    From: "bruno" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ktory bank najlepszy wedlug grupowiczow?
    Date: Mon, 4 Jun 2007 02:07:42 +0200

    Mogę opisać konto osobiste w mbanku.
    Żadnych opłat za prowadzenie i przelewy wewnętrzne. Zasadniczo wygodna
    obsluga przez internet i telefon (serwis automatyczny). Brak opłat za
    korzystanie w Euronecie i utrzymanie karty. Wadą jest minimalna kwoty
    wypłaty z bankomatu ustalona na 50 zł.
    Jeśli chodzi o konto firmowe to można zobaczyć na stronie www.mbank.com
    Natomiast w porównaniu spośród kont indywidualnych najkorzystniej wyszedł mi
    mbank. Prawdopodobnie podobna relacja będzie między kontami firmowymi. I
    rzeczywiście warto też zwrócić tu uwagę na VW bank. Kiedy się interesowałem
    przed założeniem miał najwyższe odsetki.
    Natomiast dla firm zawsze są dodatkowe opłaty za prowadzenie konta, karty,
    rozpatrzenie kredytów obrotowych, dodatkowe zaświadczenia, które przy
    prowadzeniu firm zawsze trzeba od banku pobrać chociażby dla urzędu
    skarbowego.
    Niemniej w bankach internetowych niewątpliwie wszystkie te koszty będą
    najniższe. Sądzę, że prowadzenie rachunku będzie za darmo. Ale to trzeba
    sprawdzić na stronie. I zawsze są opłaty za przelewy do ZUS, US, jakieś
    opłaty związane z prowadzeniem firmy np. czynsz, prąd itp
    Natomiast banki zwykłe komercyjne są bardzo drogie (moim zdaniem) nawet za
    możliwość dostępu do konta przez internet są brane dodatkowe opłaty. Już
    chociażby w tym miejscu oszczędza się w banku internetowym. Akurat mbank ma
    jeszcze jedną fajną rzecz, której nie mają chyba inne banki. Mianowicie przy
    braniu kredytu hipotecznego odsetki są naliczane od kapitału minus
    zgromadzone oszczędności na koncie. To ma podwójną zaletę. Po pierwsze
    obniża kapitał kredytu, a po drugie zaoszczędzone pieniądze dodatkowo
    pracują na siebie. Dzięki czemu obniżają de facto stopę procentową narzuconą
    na kredyt.