  • 1. Data: 2010-07-05 16:52:49
    Temat: kto odpowiada za błędny wpis w BIK?
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Witam!

    Znajoma dostała odmowę rat w BPH z powodu niezgodności
    wpisu w BIK z dokumentami.

    Przedstawiła DO oraz paszport. Z rat od lat nie korzystała.
    Kogo można pociągnąć do odpowiedzialności za błędny wpis w BIK?
    Kilka godzin spędzonych w kolejce, brak możliwości zakupu w promocji
    o 1000 zł taniej... To powinno być karalne! Czy można dostać wyciąg BIK
    za darmo?

    Feromon

  • 2. Data: 2010-07-05 17:08:40
    Temat: Re: kto odpowiada za błędny wpis w BIK?
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Feromon pisze:
    > Witam!
    >
    > Znajoma dostała odmowę rat w BPH z powodu niezgodności
    > wpisu w BIK z dokumentami.

    Znajome to zazwyczaj są czyste i niewinne.
    One tak już mają.

  • 3. Data: 2010-07-05 17:08:51
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > w promocji
    > o 1000 zł taniej... To powinno być karalne!

    tak jest, bo w promocji bez vat-u wychodzi zwykle ciut drożej niż w
    specjalizowanym sklepie lub na allegro + wysyłka,

    jeszcze większe oszustwo to sklepy wyprzedażowe okay, ci jako bazową cenę
    podają 2x rynkową
    P.

  • 4. Data: 2010-07-05 17:21:43
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> napisał w wiadomości

    > Znajome to zazwyczaj są czyste i niewinne.
    > One tak już mają.

    odmowa z powodu NIEZGODNOŚCI WPISU W BIK Z DOKUMENTAMI

    nie odmowa z powodu niezdolności finansowej. Byłem przy tym.

    Feromon

  • 5. Data: 2010-07-05 20:57:05
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 05-07-2010 19:21, Feromon pisze:

    > Użytkownik "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> napisał w wiadomości

    > odmowa z powodu NIEZGODNOŚCI WPISU W BIK Z DOKUMENTAMI
    >
    > nie odmowa z powodu niezdolności finansowej. Byłem przy tym.
    >
    > Feromon
    Nie wiem co to za oddział BPH ale powinni pomóc w wyjaśnieniu. Niestety
    często tak bywa, ktoś kiedyś wprowadzając dane pomylił się i źle wpisał
    nr dowodu (PESEL posiada cyfrę kontrolną więc o pomyłkę nie tak łatwo).
    W oddziale mają możliwość wysłania takiego wniosku i zazwyczaj już tego
    samego dnia wszystko jest w porządku. Pozdrawiam Dan.

  • 6. Data: 2010-07-05 21:37:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 05 Jul 2010 22:57:05 +0200, DanW napisał(a):

    > Nie wiem co to za oddział BPH ale powinni pomóc w wyjaśnieniu. Niestety
    > często tak bywa, ktoś kiedyś wprowadzając dane pomylił się i źle wpisał
    > nr dowodu (PESEL posiada cyfrę kontrolną więc o pomyłkę nie tak łatwo).

    http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/paszport.html

    Inna sprawa, że mógł być programista dupa i tego nie zaimplementować.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2010-07-05 22:12:23
    Od: "Mariusz" <e...@n...op.pl>

    To ta sama znajoma, co opisywałeś 3.07.? Wtedy stała godzinę, teraz piszesz,
    że kilka. Coś ściemniasz....
    Znajoma niech wróci do tego sklepu za miesiąc, wtedy zapewne podziękuje
    bikowi :-)

    Mariusz

  • 8. Data: 2010-07-06 07:22:46
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <e...@n...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że kilka. Coś ściemniasz....
    > Znajoma niech wróci do tego sklepu za miesiąc, wtedy zapewne podziękuje bikowi

    Ta sama. Miałem komunikaty błędu z OE że "posting not allowed" więc
    już nie sprawdzałem czy post się ukazał. A widać tak.

    W sumie kilka, bo naprzód się okazało, że legitymacja nauczyciela nie jest
    "dokumentem ze zdjęciem",
    więc trzeba było podreptać po paszport. A czas leciał. W sumie razem z wyborem
    lapka
    trwało to 4 godziny.

    A za co miałaby BIKowi dziękować? Że bostała zmuszona do kupienia za gotówkę
    zamiast 10 rat zero procent?

    Feromon

  • 9. Data: 2010-07-06 10:10:23
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Że bostała zmuszona do kupienia za gotówkę
    > zamiast 10 rat zero procent?

    A gdzie tak jest, że za gotówkę drożej niż na raty ?
    Chyba, ze jak w markecie: Przywieszona cena dla rat jest wyższa niż płacąc
    banknotami w kasie.
    Raty 0% nie są i nigdy nie były zero kosztowe

  • 10. Data: 2010-07-06 13:16:10
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-07-06 12:10, m pisze:

    > Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A gdzie tak jest, że za gotówkę drożej niż na raty ?
    > Chyba, ze jak w markecie: Przywieszona cena dla rat jest wyższa niż
    > płacąc banknotami w kasie.

    Wszędzie gdzie są raty 0% (oprocentowanie i prowizja "0")!
    Dlaczego? - spytasz. Spowodowane jest to spadkiem wartości pieniądza w
    czasie.
    Przykładowo: jedna z sieci ma stałą promocję 30x0%. Jeśli uwzględnimy
    inflację + możliwość odłożenia nie wydanych pieniędzy na najlepszych
    aktualnie lokatach to (szacunkowo) na tych ratach jesteśmy nawet na
    jakieś 10% do przodu.
    Co ciekawe - po uwzględnieniu powyższego nierzadko wychodzi, że
    rzeczywista cena w tej dużej sieci (uważanej za raczej drogą!) jest na
    poziomie najniższych na rynku!

    > Raty 0% nie są i nigdy nie były zero kosztowe

    Owszem, podobnie jak np. dowóz sprzętu *do* sklepu, obsługa sprzedawcy,
    utrzymanie strony -- ale co to klienta obchodzi?!?!