  • 11. Data: 2009-06-19 11:28:35
    Temat: Re: konta walutowe w mBanku
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Mariusz Tasarz" <m...@g...com> wrote in message
    news:593abd8c-33d0-4f4a-9023-1c00c9a48136@e20g2000vb
    c.googlegroups.com...
    > Co chcesz robic ze
    > srodkami walutowymi na tym koncie? Zakladac lokaty?

    tak, chciałbym dokonywać regularnych niedużych wpłat i trzymać na
    dłuższy okres (np. kilka lat) / zakładać lokaty - ogólnie jako forma
    oszczędzania
    wypłaty - tylko w przypadku zebrania większej kwoty lub
    nieprzewidzianej sytuacji losowej

    ile kosztuje taki przelew (widziałem gdzieś, że to jest traktowane jak
    przelew międzynarodowy) ? co to są przelewy SEPA ?

    Zaloz sobie konto np w Aliorze, niezle oprocentowanie lokat np na 12-mies.
    (sczegolnie dobre stawki dla GBP i EUR) albo w Getinie- dobre stawki dla EUR
    i USD. W obu bankach wplacisz i wyplacisz w gotowce. jezeli bedziesz
    inwestowal male kwoty to taniej kupisz i sprzedaz w kanorze. Przy duzych
    kwotach mozna negocjowac kursy w bankach ale w Getinie takie kursy chyba od
    5tys USD a w Aliorze chyba ok 25tys EUR (czy rownowartosc 100tys PLN).
    Przelewy SEPA sa tylko w EUR, ale nie kazdy bank ma dobre ceny za te
    przelewy-w Aliorze 5PLN-przy kosztach SHA. Podobnie mbank moze miec niskie
    stawki dla SEPA, ale jest brak operacji gotowkowych co dla mnie
    dyskwalfikuje ten bank, poza tym niskie stawki oprocentowania jezeli chcesz
    trzymac walute dlugoterminowo.

  • 12. Data: 2009-06-19 11:32:49
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
    > "Mariusz Tasarz"
    c.googlegroups.com

    tam kasę w walucie (załóżmy, że są to
    > euro albo funty)
    > 2. Getin - wypłaconą w oddziale BZ WBK walutę zanosisz do getina i
    > zakładasz
    > tam lokatę walutową. IMHO chyba jedne z lepszych % na depozytach
    > walutowych
    > (jeżeli ktoś ma lepsze namiary to bardzo proszę o informację).

    Dla GBP lepsze stawki ma Alior, Getin ostatnio 'olal' GBP-np. dla 12-mies w
    Aliorze 3% a w Getinie 1.5%.

  • 13. Data: 2009-06-19 12:03:24
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof" news:h1ft15$25l0$1@news2.ipartners.pl

    > Dla GBP lepsze stawki ma Alior, Getin ostatnio 'olal' GBP-np. dla 12-mies
    > Aliorze 3% a w Getinie 1.5%.

    Dzięki za informacje.
    Za kilka tygodni kończy mi się depozyt w Getinie więc trzeba będzie się
    bliżej przyjrzeć Aliorowi.

  • 14. Data: 2009-06-19 18:28:49
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Valdi.Pavlack wrote:

    > Jeżeli mogę coś doradzić to proponował bym założenie konta walutowego w BZ
    > WBK. Przynajmniej nie będziesz miał problemów z wypłatą kasy z konta
    > jeżeli przyjdzie taka potrzeba (idziesz do oddziału i odbierasz euro czy
    > funty - zależenie w jakiej walucie będzie gromadził środki).

    mialem w bzwbk konto walutowe w euro + karte debetowa mastera.
    calkiem przyjemny zestaw na wakacje, wszystko rozliczane bezposrednio
    w walucie, transakcje bezgotowkowe bez prowizji, wyplaty gotowki
    w obcych bankomatach ze stala prowizja 1.5eur (stan na zeszly rok).
    niestety za drugi rok karty debetowej chcieli juz 10eur, a ze mi nie
    byla potrzebna to zamknalem zestaw. jak przyjdzie potrzeba,
    to mozna znow otowrzyc rachunek :)

  • 15. Data: 2009-06-19 19:15:36
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Paweł" news:h1gld5$qtd$1@achot.icm.edu.pl

    > niestety za drugi rok karty debetowej chcieli juz 10eur, a ze mi nie
    > byla potrzebna to zamknalem zestaw. jak przyjdzie potrzeba,
    > to mozna znow otowrzyc rachunek :)

    Jeżeli ktoś korzysta z ww. konta np. w czasie pracy za granicą bądź też
    regularnie dostaje na to konto pieniądze (euro), to 10 eurówek nie jest
    jakąś sumą zaporową :)