i aby wyslac do PKO BP w Polsce trzeba
    wykonac przelew wewn. pomiedzy wlasnymi rachunkami za 4 gbp...a pozniej jest
    juz gratis (>100 gbp) i tylko to przewalutowanie (oczywiscie jezeli jest
    obowiazkowe)

    generalnie całość mocno zamotana i jeszcze ten "język polski" na stronie
    Natwest, kto im to tlumaczyl?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 30. Data: 2008-09-15 08:21:32
    Od: t...@g...com

    On 14 Wrz, 21:36, grzechu <g...@g...com> wrote:
    > Zamawiasz w BZWBK blankiety BGC ( wysla Ci do UK) Z takim blankietem
    > idziesz do kasy LLoydsa i wpłacasz kasę. Za kilka dni masz ja na
    > koncie BZWBK.

    i na pewno taki przelew kosztuje 2,5 Ł ?

    i czy mozna przelac ze swojego konta w UK na konto osoby trzeciej w
    polsce (konto w GBP)?