  • 1. Data: 2005-05-06 07:19:40
    Temat: jak wygląda przewalutowanie w PKO BP
    Od: "aro" <f...@i...pl>

    Zamierzam zaciągną kredyt w wysokości 100 000zł w CHF w PKOBP, teraz przez
    caly okres umowy przewalutowanie jest bez opłat. Jeżeli ktoś jest w stanie
    to prosze mi wytłumaczyć (może podać jakiś wzór) jak wygląda
    przewalutowanie
    Powiedzmy mam do spłaty jeszcze 80 000zl i chcę zamienić kredyt na
    złotówkowy. Jak oni to przeliczają, co się dzieje z odsetkami ?

    za każdą pomocną odpowiedź dziękuję

    pozdrawiam

    ar

  • 2. Data: 2005-05-06 07:33:00
    Temat: Re: jak wygląda przewalutowanie w PKO BP
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    aro napisał(a):
> [...]
    > Powiedzmy mam do spłaty jeszcze 80 000zl i chcę zamienić kredyt na
    > złotówkowy. Jak oni to przeliczają, co się dzieje z odsetkami ?

    Na dzień przewalutowania przeliczą Ci kwotę na PLN wg kursu sprzedaży
    dla dewiz (SPD) z ichniej tabeli kursowej i dalej będziesz miał
    zadłużenie w złotówkach. Do dnia przewalutowania -1 odsetki będziesz
    miał liczone wg stopy dla kredytu w CHF, od dnia przewalutowania - wg
    stopy dla kredytu w PLN.

  • 3. Data: 2005-05-06 09:21:53
    Od: "aro" <f...@i...pl>

    to jednym słowem jak CHF zdrozej i bede chcial zrobic przewalutowanie to
    mozna ladnie poplynac....

    aro

  • 4. Data: 2005-05-09 06:59:52
    Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl>

    > to jednym słowem jak CHF zdrozej i bede chcial zrobic przewalutowanie to
    > mozna ladnie poplynac....
    >
    > aro

    Czy je się nie mylę? Pisaliśmy na temat CHF/PLN.
    Wracając do wątku, ja mam kredyt w PLN i się waham nad przejściem na CHF.

    Ale teraz właśnie mi uświadomiłeś, że na starcie stracę kilka tysięcy na
    różnicy, kupno-sprzedaż CHF + prowizja, to się okaże że dopiero po około 2
    latach przy takim samym trendzie jaki jest teraz stanie mi się to opłacalne.
    Zakładając że WIBOR musi spadać (i bardzo spada ostatnio), bo Polska nie
    spełnia warunków wejścia do strafy EURO itp. to się może okazać że za 10 lat
    mi się zacznie zwracać przejście na CHF. A jeszcze nas czeka przewalutowanie
    na EURO, nie wiem czy nie najlepiej zostać przy PLN.

    Chyba się nie mylę???

    Jedynie sens przejścia na CHF jest gdy frank jest naprawdę drogi. A teraz
    jest średni. Nie wiem czy aż tak spadnie, np. do 2,3 PLN.

    WK

  • 5. Data: 2005-05-10 21:44:55
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 May 2005 06:59:52 +0000 (UTC), wk <w...@W...gazeta.pl>
    napisał:

> [...]
    >
    > Jedynie sens przejścia na CHF jest gdy frank jest naprawdę drogi. A teraz
    > jest średni. Nie wiem czy aż tak spadnie, np. do 2,3 PLN.

    Fakt. Przewalutowanie najbardziej sie opłaca na walutę o wysokim kursie,
    czyli mocną. Aktualnie analitycy uważają, że CHF jest w pozycji średniej.
    Inna sprawą są koszty obsługi kredytu. Tu trzeba sobie policzyć wysokość
    płaconej raty w stosunku do raty po przewalutowaniu oraz wysokość odsetek
    w dotychczasowym układzie w stosunku do odsetek po przewalutowaniu Inną
    sprawa jest ryzyko kursowe. Z moich doswiadczeń (wyliczeń) wynika, że przy
    liczeniu kompleksowym i założeniu inwestowania różnicy w racie wychodzi
    sie całkiem nieżle, a w złej sytuacji b blisko zera przy zachowaniu
    wysokiego prawdopodobieństwa, ze w konsekwencji z takich działań bedzie
    spory zysk. W końcu to sa lata, a nikt nie przewidzi wszystkiego.
    Pozdrowienia
    Zbyszek