  • 41. Data: 2019-10-06 22:00:19
    Temat: Re: kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06 Oct 2019 15:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A to mbank nie przewidział ze kasowanie ciasteczek spowoduje znikniecie
    > tego zaufanego urzadzenia?

    Raczej mbank nie przewidzial, ze niektorzy kasuja ciasteczka
    codziennie, czy leca z trybu prywatnego.

    > nie, nie uzywam, ale kolega tez nie uzywa. Po prostu mbank opracował to
    > technologicznie w ten sposób ze to samo urzadzenie jest co chwile nowym
    > urzqadzeniem zaufanym. Spieprzyli i tyle.

    Hm, czy spieprzyli ... a inni lepiej zrobili ?
    Niby im jakos dziala ... ale na czym sie opieraja ?

    J.

  • 42. Data: 2019-10-06 22:14:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 października 2019 18:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Nikt nie broni ci wypiąc dupy :)))
    > Ja bym powiedział ze jednak jest upierdliwe.

    Ja na swoje konto bankowe loguje się raz maks dwa razy w miesiącu więc dla mnie to
    żadna uciążliwość. Ale każdy wg swoich potrzeb niech patrzy

  • 43. Data: 2019-10-07 09:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ja na swoje konto bankowe loguje się raz maks dwa razy w miesiącu
    > więc dla mnie to żadna uciążliwość. Ale każdy wg swoich potrzeb
    > niech patrzy

    Ano własnie!
    A bank powinien patrzec na potrzeby ogołu a nie tylko tych najmniej
    wymagajacych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 44. Data: 2019-10-08 09:42:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No dobrze, ale możesz chyba zablokować kasowanie akurat tego
    > ciastka/ciastek (z mBanku)?

    Pierwsze słyszę o możliwości kasowania wybiórczo.
    Ja wybieram Historia > Wyczyść dane przeglądanie > Ostatnie 24h
    P.G.

  • 45. Data: 2019-10-08 10:58:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2019-10-05 o 22:42, Krzysztof Halasa pisze:

    >Pierwsze słyszę o możliwości kasowania wybiórczo.
    >Ja wybieram Historia > Wyczyść dane przeglądanie > Ostatnie 24h

    W Firefox w "Zachowane Dane" mozna wybrac ciasteczka i usunac wybrane
    ... ale to sie raczej malo przyda, szczegolnie ze te z mbanku
    porozrzucane.

    Ale jest "usuwanie ciasteczek i stron podczas zamykania przegladarki"
    i tam widze przycisk
    "wyjatki".

    Tak jakby jednak nie to, bo pozwala okreslic reguly przyjmowania ...
    moze da sie okreslic, ze mbank to na dluzej, a reszta to tylko na czas
    sesji ..

    A jak nie ... przyjdzie program napisac, albo poszukac gotowego :-)

    Albo po prostu skorzystac z profili
    https://support.mozilla.org/pl/kb/zarzadzanie-profil
    ami

    J.

  • 46. Data: 2019-10-08 15:02:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [Firefox]

> [...]
    >
    > Tak jakby jednak nie to, bo pozwala okreslic reguly przyjmowania ...
    > moze da sie okreslic, ze mbank to na dluzej, a reszta to tylko na czas

    Da się bez profili itp. ustalić, że normalne ciasteczka są kasowane
    podczas zamykania, ale niektóre zostają - właśnie w tych wyjątkach
    (u mnie to się nazywa cookies and site data -> manage permissions ->
    exceptions i następnie block / allow for session / allow).

    Firefox ma różne wady, niewątpliwie, ale tego jeszcze nie zepsuli.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2019-10-08 15:33:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    [Firefox]

> [...]
    >exceptions i następnie block / allow for session / allow).
    >Firefox ma różne wady, niewątpliwie, ale tego jeszcze nie zepsuli.

    Tylko napisy sugeruja jakby co innego - nie kasowanie przy
    zakonczeniu,
    tylko jakby pozwolenie na zalozenie.

    I co mam ustawic - ze "*" ma "allow for session",
    a "*.mbank.pl" "allow" ?

    J.

  • 48. Data: 2019-10-08 17:57:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tylko napisy sugeruja jakby co innego - nie kasowanie przy
    > zakonczeniu,
    > tylko jakby pozwolenie na zalozenie.
    >
    > I co mam ustawic - ze "*" ma "allow for session",
    > a "*.mbank.pl" "allow" ?

    Widzę że nie mam żadnej gwiazdy, nie wiem czy zadziała.
    Ja mam po prostu www.xxx.yyy = allow, i to się nie czyści po zamknięciu
    przeglądarki (i wyczyszczeniu wszelkich "zwykłych" ciastek).

    Niestety nie ma chyba (prostej) możliwości zostawienia konkretnych
    ciastek, i kasowania pozostałych (z tego samego serwera). Oczywiście
    jakimiś np. skryptowymi kombinacjami można coś takiego zrobić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 49. Data: 2019-10-09 10:36:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Widzę że nie mam żadnej gwiazdy, nie wiem czy zadziała.
    >Ja mam po prostu www.xxx.yyy = allow, i to się nie czyści po
    >zamknięciu
    >przeglądarki (i wyczyszczeniu wszelkich "zwykłych" ciastek).

    Co zaraz budzi moje watpliwosci - "a co z innymi" i "dlaczego tak" :-)

    Czy w ogole to ustawienie sie tyczy kasowania przy zamknieciu ?
    Kiepsko opisany ten Firefox...

    J.

  • 50. Data: 2019-10-10 17:15:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Co zaraz budzi moje watpliwosci - "a co z innymi" i "dlaczego tak" :-)

    No, pozostałe zależą od generalnego ustawienia.

    > Czy w ogole to ustawienie sie tyczy kasowania przy zamknieciu ?

    Są trzy możliwości - block / allow for session / allow. Jasne jest, że
    zamknięcie przeglądarki (z ustawionym kasowaniem "generalnym") mogą
    przeżyć tylko te ostatnie. To akurat jest zrobione dobrze, szkoda
    jedynie, że nie można bardziej szczegółowo określić ciastek (np. ich
    nazw, a nie tylko nazw serwerów).
    --
    Krzysztof Hałasa