  • 31. Data: 2019-10-03 11:04:20
    Temat: Re: kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d95b507$0$523$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Swoją drogą tak się śmiejemy, że po co zwykłemu użytkownikowi 10
    >urządzeń, ale za parę lat okaże się, że wszyscy już wykorzystaliśmy
    >te 10, bo nowy komputer, bo nowa przeglądarka, bo ktoś cookies
    >wyczyścił raz na pół roku, i co wówczas?

    No bo klient powinien miec nad tym kontrole.
    Chce usunac urzadzenie, to usuwa ...

    J.

  • 32. Data: 2019-10-03 11:14:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 3 października 2019 10:44:57 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    z tym rano dnia kolejnego muszę od nowa dodawać urządzenie zaufane."

> [...]
    > urządzeń, ale za parę lat okaże się, że wszyscy już wykorzystaliśmy te
    > 10, bo nowy komputer, bo nowa przeglądarka, bo ktoś cookies wyczyścił

    Za te parę lat to nawet mBąk da radę zrobić w ST kasowanie tych urządzeń zaufanych -
    bo że jest to możliwe, pokazuje przykład santandera.
    Albo też mBąka zdąży kupić bnp paribas i problem rozwiąże się przez zlikwidowanie go
    - a ściślej pasiakowo-wyblakłego mBąkowego ST.

  • 33. Data: 2019-10-03 11:16:36
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > urządzeń, ale za parę lat okaże się, że wszyscy już wykorzystaliśmy te
    > 10, bo nowy komputer, bo nowa przeglądarka, bo ktoś cookies wyczyścił

    Swoją droga skoro ktoś jako zaufane doda 10 czy więcej urządzeń to to zaufanie czysto
    teoretyczne;)

  • 34. Data: 2019-10-03 11:39:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-03 o 11:16, Kris pisze:

    > Swoją droga skoro ktoś jako zaufane doda 10 czy więcej urządzeń to to zaufanie
    czysto teoretyczne;)

    10 jednocześnie może i tak. Ale jeśli jest to 10 na rok, z czego używane
    na bieżąco 2, to co w tym dziwnego? A to właśnie niemożność kasowania
    urządzeń powoduje, że system jest niebezpieczny. Wyrzucają cię z pracy,
    i nawet nie możesz zablokować dostępu z firmowego komputera, który
    wcześniej używałeś wyłącznie ty.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2019-10-03 11:45:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 października 2019 11:40:03 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > 10 jednocześnie może i tak. Ale jeśli jest to 10 na rok, z czego używane
    > na bieżąco 2, to co w tym dziwnego?

    To jako zaufane winny być 2. Wyżej pisałem że niezrozumiałe jest dla mnie to dlaczego
    nie można w prosty sposób usunąć urządzeń które "straciły zaufanie"

    > A to właśnie niemożność kasowania
    > urządzeń powoduje, że system jest niebezpieczny. Wyrzucają cię z pracy,
    > i nawet nie możesz zablokować dostępu z firmowego komputera, który
    > wcześniej używałeś wyłącznie ty.

    Ponoć na infolinii się da usunąć ale powinno się dać bez problemu w systemie
    transakcyjnym. Podejrzewam ze prędzej czy później taką funkcjonalność udostępnią.

  • 36. Data: 2019-10-03 12:12:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Przypuścić się da, przyglądając się temu procesowi

    Nie przypuszczałem, ale też ani razu nie spróbowałem dodać urządzenia
    jako zaufane.
    Po napisaniu tamtego a przed przeczytaniem tego dowiedziałem się, że w
    czasie dopisywania urządzenia trzeba mu nadać nazwę i za każdym razem inną.

    > Pawlak, a stopkiełka ty znasz? Tfu, AdBlocka?

    Nazwę gdzieś słyszałem.
    Szkoda mi czasu na zapoznawanie się ze wszystkim o czym słyszałem.
    Mam kilka zaplanowanych "rzeczy do nauczenia się" i przy moim
    ślamazarnym tempie zapoznawania się starczy mi na lata.
    P.G.

  • 37. Data: 2019-10-05 22:42:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Od dziecka wpienia mnie głupota (nie tylko ludzka). Dlatego nie
    > cierpię tego, że jak cokolwiek kupię via net to potem przez miesiąc
    > albo dwa ciągle widzę reklamy podobnych rzeczy. Przecież do cholery
    > już kupiłem a durny komputer swoje. W trosce o swoje zdrowie "dla
    > spokojności" najpierw zablokowałem wyskakujące okienka, a potem
    > wprowadziłem zwyczaj kasowania ciasteczek.

    No dobrze, ale możesz chyba zablokować kasowanie akurat tego
    ciastka/ciastek (z mBanku)?

    > Cieszę, że przy okazji się dowiedziałem o istnieniu trybu prywatnego
    > bo może to jest lepsze rozwiązanie.

    Ale stosowanie trybu prywatnego w ogóle nie wymusza stosowania go
    zawsze.

    Inną sprawą jest to, że zapewne obsługa tych "zaufanych urządzeń" jest
    skwaszona - tak to niestety bywa, gdy się coś robi w ostatniej chwili.
    Domyślam się, że to poprawią.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 38. Data: 2019-10-06 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ale to nie mbank wymyślił ze każde logowanie trzeba smsem
    > potwierdzić, toć to jakaś unijna dyrektywa. Mbank dla ułatwienia
    > pozwala dodać 10 urządzeń jako zaufane i wtedy logujesz się z nich
    > bez smsa A koleś sam sobie problemy generuje

    A to mbank nie przewidział ze kasowanie ciasteczek spowoduje znikniecie
    tego zaufanego urzadzenia?

    > Przecież może normalnie z przeglądarki bez trybu prywatnego
    > korzystać, dodać ten sprzęt do zaufanych i tyle. Jest użytkownikiem
    > raczej niestandardowym(20 razy dziennie na konto zaglądać), okna
    > prywatne, itp. Niestandardowy użytkownik to i rozwiązania które bank
    > standardowo udostępnia a im nie pasują bym syfem nie nazwał. Ot
    > funkcjonalność dla ogółu a jakieś promile potrzebują coś inaczej.
    > 10 urządzeń ponoć możesz do zaufanych dodać- używasz do bankowości
    > więcej jak 10 urządzeń?

    nie, nie uzywam, ale kolega tez nie uzywa. Po prostu mbank opracował to
    technologicznie w ten sposób ze to samo urzadzenie jest co chwile nowym
    urzqadzeniem zaufanym. Spieprzyli i tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 40. Data: 2019-10-06 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No bo klient powinien miec nad tym kontrole.
    > Chce usunac urzadzenie, to usuwa ...

    No ale przeciez o tym jest ten watek ze własnie nie ma!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 39. Data: 2019-10-06 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Skoro chce być tak bardzo "prywatny" to może korzystać z mbanku z
    > użyciem hasła sms przy logowaniu i bawić się w rejestrowanie
    > zaufanych urządzeń, Zresztą wpisanie hasła sms przy logowaniu jakoś
    > bardzo upierdliwe nie jest

    Nikt nie broni ci wypiąc dupy :)))
    Ja bym powiedział ze jednak jest upierdliwe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis