  • 1. Data: 2011-07-13 19:45:07
    Temat: kolejność spłat
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    W kontekście ciekawej dyskusji jaka się wywiązała w związku z mBankiem,
    chciałem zapytać o opinię Grupy w następującej kwestii. Oto cytat z
    Regulaminu:

    "Wpłacane środki z tytułu spłaty zadłużenia zaliczane są w następującej
    kolejności: opłaty, prowizje, wszelkie odsetki należne zgodnie z Umową, w
    tym z Ogólnymi warunkami lub pobierane na podstawie przepisów prawa, a
    następnie w kolejności ich zaksięgowania na Rachunku karty: transakcje
    bezgotówkowe, gotówkowe lub transakcje Polecenia przelewu w ciężar Rachunku
    karty."

    Wykonujemy transakcję gotówkową na 5 zł. Jej księgowanie następuje w dniu nr
    1. Następnie wykonujemy transakcję bezgotówkową na 10 zł. Jej księgowanie
    następuje w dniu nr 2. Nie ma innych operacji na karcie, nie ma zadłużenia z
    poprzedniego okresu, nie ma prowizji. W dniu nr 3 spłacamy 5 zł.

    Pytanie brzmi: którą transakcję spłaciliśmy, zgodnie z brzmieniem cytowanego
    punktu regulaminu?

  • 2. Data: 2011-07-13 20:28:31
    Temat: Re: kolejność spłat
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 2:45 PM, MarekZ wrote:
> [...]
    > spłacamy 5 zł.
    >
    > Pytanie brzmi: którą transakcję spłaciliśmy, zgodnie z brzmieniem

    w kolejnosci zaksiegowania,
    wymienione po ":" rodzaje nie wprowadzaja zadnej kolejnosci a tylko
    wymieniaja rodzaje transakcji, które idą w kolejnosci ksiegowania
    .

    pojdzie na 5 zl gotowkowe

  • 3. Data: 2011-07-13 20:28:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.07.2011 21:45), MarekZ wrote:
> [...]
    > spłacamy 5 zł.
    >
    > Pytanie brzmi: którą transakcję spłaciliśmy, zgodnie z brzmieniem

    "W kolejności ich zaksięgowania", a więc transakcję gotówkową.

    Gdybyś najpierw zrobił transakcję bezgotówkową na 10zł, potem transakcję
    gotówkową na 5zł, a następnie spłacił 5zł, to moim zdaniem poszłoby to
    na pół transakcji bezgotówkowej.

    p. m.

  • 4. Data: 2011-07-13 20:39:31
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-07-13 22:28, mvoicem pisze:

> [...]
    >
    > Gdybyś najpierw zrobił transakcję bezgotówkową na 10zł, potem transakcję
    > gotówkową na 5zł, a następnie spłacił 5zł, to moim zdaniem poszłoby to

    Czyli jeśli (na pocz. okresu rozliczeniowego) kupię plazmę za 10k, po
    czym wypłacę sobie 100zł w bankomacie i nie chciałbym od tej stówy
    płacić odsetek za 54 dni, to powinienem piorunem spłacić 10k1, tak?

    Cóś mię się nie wydawa, a jeśli tak jest, to do dziury z taką kartą.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2011-07-13 20:41:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.07.2011 22:39), Maruda wrote:

    > Czyli jeśli (na pocz. okresu rozliczeniowego) kupię plazmę za 10k, po
    > czym wypłacę sobie 100zł w bankomacie i nie chciałbym od tej stówy
    > płacić odsetek za 54 dni, to powinienem piorunem spłacić 10k1, tak?

    Na to by wyglądało.

    > Cóś mię się nie wydawa, a jeśli tak jest, to do dziury z taką kartą.

    Dlaczego do dziury, tak KK po prostu funkcjonują.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-07-13 21:03:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup

    Ktoś jeszcze będzie na tyle miły, że się wypowie?

  • 7. Data: 2011-07-13 21:16:30
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 13 Jul 2011 21:45:07 +0200, MarekZ wrote:
> [...]
    > poprzedniego okresu, nie ma prowizji. W dniu nr 3 spłacamy 5 zł.
    >
    > Pytanie brzmi: którą transakcję spłaciliśmy, zgodnie z brzmieniem cytowanego

    Dzien pierwszy, gotowkowa na 5zl.

    (,,w kolejnosci zaksiegowania'').
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 8. Data: 2011-07-13 21:26:01
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Ktoś jeszcze będzie na tyle miły, że się wypowie?

    Mi się wydaje, że gotówkowe nie mają jedynie grace period,
    a kolejność nie ma znaczenia. Ale rozsądek się nie liczy tylko regulamin.

    W Zmylenium prawie mnie złapali na taki haczyk:
    Dali mi kartę na konsolidację innych kart, z 9,9% zamiast 20%.
    Ale gdybym coś tą karta zapłacił bezgotówkowo, to bedzie na 20% czekało, aż
    spłacę to zobowiązanie 9,9%, czyli planuję tak ze dwa lata.
    Coś mnie tkneło, żeby zapytać.
    Teraz złota karta leży głęboko w szufladzie do czasu spłaty
    "konsolidacji". W sumie jak się wie jak z brzytwy korzystać,
    to nie jest groźna... Byle nie tonącemu podawać jak ww bank.

    Feromon

  • 9. Data: 2011-07-13 21:38:06
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-07-13 21:45, MarekZ pisze:
> [...]
    > spłacamy 5 zł.
    >
    > Pytanie brzmi: którą transakcję spłaciliśmy, zgodnie z brzmieniem

    Sierp

  • 10. Data: 2011-07-13 21:50:48
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    > Pytanie brzmi: którą transakcję spłaciliśmy, zgodnie z brzmieniem cytowanego
    > punktu regulaminu?

    Żadnej. Spłaciliśmy tylko 5 zł prowizji za transakcję gotówkową
    (zgodnie z TOiP).