  • 1. Data: 2009-04-15 23:28:55
    Temat: jeszcze o podatku
    Od: Ra <a...@a...com>

    Czy można do kosztów doliczyć zakup oprogramowania lub książek. IMHO nie
    bo nie jest to niezbędny koszt ale widziałem artykuły w którym pisali
    o takiej możliwości np tu
    http://gielda.wp.pl/POD,3,a,1,b,1,c,11,index.html?P[
    numer]=11004125&P[obr]=&ticaid=17db9

    Ktoś spotkał się z bardziej oficjalną interpretacją ?

  • 2. Data: 2009-04-16 08:30:43
    Temat: Re: jeszcze o podatku
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Ra pisze:
> [...]
    > http://gielda.wp.pl/POD,3,a,1,b,1,c,11,index.html?P[
    numer]=11004125&P[obr]=&ticaid=17db9

    > Ktoś spotkał się z bardziej oficjalną interpretacją ?

    Witam
    A mnie ogólnie dziwi cały ten podatek od zysków kapitałowych.
    Jego sens polega na tym, że jest niesymetryczny.
    O ile dobrze rozumiem, to ktoś musi stracić, aby ktoś zyskał. I ogólnie
    strata musi być większa niż zysk, bo dochodzą przecież masy ludzi do
    wyżywienia po drodze (biura maklerskie, wgpw, itd.)
    Stratę teoretycznie można rozliczyć, ale przecież nie w pełni. Chyba, że
    jestem w błędzie.
    Gdyby podatek był 'symetryczny' w sensie, że jak zarobiłeś to go
    płacisz, jak straciłeś, to CAŁE straty możesz odliczyć w następnych
    latach lub z innego rodzaju podatku (dochodowego) - nie miał by żadnego
    sensu. A tak wychodzi na to, że jesteśmy skazani na kolejną
    niesprawiedliwą daninę. Jak sobie zarobisz to płać, a jak stracisz, to
    twoja sprawa - trzeba było zarabiać :)

    W każdym razie ja jestem przedstawicielem osób, gdzie nie widziałem
    możliwości rozliczenia całej poniesionej straty, a ogólnie podatek od
    zysków na przestrzeni kilku lat mam większy od zera.

    Ja abstrahuję zupełnie od możliwości urealnienia kosztów, poza tym co
    się otrzymuje na PIT38.
    EM

  • 3. Data: 2009-04-16 09:48:55
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    EM pisze:

    > Stratę teoretycznie można rozliczyć, ale przecież nie w pełni. Chyba, że
    > jestem w błędzie.

    W zasadzie tak

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 4. Data: 2009-04-16 19:11:34
    Od: " finder24" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Czy można do kosztów doliczyć zakup oprogramowania lub książek. IMHO nie
    > bo nie jest to niezbędny koszt ale widziałem artykuły w którym pisali
> [...]

    Co do oprogramowania to nie mam pewności. Na pewno możesz wliczyć do kosztów
    uzyskania dochodu z giełdy zakup książek, pism finansowych, a także szkoleń
    związanych z inwestycjami. Ja to już robiłem. Musisz się tylko liczyć z tym że
    możesz zostać poproszony o wykazanie, że faktycznie wykorzystałeś tą wiedzę
    np. wyjaśnić urzędnikowi świece japońskie i dlaczego są przydatne :) Podstaw
    prawnych możesz się doszukać na www.sii.org.pl. Ewentualnie pisz do nich.

    finder24

  • 5. Data: 2009-04-16 20:35:11
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>