  • 1. Data: 2006-04-26 22:27:15
    Temat: kredyt - (nietrafiony?) doradca Expander
    Od: "kath4" <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    mam problem z kredytem hipotecznym i moze ktos potrafi mi podpowiedziec co zrobic.

    Ponad miesiac temu podpisalem umowe z deweloperem, zaplacilem pierwsza transze,
    wypelnilem wnioski kredytowe do mbanku i millenium za posrednictwem Expandera (w
    OpenFinance trafilem na malo kompetentego doradce, ale widze, ze w Expanderze
    zanosi sie na to samo) i czekalem cierpliwie na odpowiedz.

    Kilka dni temu dostalem mailem wzor umowy kredytowej z mbanku i mnie zamurowalo
    - warunki zupelnie inne od tych, o jakich mowil mi doradca w Expanderze miesiac
    wczesniej - m.in. wieksze o 0.5% oprocentowanie, prowizja. Analityk sie nie
    wykazal, bo zyczyl sobie aneks do umowy z developerem o przesuniecie platnosci 1
    transzy (ktora ja juz zaplacilem), itp...
    Nie wspominajac o promocji "Stac Cie na Dom" ktora gwarantuje mi oprocentowanie
    2.45% i prowizje 1%, a ktorej analityk nie wzial pod uwage.

    Dziwie sie, ze doradca z Expandera nie zauwazyl tych rzeczy i w ogole nie wydaje
    sie byc zainteresowany tym kredytem (nie odpowiada na maile).
    Przedstawiona umowa jest dla mnie nie do zaakceptowania, a deweloper bedzie
    chcial niedlugo kolejna transze...

    Gdybym wiedzial ze rzeczywistosc tak bedzie wygladac, to nie zdecydowal bym sie
    na takie uslugi Expandera. Moze macie pomysl na wyjscie z tej sytuacji?

    Czy mozna gdzies "zlozyc reklamacje"? Moze powinienem skontaktowac sie z kims z
    Expandera, kto "nadzoruje" prace doradcy?

    Doradca z Expandera jak mnie zapewniano ma bezposredni kontakt z analitykiem
    banku - wiec na pewno moze (jesli mu sie bedzie chcialo) sprostowac sytuacje czy
    wrecz wynegocjowac odpowiednie warunki.

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2006-04-27 06:09:44
    Temat: Re: kredyt - (nietrafiony?) doradca Expander
    Od: e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL>

    > Gdybym wiedzial ze rzeczywistosc tak bedzie wygladac, to nie zdecydowal bym sie
    > na takie uslugi Expandera. Moze macie pomysl na wyjscie z tej sytuacji?

    moze nie wyjscie z sytuacji ale podobne doswiadczenia
    poczytaj ten watek

    http://miniurl.pl/expander

    pozdr
    radek

  • 3. Data: 2006-04-27 06:56:59
    Od: ...@...c

    Dnia 27 Apr 2006 00:27:15 +0200, kath4 napisał(a):

    > Doradca z Expandera jak mnie zapewniano ma bezposredni kontakt z analitykiem
    > banku - wiec na pewno moze (jesli mu sie bedzie chcialo) sprostowac sytuacje czy
    > wrecz wynegocjowac odpowiednie warunki.

    Proponuje wysłać pismo pożegnalne do expandera - w koncu bezrobocie 20% a
    tu osoby z łapanki.

    --
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-04-27 06:59:37
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    Witam,

    > Dziwie sie, ze doradca z Expandera nie zauwazyl tych rzeczy i w ogole nie
    > wydaje
    > sie byc zainteresowany tym kredytem (nie odpowiada na maile).

    A co z telefonami? Mnie doradca EXP na początku poinformował o tym, że czas
    odpowiedzi na maila może wynieść nawet dwa dni robocze i prosił właśnie o
    kontakt telefoniczny. Dla mnie to jest sytuacja zrozumiała bo facet miewał
    zajęte terminy na 3 dni do przodu. Rozmowa potrwa 5 minut a opisanie
    wszystkich niuansów w mailu 20 minut...

    > Gdybym wiedzial ze rzeczywistosc tak bedzie wygladac, to nie zdecydowal
    > bym sie
    > na takie uslugi Expandera. Moze macie pomysl na wyjscie z tej sytuacji?

    Wydaje mi się, że miałeś pecha z konkretnym doradcą. Spróbuj umówić się z
    kimś bezpośrednio z mBanku - AFAIK mają system oceniania doradców więc jest
    to jakaś forma kontroli ich pracy.

> [...]
    > analitykiem
    > banku - wiec na pewno moze (jesli mu sie bedzie chcialo) sprostowac

    Ja bym do niego dzwonił co 30 minut i prosił za każdym razem gdy odmówią Ci
    połączenia o oddzwonienie. Jeśli po takim jednodniowym ataku facet nie
    zareaguje to zastanów się czy to jest dobry pomysł żeby z nim to ciągnąć
    dalej. Może uda Ci się dowiedzieć z kim z mBanku się kontatkował i po prostu
    "przeskoczysz" o poziom wyżej.

    BTW: Mogę pochwalić swojego doradcę z Expandera (Kraków, Wielopole). Gość
    bardzo zasadniczny, przedstawił kompleksową ofertę, nie nagabywał, nie
    narzucał. Na etapie wyboru banku był bezkonkurencyjny (byłem też w Open
    Finanse i Notusie + 2 doradców PKOBP i BPH). Załatwienie wniosków, umowa i
    formalności przebiegały bez problemów przy czym na końcu facet uczciwie
    poinformował że bardziej to zależało od szczęścia niż jego interwencji. Był
    jeden mały zgrzyt, ale drobny i nie wpływający na sprawę kredytu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin