  • 1. Data: 2007-03-14 16:56:59
    Temat: kurs visy
    Od: 28degres <2...@g...pl>

    Witam, szukam stronki z kursem visy (dzien dzisiejszy, kurs euro-funt
    brytyjski) a takze informacji, w jaki sposob dokladnie dokonywana jest
    zamiana (z bardzo duza dokladnoscia, lacznie ze sposobami zaokraglen).
    Musze potwierdzic pewna transakcje (a raczej autoryzacje karty -
    moneybrokers), podajac co do eurocenta kwote wykonanej operacji,
    a narazie znam obciazenie mojej karty w UK w funtach :)
    Zna ktos jakies adresy, bo na stronkach visy nie znalazlem,
    a google poza tym tez nie wiele pokazuje..

    Pozdrawiam
    28degres

  • 2. Data: 2007-03-14 17:01:50
    Temat: Re: kurs visy
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    28degres wrote:
    > Witam, szukam stronki z kursem visy (dzien dzisiejszy, kurs euro-funt
    > brytyjski)

    Poszukaj w archiwum grupy bo z tego co kojarzę to było o tym jakiś czas
    temu.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 3. Data: 2007-03-14 17:45:38
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "28degres" wrote in message

    > Witam, szukam stronki z kursem visy (dzien dzisiejszy, kurs euro-funt
    > brytyjski)

    to tutaj
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2007-03-14 18:26:20
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > Musze potwierdzic pewna transakcje (a raczej autoryzacje karty -
    az takie kwoty przesylasz, ze potrzebujesz autoryzacji?

    Nie zgaduj, musisz podac dokladnie taka, jaka pobrali. Mam nadzieje, ze
    masz dostep on-line do konta.

    Robert

  • 5. Data: 2007-03-14 18:43:19
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    sumi napisał(a):

    > http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp

    A odnośnie tego narzędzia - generalnie dobrze, że jest w końcu miejsce,
    w którym można sprawdzić kursy VISA, ale w polskich warunkach trzeba
    uważać na bardzo ważną kwestię.

    Jeżeli nasza karta nie jest przeliczana przez VISA bezpośrednio z waluty
    transakcji na PLN, a po drodze mamy jeszcze "walutę rozliczeniową"
    (najczęściej EUR lub USD), to musimy ręcznie liczyć w dwóch krokach -
    najpierw przeliczyć oryginalną kwotę transakcji na walutę rozliczeniową,
    a dopiero z waluty rozliczeniowej na PLN. I znowu bardzo ważna sprawa -
    to drugie przewalutowanie w jednym banku może być wykonywane przez VISA
    po kursie VISA (np. Millennium) i wtedy możemy je wyliczyć na podanej
    stronie, ale w zdecydowanej większości przypadków w Polsce, drugie
    przewalutowanie (z waluty rozliczeniowej na PLN) odbywa się już po
    kursie banku, a nie VISA. Trzeba się wczytać w regulamin banku-wydawcy
    karty.

    Mogliby tę stronę zrobić tak, aby nie było z nią problemów w innych
    krajach... Bo niestety VISA nie przewidziała, że karta może być
    przeliczana przez walutę rozliczeniową, inną niż waluta transakcji i
    waluta rachunku, do którego karta jest podpięta... Chyba, że to tylko
    polska "tradycja"...