  • Data: 2002-12-05 11:55:04
    Temat: karty wypukle
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pewne pytanie, ktore przyszlo mi na mysl przy anonsie o Lukasie,
    aczkolwiek nie mam pretensji tylko do tego banku. Zaraz wyjasnie na czym
    polega moj problem - otoz pracuje naukowo za granicami Polski, a place mam
    wyplacana w Euro. Okazuje sie, ze nie mam w Polsce mozliwosci zalozenia
    sobie karty kredytowej, mimo ze oblecialem wiekszosc bankow (mialem nadzieje
    na Lukasa, skuszony ich reklamami - po 3 miesiacach karta kredytowa), a moj
    uniwersytet moze wystawic zaswiadczenie o zarobkach. Najbardziej bylem
    zdziwiony, ze nie da sie tego zrobic np. w Citibanku w Polsce. Pomyslalem w
    ten sposob - zaloze sobie konto w Niemczech (tam pracuje) w tamtejszym
    Citibanku, calosc pieniedzy bedzie tam wplacana przez uniwersytet a czesc
    sumy bede automatem odprowadzana do Citibanku Poland (powiedzmy 500 euro co
    miesiac). A gdzie tam, okazuje sie ze tak sie nie da, bo Citibank Niemcy i
    Citibank Poland z punktu widzenia prawa nie sa tozsamymi podmiotami
    prawnymi. Citibank Polska "nie widzi" Citibanku Niemcy jako wiarygodnego
    partnera, co juz wystawia opinie o tym banku.
    A karte kredytowa chce po to bo wiele sklepow internetowych w Niemczech (i
    nie tylko) wysyla swoje produkty tylko na adres ktory jest przypisany do
    karty. Karty wirtualne nie sa tam czesto przyjmowane. Oczywiscie moge placic
    karta niemiecka ale chcialbym aby ksiazki czy inne rzeczy byly przesylane do
    Polski, a nie Niemiec.

    Zatem pytanie brzmi, czy w Polsce jest bank ktory umozliwia wyrobienie karty
    kredytowej Polakom legalnie pracujacym w UE? Przeciez takich osob jest
    calkiem sporo, a bedzie coraz wiecej. Czy trzeba czekac na rozwiazanie tego
    problemu az Polska wejdzie do UE?

    Przemo