  • 1. Data: 2005-06-18 18:11:20
    Temat: jaki bank polecacie
    Od: "Goblin [Łódź]" <g...@o...pl>

    Witam !

    Mam taki problem: potrzebuję zaciągnąć kredyt na zakup mieszkania (segment)
    Potrzebna jest mi kwota rzędu 200`000 PLN (Kredyt na 20 lat). Przy czym w
    najbliższych tygodniach, miesiącach będę mógł sprzedać moje dotychczasowe
    mieszkanie i dzięki temu spłacić 100`000 PLN zaciągniętego kredytu.
    W związku a tym powiedzcie mi proszę:
    1) jaki bank da mi taki kredyt z taką opcją,
    2) jaką walutę wybrać
    3) gdzie będę miał najniższe oprocentowanie

    Pozdrawiam,

    Sebastian

  • 2. Data: 2005-06-18 23:47:29
    Temat: Re: jaki bank polecacie
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Goblin [Łódź] napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >W związku a tym powiedzcie mi proszę:
    >1) jaki bank da mi taki kredyt z taką opcją,

    1. Myślę, że dałoby się wynegocjować coś indywidualnie.
    2. Weź dwa: na mieszkanie 100 i jakiś "krótki" 100. "Krótki" droższy,
    ale spłacisz szybko bez prowizji za wcześniejszą spłatę.
    3. Wziąć na 200, a po sprzedaży w innym banku "konsolidacyjny"
    (w cudzysłowie, bo nie byłaby to klasyczna jego odmiana).
    Niektóre banki lubią przejmować kredyty - na dobry początek oddasz
    im stówę. Ale to trzeba dobrze policzyć.
    4. Czy sprzedawca mieszkania nie pójdzie na wariant z późniejszą
    zapłatą połowy? Są sposoby, aby odbyło się to w miarę bezpiecznie.

    Tylko pamiętaj o urzędzie skarbowym - deklaracja, że kasa za sprzedane
    mieszkanie pójdzie na dopłatę/spłatę kredytu na inne, bo mogą Cię
    skasować na dużo. Sami wezwaliby Cię dopiero po 4.5 roku aby się nie
    przedawniło ale odsetki ustawowe już odpowiednio narosły.

    >2) jaką walutę wybrać

    Odpowiedź standardowa: tę w której zarabiasz (to uproszczenie - powinno
    być: taką, w jakiej będziesz miał środki na spłatę kredytu)
    Jeżeli nie przewidujesz dupnięcia złotówki to w CHF. Ale na 20 lat to
    nie ma cudów: relacja PLN (EUR?) <-> CHF zmieniać się będzie.
    Unikaj chińskiego juana - ten wzmocni się prawie na pewno :)
    Indyjska rupia raczej też...

    >3) gdzie będę miał najniższe oprocentowanie

    Niemal każdy bank uzależnia oprocentowanie od konkretnego przypadku:
    wkład własny, wiarygodność itp. Musisz sam popytać. W reklamach
    podają najbardziej krzystne przypadki.

    Arek

  • 3. Data: 2005-06-19 08:45:22
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@g...pl>

    Goblin [Łódź] <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > W związku a tym powiedzcie mi proszę:
    > 1) jaki bank da mi taki kredyt z taką opcją,

    Plany finansowe Multi?

    Pozdrawiam

    Marcin

    skocz.pl/vec

  • 4. Data: 2005-06-19 16:31:04
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jun 2005 20:11:20 +0200, Goblin [ŁódĽ] <g...@o...pl>
    napisał:

    > Witam !
    >
    > Mam taki problem: potrzebuj? zaci?gn?ae kredyt na zakup mieszkania
    > (segment)
    jak masz czas to pobiegaj po kilku bankach, a jak nie to idż do doradców
    finansowych/poąredników kredytowych. Ja bym rozmawiał z Deutsche Bankiem.

    pozdrawiam
    Zbyszek