  • 11. Data: 2005-10-23 18:11:30
    Temat: Re: kk w Citi
    Od: "erasms55 erasms55" <e...@g...pl>

    plusz <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał(a):

    > 1. ustawa nic nie wspomina o PIN ... a jedynie o należytej dbałości
    > więc PIN nie ma nic do rzeczy, mimo, że bank próbuje w ten sposób uniknąć
    > odpowiedzialności

    Wystarczy podejrzeć PIN, który wklepujesz na rozklekotanej klawiaturze w
    nerwowej kolejce przy kasie.
    Potem gwizdnąć kartę i do bankomatu.

    A że klient nie "dopilnował obowiązku chronienia kodu PIN", to już jego
    problem i strata.

  • 12. Data: 2005-10-23 18:11:54
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    erasms55 erasms55 wrote:

    > Temat co prawda tyczy Citi, ale klient odpowiada do 150 euro tylko
    > kiedy
    > transakcja nie była autoryzowana PINem, a co raz więcej kart wymaga
    > takiego potwierdzenia, a nie podpisu.

    To jest nieprawda, co zresztą pisze wyraźnie w ustawie o elekronicznych
    instrumentach płatniczych. Inna sprawa że często pojawia się w regulaminach,
    bo a nuż klient nie wie do czego ma prawo i nie będzie go dochodził.

    Bogdan B.

  • 13. Data: 2005-10-23 18:23:46
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-23 20:01, osobnik podający się za plusz, śmiał stwierdzić, iż:
    > 2. w kontekście wątku tym bardziej warto mieć kartę dającą większe
    > bezpieczeństwo i nie wymagającej użycia PINu (szczerze mówiąc nie spotkałem
    > się z KK wymagającą PINu - a z kilku już korzystałem)

    Dodaj, że piszesz o wypukłych kartach.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 14. Data: 2005-10-23 19:06:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "erasms55 erasms55" <e...@g...pl> writes:

    > Wystarczy podejrzeć PIN, który wklepujesz na rozklekotanej klawiaturze w
    > nerwowej kolejce przy kasie.
    > Potem gwizdnąć kartę i do bankomatu.

    Zdaje się, że jesteśmy w wątku "kk w Citi"?

    MJ

  • 15. Data: 2005-10-23 19:20:21
    Od: "erasms55 erasms55" <e...@g...pl>

> [...]

    > bezpieczeństwo i nie wymagającej użycia PINu (szczerze mówiąc nie spotkałem
    > się z KK wymagającą PINu - a z kilku już korzystałem)

    O ile mi wiadomo, to autoryzacji Pinem wymagają karty Lukasa i BZWBK (karty
    Visa Classic).
    Obie wypukłe. Obie z chipem.
    Karty chipowe (chyba wszystkie) wymagają autoryzacji PINem?

  • 16. Data: 2005-10-23 19:24:19
    Od: "erasms55 erasms55" <e...@g...pl>

  • 17. Data: 2005-10-23 20:22:33
    Od: "D" <a...@s...opazsqsyhd.gdgdry.pl>

    > Tylko co mają zrobić ci, którym ze względu na niskie dochody lub młody
    wiek
    > banki robią trudności z wydaniem choć jednej karty kredytowej, o kolejnych
    nie
    > wspominając?

    jak ma jedna to i kilka moze miec

  • 18. Data: 2005-10-23 21:23:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robi" <r...@i...pl> wrote in message

    > To mi chyba nie przyślą :-(

    Przysla jesli limit masz nie mniejszy niz 6k pln i bank dysponuje
    informacja, ze twoje zarobki sa powyzej 4k pln. Inne rzeczy decyduja raczej
    o kolejnosci wymiany kart.

    Maciej

  • 19. Data: 2005-10-24 08:00:10
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > Visa Classic).
    > Obie wypukłe. Obie z chipem.
    > Karty chipowe (chyba wszystkie) wymagają autoryzacji PINem?

    nie, zależy od terminala na jaki trafisz - jest mnóstwo terminali nie
    obsługujących chipa, wtedy dane są pobierane z paska, który również jest na
    tych kartach i żadne piny nie są wymagane. Druga rzecz, nawet jeśli trafisz
    na nowy terminal (obsługujący chipa) to jest duże prawdopodonieństwo, e
    będzie nieprawidłowo skonfigurowany (albo bez właściwego oprpgramowania) i
    też będzie zbierał dane z paska nie z chipa

  • 20. Data: 2005-10-24 08:14:03
    Od: "erasms55 erasms55" <e...@g...pl>

    Seba <b...@w...gazeta.pl> napisał(a):

    > nie, zależy od terminala na jaki trafisz - jest mnóstwo terminali nie
    > obsługujących chipa, wtedy dane są pobierane z paska, który również jest na
    > tych kartach i żadne piny nie są wymagane.

    Jeżeli terminal jest tradycyjny (czyta z paska), to też jest wymagany PIN.
    Jedynie w hipermarkecie Carrefour transakcję potwierdza sie podpisem. Być może
    w innych też, ale na taki jeszcze nie natrafiłem.