  • 11. Data: 2009-12-03 07:48:47
    Temat: Re: jaki algorytm obliczania odsetek z uwzgl. kapitalizacji i podatkuBelki?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Arek pisze:

    > w Excelu jednorazowe odsetki:
    > osetki_brutto = długość_lokaty/365*oproc*kapitał
    > podatek = ZAOKR(ZAOKR(odsetki_brutto ;0)*0,19 ;0)
    > odsetki netto = odsetki_brutto - podatek

    -ciach-
    > Dla większych kwot wystarczającym przybliżeniem będzie pomnożenie
    > odsetek brutto przez 0,81 i użycie tego we wzorze na procent składany.

    Ludzie kochane.. bardzo Wam dziękuję ale procent składany to ja potrafię
    sobie obliczyć. Znam wzór i mam go odpowiednio zapisany w Excelu (a
    dokładniej w Google Spreadsheet'cie). Pytałem czy jest uogólniony wzór
    uwzględniający OD RAZU podatek Belki. Mnożenie przez 0,81 jest jakimś
    sposobem, ale muszę sprawdzić czy dokładność mnie zadowala. Jeśli nie to
    poczekam, aż Google udostępni dla wszystkich możliwość pisania skryptów
    do Spreadsheet'a.

    PZDR
    Shaman

  • 12. Data: 2009-12-03 07:52:59
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    XYZ pisze:

    > Sorry, ten wzór który podałem jest dla obliczenia RRSO, i powinien
    > brzemieć RRSO=(1+p*d*0.81)^(1/d). Musisz oczywiście policzyć procent
    > składany, jak zauważył Paweł.

    Mój aparat matematyczny mocno podupadł ostatnimi laty, ale dzięki za
    wiarę w mój mózg :) Podstawowe wzory znam, ale na mnożenie *0.81 nie
    wpadłem. Tzn. widziałem, że tak niektórzy robią ale z góry założyłem, że
    po odpowiednio wielu iteracjach skumulowany błąd będzie znaczący. Jeśli
    mówisz, że nie, to może jest to rozwiązanie. Sprawdzę - dzięki.

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2009-12-07 08:53:13
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Przecież pisżę że wzór - czytaj treść na którą odpowiadasz.
    > Program to sam jestem sobie w stanie napisać - pytam o wzór w postaci
    > ogólnej. Derive sobie nie radzi - ale to jeszcze nic nie znaczy.

    Czytam, ale tresc jest wzajemnie sprzeczna.
    To ty mysl co piszesz: co innego wpisales w tytule wątku, a co innego
    w pytaniu.