  • 1. Data: 2007-06-03 16:30:33
    Temat: ktory bank najlepszy wedlug grupowiczow?
    Od: semmac <s...@o...pl>

    Witam, widze, ze czesto dyskutuje sie tu na temat zalet i wad
    poszczegolnych bankow lub ich konkretnych uslug. Mam wiec pytanie:

    Czy jest wsrod uzytkownikow tej grupy jakis bank faworyt?? Wyloniony po
    wielu miesiacach dyskusji?
    A dokladnej chcodziloby mi o taki w ktorym najlepiej zalozyc konto
    firmowe (nowy, maly biznes).

  • 2. Data: 2007-06-03 17:32:32
    Temat: Re: ktory bank najlepszy wedlug grupowiczow?
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    semmac pisze:
> [...]
    > wielu miesiacach dyskusji?
    > A dokladnej chcodziloby mi o taki w ktorym najlepiej zalozyc konto

    Zależy czego oczekujesz i jak będziesz korzystał z konta np częste
    wpłaty albo dużo przelewów. Z najtańszych to VW bank. mBank i chyba
    Inteligo, ale to już niech się może wypowiedzą jacyś przedsiębiorcy.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 3. Data: 2007-06-03 17:33:55
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    semmac pisze:
> [...]
    > firmowe (nowy, maly biznes).

    Zależy czego oczekujesz i jak będziesz korzystał z konta np częste
    wpłaty lub dużo przelewów itd itp. Z najtańszych to VW bank, mBank i
    chyba Inteligo, ale to już niech się może wypowiedzą jacyś użytkownicy.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-06-04 00:07:42
    Od: "bruno" <t...@w...pl>

    Mogę opisać konto osobiste w mbanku.
    Żadnych opłat za prowadzenie i przelewy wewnętrzne. Zasadniczo wygodna
    obsluga przez internet i telefon (serwis automatyczny). Brak opłat za
    korzystanie w Euronecie i utrzymanie karty. Wadą jest minimalna kwoty
    wypłaty z bankomatu ustalona na 50 zł.
    Jeśli chodzi o konto firmowe to można zobaczyć na stronie www.mbank.com
    Natomiast w porównaniu spośród kont indywidualnych najkorzystniej wyszedł mi
    mbank. Prawdopodobnie podobna relacja będzie między kontami firmowymi. I
    rzeczywiście warto też zwrócić tu uwagę na VW bank. Kiedy się interesowałem
    przed założeniem miał najwyższe odsetki.
    Natomiast dla firm zawsze są dodatkowe opłaty za prowadzenie konta, karty,
    rozpatrzenie kredytów obrotowych, dodatkowe zaświadczenia, które przy
    prowadzeniu firm zawsze trzeba od banku pobrać chociażby dla urzędu
    skarbowego.
    Niemniej w bankach internetowych niewątpliwie wszystkie te koszty będą
    najniższe. Sądzę, że prowadzenie rachunku będzie za darmo. Ale to trzeba
    sprawdzić na stronie. I zawsze są opłaty za przelewy do ZUS, US, jakieś
    opłaty związane z prowadzeniem firmy np. czynsz, prąd itp
    Natomiast banki zwykłe komercyjne są bardzo drogie (moim zdaniem) nawet za
    możliwość dostępu do konta przez internet są brane dodatkowe opłaty. Już
    chociażby w tym miejscu oszczędza się w banku internetowym. Akurat mbank ma
    jeszcze jedną fajną rzecz, której nie mają chyba inne banki. Mianowicie przy
    braniu kredytu hipotecznego odsetki są naliczane od kapitału minus
    zgromadzone oszczędności na koncie. To ma podwójną zaletę. Po pierwsze
    obniża kapitał kredytu, a po drugie zaoszczędzone pieniądze dodatkowo
    pracują na siebie. Dzięki czemu obniżają de facto stopę procentową narzuconą
    na kredyt.

  • 5. Data: 2007-06-04 06:31:38
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 04 Jun 2007 02:07:42 +0200, bruno napisał(a):

    > Mogę opisać konto osobiste w mbanku.

    Tylko po co?

    > Wadą jest minimalna kwoty wypłaty z bankomatu ustalona na 50 zł.

    Informacyjnie: w bakomatach BZWBK wypłacisz min. 10 zł a w Cash4you
    min. 20 zł - oczywiście w obydwu przypadkach bezpłatnie w przypadku
    mBanku.

    > Jeśli chodzi o konto firmowe to można zobaczyć na stronie www.mbank.com

    Co można zobaczyć?

    > Natomiast w porównaniu spośród kont indywidualnych najkorzystniej wyszedł mi
    > mbank.

    Znowu nie na temat!

> [...]
    > rozpatrzenie kredytów obrotowych, dodatkowe zaświadczenia, które przy
    > prowadzeniu firm zawsze trzeba od banku pobrać chociażby dla urzędu

    Sprawdzileś czy znowu antycypujesz?

    > Natomiast banki zwykłe komercyjne są bardzo drogie (moim zdaniem) nawet za
    > możliwość dostępu do konta przez internet są brane dodatkowe opłaty. Już
    > chociażby w tym miejscu oszczędza się w banku internetowym.

    Co to jest bank zwykły komercyjny a co to jest bank internetowy?

  • 6. Data: 2007-06-04 07:25:22
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > wpłaty lub dużo przelewów itd itp. Z najtańszych to VW bank, mBank i
    > chyba Inteligo, ale to już niech się może wypowiedzą jacyś użytkownicy.

    ciekawa oferte ma tez Citi i TBP, ale generalnie nie ma czegos takiego jak
    "najlepsze konto" - wszystko zalezy od tego czego od niego oczekujesz i z
    jakich uslug masz zamiar korzystac...

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-06-04 14:35:13
    Od: "bruno" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.06.04.06.31.38.61140@hashzero.net...

> [...]
    >
    > Znowu nie na temat!

    > Sprawdzileś czy znowu antycypujesz?

    > Co to jest bank zwykły komercyjny a co to jest bank internetowy?

    I tylko tyle masz do powiedzenia?
    Zwróciłem uwagę na istotne rzeczy przy wyborze konta. Sam z firmowego nie
    korzystam. Natomiast interesowałem się nim kilka lat temu i na pewno wiele
    rzeczy się pozmieniało. kwestia zdobycia środków obrotowych i kredytowych
    też tu jest bardzo istotna. Natomiast jak już powiedziałem podejście banków
    do swoich produktów jest dość podobne dla obu rodzajów kont.
    Dziękuję za uwagę.
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    Xenocide

  • 8. Data: 2007-06-05 12:59:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 03 Jun 2007 18:30:33 +0200, semmac napisał(a):

> [...]
    > wielu miesiacach dyskusji?
    > A dokladnej chcodziloby mi o taki w ktorym najlepiej zalozyc konto

    Generalnie wszystkie banki są tak samo złe, ale niektóre gorsze w jednym,
    a drugie są gorsze czym innym.

    p. m.

  • 9. Data: 2007-06-05 13:41:53
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 12:59:19 +0000, mvoicem napisał(a):

    > Generalnie wszystkie banki są tak samo złe, ale niektóre gorsze w jednym,
    > a drugie są gorsze czym innym.

    Bardzo trafnie to ująłeś.

  • 10. Data: 2007-06-06 22:03:57
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    bruno pisze:
    > Wadą jest minimalna kwoty
    > wypłaty z bankomatu ustalona na 50 zł.

    Bzdura, mozesz korzystac z bankomatow BZ WBK

    Jacek