  • 1. Data: 2010-12-30 07:18:19
    Temat: jakie karty w egipcie?
    Od: "zbig" <z...@p...onet.pl>

    witam,
    mam pytanie gdzie teraz są najkorzystniejsze przeliczniki?
    do wyboru mam:
    debetówki:
    1. mbank visa
    2. citi mc
    3. openfinance visa

    kredytówki (chyba tam się raczej przyda cash? ale może na jakieś zakupy kk)
    1. citi visa
    2. citi mc
    3. pekao mc

    a może jest coś co w miarę szybko można wyrobić, a miażdży wyżej wymienione?

    dzięki za odpowiedzi :)

  • 2. Data: 2010-12-30 07:49:59
    Temat: Re: jakie karty w egipcie?
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Thu, 30 Dec 2010 08:18:19 +0100, zbig wrote:

    > witam,
    > mam pytanie gdzie teraz są najkorzystniejsze przeliczniki? do wyboru
    > mam:
    > debetówki:
    > 1. mbank visa

    Tu będzie pewnie z 4.7% od średniego:
    2.5% na spreadzie mBanku PLN/EUR
    2% na prowizji mBanku za przewalutowanie
    0.2% na spreadzie Visa EGP/EUR

    > 2. citi mc

    Tu pewnie jakaś jeszcze większa tragedia.

    > 3. openfinance visa

    Coś mi się obiło o uszy że Getin przelicza bezpośrednio walutę na PLN po
    kursie Visa, z prowizją 2%, więc powinno być w sumie jakieś 2.2%

    > a może jest coś co w miarę szybko można wyrobić, a miażdży wyżej
    > wymienione?

    Polbank - samo przelicznie Visa 0.2%

    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp

  • 3. Data: 2010-12-30 09:27:54
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 30 Dec 2010 08:18:19 +0100, zbig napisał(a):

    > witam,
    > mam pytanie gdzie teraz są najkorzystniejsze przeliczniki?
    > do wyboru mam:
    > debetówki:
    > 1. mbank visa
    > 2. citi mc
    > 3. openfinance visa

    Podejrzewam, że na kursach i tak będzie słabo, więc bierz taką która nie ma
    prowizji za wypłatę w bankomacie za granicą.

> [...]
    > 3. pekao mc
    > a może jest coś co w miarę szybko można wyrobić, a miażdży wyżej wymienione?

    Polbank Era (albo Gold).

    Ogólnie to polecam kupić dolary i rozmienić je na lotnisku przy kupowaniu
    wizy. Tak btw to podziwiam nasze kantory które sprzedają jednodolarówki o
    30% drożej i jeleni którzy je kupuja. Na miejscu bez problemu można
    rozmienić albo wymienić na egipskie funty i płacić nimi (to się najbardziej
    opłaca). Nie polecam automatów do wymiany, kurs wychodzi gorszy.

    No i jedna zasada, nie wymieniać za dużo bo w drugą stronę nikt ci nie
    wymieni.

    --
    Kojer

  • 4. Data: 2010-12-30 09:36:37
    Od: " " <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zbig <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    > a może jest coś co w miarę szybko można wyrobić, a miażdży wyżej
    wymienione?

    Może VE do dbNET? Wypłaty bezprowizyjne, nie wiem jak będzie z kursami w
    Egipcie ale dla EUR czy CZK przelicznik był w miarę przyzwoity.

  • 5. Data: 2010-12-30 10:08:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 30 Dec 2010 09:36:37 +0000, napisał(a):

    > Może VE do dbNET? Wypłaty bezprowizyjne, nie wiem jak będzie z kursami w
    > Egipcie ale dla EUR czy CZK przelicznik był w miarę przyzwoity.

    Porównywalny jak w mBanku czyli taki sobie.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-12-30 10:55:06
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    Mnienajtaniej wychodziło mBankowym MC. Bardziej się opłacało niż usd z
    Polski. Minus, że prawie żaden sklep jej nie łyka.

  • 7. Data: 2010-12-30 12:14:34
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    W dniu 2010-12-30 08:18, zbig pisze:
> [...]
    > 3. pekao mc
    >
    > a może jest coś co w miarę szybko można wyrobić, a miażdży wyżej wymienione?

    Ja wypłacałem Aliorową MC i też nią płaciłem. Kursy wychodziły na pewno
    lepiej, niż złodziejskie przeliczniki w kantorach w Egipcie (USD->EGP).
    Kursy w automatycznych kantorach mniej więcej były porównywalne, czasami
    minimalnie na korzyść wymiany USD w stosunku do wypłaty z karty MC.

    W Jordanii płaciłem mBankową Visą, bo MC jakoś tam nie za bardzo były
    lubiane w POSach i bankomatach Arab Banku. Za to miałem ciekawostkę
    przyrodniczą, bo dwie wypłaty JOD w bankomatach kartą MC Aliora w ogóle
    do dzisiaj nie zostały zaksięgowane i nigdy nie zniknęły mi te pieniądze
    z konta ;-) (ok. 80 JOD w sumie).

    Pozdr,
    Tomek

  • 8. Data: 2011-01-04 12:14:44
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

> [...]
    > opłaca). Nie polecam automatów do wymiany, kurs wychodzi gorszy.
    >
    > No i jedna zasada, nie wymieniać za dużo bo w drugą stronę nikt ci nie

    Potwierdzam to co napisał przedpiścca, najlepiej dolary, zadnych euro,
    generalnie ja nie wymieniam na funty egipskie, chociaz czesto dostaje resztę
    w tej wlasnie walucie ale wykłócajać sie mozna dostac i w dolarach (jak
    akurat mają).
    Potwierdzam także, że nie da się wymienić póżniej funtów na dolary czy
    cokolwiek, za to kurs wymiany walut jest w calym Egipcie jednakowy bo jest
    ustalany urzędowo, wiec niewazne gdzie sie wymienia. Polecam wziac duzo
    jednodolarówek ;-) zawsze sie opłaca ;-) znam kantory przyajmniej w Wawie
    gdzie można je kupić za tą samą cenę co wyższe nominały.
    pozdrawiam
    Wasz yossarian ;)

  • 9. Data: 2011-01-04 12:36:07
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 13:14:44 +0100, yoss napisał(a):

> [...]
    > w tej wlasnie walucie ale wykłócajać sie mozna dostac i w dolarach (jak

    Lepiej płacić i targować się w funtach.

    > Potwierdzam także, że nie da się wymienić póżniej funtów na dolary czy
    > cokolwiek, za to kurs wymiany walut jest w calym Egipcie jednakowy bo jest
    > ustalany urzędowo, wiec niewazne gdzie sie wymienia.

    Tylko w sklepie podając ci cenę w dolarach będziesz miał przelicznik do
    funta 1:5 a nie 1:5,7

    > Polecam wziac duzo
    > jednodolarówek ;-) zawsze sie opłaca ;-) znam kantory przyajmniej w Wawie
    > gdzie można je kupić za tą samą cenę co wyższe nominały.

    Nie ma sensu uganiać się po mieście za drobnymi(we Wrocławiu był problem by
    dostać coś innego niż 100 i 50 w kantorach) skoro na lotnisku przy
    kupowaniu wizy bez problemu rozmienią. A i tak polecam wymieniać na bieżąco
    na funty i miec trochę monet jednofuntowych (tyle kosztuje wc ;))

    --
    Kojer