  • 11. Data: 2008-01-20 20:31:24
    Temat: Re: kredyt CHF czy zlotowki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sierp pisze:

    > Ja bym pewnie bral w CHF, jednak ze swiadomoscia ryzyka i wiedza,
    > ze gdyby rata podskoczyla do owych 1800pln/miesiac powiedzmy,
    > to nie strace mieszkania

    Ja bym pewnie też brał franki, ale jakaś zaraza rządowa wprowadziła
    "ulepszenia" przepisów idiotycznie zaniżając zdolność kredytową dla
    walut... Wrr...

  • 12. Data: 2008-01-20 22:42:36
    Od: Piotr Hołda <p...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Ja bym pewnie też brał franki, ale jakaś zaraza rządowa wprowadziła
    > "ulepszenia" przepisów idiotycznie zaniżając zdolność kredytową dla
    > walut... Wrr...

    Dobrzy wujkowie zawsze wiedzą lepiej od nas, co dla nas dobre.
    Powinieneś być wdzięczny, że w swojej mądrości wskazują Ci właściwą
    drogę. Bez tego błądziłbyś jak dziecko we mgle. :)

    A wracając do pytania postawionego przez autora wątku:
    Skoro za ten sam kredyt, rozłożony na ten sam okres masz ratę niższą o
    400 PLN to nad czym się tu zastanawiać? Piszesz, że zdolność kredytową
    masz nawet dla PLN. Tym lepiej. Lokuj różnicę, jak Ci już tu ktoś
    doradził. W ten sposób Twoje ryzyko będzie nawet mniejsze niż kogoś, kto
    ma zdolność w CHF wyliczoną na styk i trzęsie portkami żeby Frank nie
    podskoczył.

    Piotr Hołda

  • 13. Data: 2008-01-20 23:33:35
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Chyba ktos kogos nie zrozumiał.
    Paradoksalnie mimo wyzszej raty miesięcznej zdolność wyliczana dla PLN jest znacznie
    wyższa (np. dwukrotnie!) niz dla
    CHF.
    Innymi słowy przy danych zarobkach bank udzieli ci np. 300 tys. zł w złotówkach, lub
    150 tys. zł denominowanych.
    I tak po raz kolejny dzieki socjalistom w d... dostają i płacą wyższe raty kredytowe
    (PLN) jak zwykle biedniejsi, bo
    bogaci sobie poradza (CHF).
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-01-21 12:28:14
    Od: Piotr Hołda <p...@w...pl>

    666 pisze:
    > Chyba ktos kogos nie zrozumiał.

    Tak. Ty mnie nie zrozumiałeś.

    > Paradoksalnie mimo wyzszej raty miesięcznej zdolność wyliczana dla PLN jest
    znacznie wyższa (np. dwukrotnie!) niz dla
    > CHF.

    Wiem ale nie taką pseudo zdolność kredytową mam na myśli tylko
    rzeczywistą. Jeżeli autora wątku stać na kredyt w PLN to, tym bardziej,
    stać Go na CHF. Abstrahuję tutaj od bzdurnych wzorów.

    > I tak po raz kolejny dzieki socjalistom w d... dostają i płacą wyższe raty
    kredytowe (PLN) jak zwykle biedniejsi, bo
    > bogaci sobie poradza (CHF).

    Oczywiście. Co do tego 100% zgody. Chociaż nie stawiałbym problemu jako
    źli-bogaci kontra dobrzy-biedni tylko jako dorośli ludzie kontra nadęci
    rządzący, traktujący obywateli jak dzieci.

    Piotr Hołda

  • 15. Data: 2008-02-02 19:39:17
    Od: "Jarek" <j...@g...pl>

    a co myslicie o usd,
    Libor 6M jest juz prawie na poziomie CHF,
    a polityka usd to oslabianie dolara,
    Eur i Chf beda raczej mocniejsze