  • 1. Data: 2007-05-30 16:44:04
    Temat: kto mnie oświeci? :-) (fundusze inwest6ycyjne)
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Byłem dzisiaj w jednym z banków. Chciałem cokolwiek więcej wiedzieć o
    inwestowaniu w fundusze inwestycyjne. Niestety moja wiedza pozostała na
    poziomie laika. Głupia baba niedouczona w dodatku nie umiała mi odpowiedzieć
    na proste pytania.
    Oto one:
    Kiedy się zarabia w Funduszu ?
    Dlaczego musze trzymać tak kasę przez 2-3 lata?
    Jaki może być prawdziwy zysk z lokowania w Fundusze ?
    W lokach mam oprocentowanie a w funduszach wartość jednostki. za trzy lata
    mam czy nie ma gwarancje że pozom tych jednostek wzroście o tyle procent co
    reklamach?
    Ile wynoszą prowizje bankowe za zakup tych jednostek?
    czy mogę stracić lokując w fundusze?
    Krasnal
    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

  • 2. Data: 2007-05-30 16:46:44
    Temat: Re: kto mnie oświeci? :-) (fundusze inwest6ycyjne)
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inwestowaniu w fundusze inwestycyjne. Niestety moja wiedza pozostała na
    > poziomie laika. Głupia baba niedouczona w dodatku nie umiała mi

    Może tui zobacz
    http://tinyurl.com/3ygsjv

    jkolina

  • 3. Data: 2007-05-30 16:59:25
    Od: "m1976" <z...@v...cy>

    W wiadomości :f3k9pm$r93$...@n...onet.pl,
    Karoll <k...@w...plNOSPAM> napisane:
    > Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:f3k9ta$jd0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >

    > Może tui zobacz
    > http://tinyurl.com/3ygsjv
    >
    > jkolina

    nic nie widać

    --
    pozdrawiam,
    m1976 at ROT13

  • 4. Data: 2007-05-30 17:18:47
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    > nic nie widać
    >
    > --
    > pozdrawiam,
    > m1976 at ROT13

    No właśnie. Nic nie widać

  • 5. Data: 2007-05-30 17:22:07
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Kiedy się zarabia w Funduszu ?
    jezeli kupisz jednostke uczestnictwa taniej i sprzedaz drozej to roznica
    jest dla ciebie zyskiem (oczywiscie zyski objete sa 19% dochodowym)

    > Dlaczego musze trzymać tak kasę przez 2-3 lata?
    nie musisz, trzymasz tak dlugo jak chcesz, ale f.akcyjne cechuja sie
    duza zmiennoscia i mogloby sie okazac, ze trafisz na korekte i sprzedasz
    po nizszej cenie

    > Jaki może być prawdziwy zysk z lokowania w Fundusze ?
    to juz zalezy od wyniku osiagnietego przez fundusz, mozna zarobic
    kilkadziesiat procent rocznie lub tyle samo stracic

    > W lokach mam oprocentowanie a w funduszach wartość jednostki. za trzy lata
    > mam czy nie ma gwarancje że pozom tych jednostek wzroście o tyle procent co
    > reklamach?
    nie ma zadnej gwarancji, to nie lokata ze stalym oprocentowaniem

    > Ile wynoszą prowizje bankowe za zakup tych jednostek?
    zalezy gdzie je kupisz, w mBanku i Multi prowizji sie nie placi

    > czy mogę stracić lokując w fundusze?
    tak, wyjatkiem sa fundusze rynku pienieznego, na nich sie praktycznie
    nie traci, ale zysk jest porownywalny z lokatami

    polecam www.fundi.pl

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-05-30 18:05:56
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2007 19:22:07 +0200, RobertS <b...@x...pl> wklepał(-a):

    >to juz zalezy od wyniku osiagnietego przez fundusz, mozna zarobic
    >kilkadziesiat procent rocznie lub tyle samo stracic

    Są też fundusze o gwarantowanej stopie zwrotu (a raczej ograniczonej stracie).

  • 7. Data: 2007-05-30 18:09:59
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    ale jedno zasadnicze pytanie: czy cena jednostek nie zawsze musi iść w
    górę?, przez te wszystkie miesiące w których trzymam pieniądze? przecież np.
    dzisiaj mogła cena być wysoka a jutro spadnie. Rok temu na przykład kupiłem
    za 100 a dzisiaj będzie 95 to mimo upływu roku dostaje po kieszeni. ??!!!!
    To coś nie tak. Tu mam watpliwości.

  • 8. Data: 2007-05-30 18:19:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Krasnal napisał(a):
> [...]
    > za 100 a dzisiaj będzie 95 to mimo upływu roku dostaje po kieszeni. ??!!!!
    nie masz gwarancji, ze za rok cena bedzie wyzsza, moze byc tez nizsza...
    zobacz sobie dane historyczne roznych funduszy

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2007-05-30 18:27:32
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Krasnal wrote:
    > ale jedno zasadnicze pytanie: czy cena jednostek nie zawsze musi iść w
    > górę?,

    Dokładnie tak - raz (jednego dnia) wartość jednostki to x, drugiego dnia
    może to być więcej niż x, ale może być też mniej niż x. Wszystko zależy od
    tego, jak się zachowują instrumenty, w które inwestuje dany fundusz.
    Poczytaj na stronie, do której już link dostałeś - np. tu:
    http://www.fundi.pl/index.php?action=strona&id=582

    > To coś nie tak.

    Dlaczego "nie tak"? Ten typ tak ma - po prostu. To nie jest lokata.

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 10. Data: 2007-05-30 18:31:38
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krasnal napisał(a):
> [...]
    > poziomie laika. Głupia baba niedouczona w dodatku nie umiała mi odpowiedzieć

    Jak aktywa zwane tez lokatami funduszu zwiekszaja swa wartosc.

    > Dlaczego musze trzymać tak kasę przez 2-3 lata?

    Nie musisz

    > Jaki może być prawdziwy zysk z lokowania w Fundusze ?

    Moze byc dowolnie dodatni dowolnie ujemny.

    > W lokach mam oprocentowanie a w funduszach wartość jednostki. za trzy lata
    > mam czy nie ma gwarancje że pozom tych jednostek wzroście o tyle procent co
    > reklamach?

    Nie, ;powiedzialbym ze napewno nie wzrosnie.

    > Ile wynoszą prowizje bankowe za zakup tych jednostek?

    od 0% do 5%
    > czy mogę stracić lokując w fundusze?

    Oczywiscie