  • 1. Data: 2008-04-05 12:14:33
    Temat: książeczka mieszkaniowa
    Od: i...@w...pl

    Witam wszystkich!
    Mam takie pytanko odnośnie książeczki mieszkaniowej - chodzi mi o to
    czy można ją wykorzystać na remont domu?? Sytuacja wygląda
    następująco : mam książeczkę którą rodzice założyli mi X lat
    temu :) teraz mam od nich dostać dom, ale wymaga on gruntownego
    remontu i zastanawiam się czy mogę pieniądze z książeczki przeznaczyć
    na ten cel ale tak żeby dostać premię, która należałaby mi się w
    przypadku kupowania mieszkania bądź domu??

    Bardzo dziękuję za wszelkie informacje :)

  • 2. Data: 2008-04-05 18:38:13
    Temat: Re: książeczka mieszkaniowa
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 5 Apr 2008 05:14:33 -0700 (PDT), i...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > na ten cel ale tak żeby dostać premię, która należałaby mi się w
    > przypadku kupowania mieszkania bądź domu??

    Nie wiem jaki jest aktualny stan prawny, ale kiedyś można było tę premię
    wykorzystać na budowę lub remont domu (sam z tego korzystałem).

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 3. Data: 2008-04-05 20:20:33
    Od: s...@o...pl

    On 5 Kwi, 20:38, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Nie wiem jaki jest aktualny stan prawny, ale kiedyś można było tę premię
    > wykorzystać na budowę lub remont domu (sam z tego korzystałem).

> [...]

    Sprawdź dokładnie kiedy masz założoną książeczkę,
    czy ma ona prawo do premii gwarancyjnej, czyli czy jest założona
    przed przed 23 października 1990r. (z prawem do premii gwarancyjnej).
    to czy premia będzie wypłacone zależy od tego, czy będzie przeznaczona
    na właściwy cel, a cel reguluje ustawa
    "ustawa z dnia 30 listopada 1995r.o pomocy państwa w spłacie
    niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych
    oraz refundacji bankom wypłacanych premii gwarancyjnych"
    http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65588,3538707.html
    Jeśli w swoim remoncie udowodnisz, że jest to "nadbudowa, przebudowa,
    rozbudowa"- gdy w jego wyniku powstanie "nowy lokal", to uzyskasz
    premię.
    http://www.kredyty.net/artykuly/Co-warta-jest-ksiaze
    czka-mieszkaniowa/455/