eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2003-08-09 16:27:24
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "Juulius" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bh0n9e$m65$1@topaz.icpnet.pl...
    > Tabela opłat i prowizji dla rachunków w LGnet
    > (obowiązujący od 30 maja 2003 r.)
    > Zamknięcie rachunku (opłata pobierana w dniu zamknięcia)* 4,00 PLN
    > *obowiązuje od 06.08.2003

    Brawo!
    Na szczęście:
    Regulamin rachunków dla ludności
    w Nordea Bank Polska S.A.
    (dla klientów dawnego LG Petro Bank S.A.)

    § 28 ust. .5
    Zmieniona "Taryfa prowizji i opłat pobieranych w Nordea Bank Polska S.A. za
    czynności bankowe" wiąże Bank oraz posiadacza rachunku, chyba że w terminie
    14 dni od dnia doręczenia informacji o zmianach, o których mowa w ust. 2,
    posiadacz rachunku złoży pisemne oświadczenie o odmowie zaakceptowania wyżej
    wymienionych zmian, które skutkuje rozwiązaniem umowy rachunku z zachowaniem
    7 dniowego okresu wypowiedzenia, liczonego od dnia otrzymania przez Bank
    pisemnego oświadczenia posiadacza rachunku oraz zamknięciem rachunku w
    terminie 30 dni od daty rozwiązania umowy rachunku, z zastrzeżeniem
    postanowień zawartych w § 39 ust. 2 niniejszego Regulaminu.

    Pozdr.
    RJCz



  • 12. Data: 2003-08-09 22:02:24
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: MarcinF <m...@i...pl>



    "Rafał J. Czekała" wrote:
    >
    > "Juulius" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:bh0n9e$m65$1@topaz.icpnet.pl...
    > > Tabela opłat i prowizji dla rachunków w LGnet
    > > (obowiązujący od 30 maja 2003 r.)
    > > Zamknięcie rachunku (opłata pobierana w dniu zamknięcia)* 4,00 PLN
    > > *obowiązuje od 06.08.2003
    >
    > Brawo!
    > Na szczęście:
    > Regulamin rachunków dla ludności
    > w Nordea Bank Polska S.A.
    > (dla klientów dawnego LG Petro Bank S.A.)
    >
    > § 28 ust. .5
    > Zmieniona "Taryfa prowizji i opłat pobieranych w Nordea Bank Polska S.A. za
    > czynności bankowe" wiąże Bank oraz posiadacza rachunku, chyba że w terminie
    > 14 dni od dnia doręczenia informacji o zmianach, o których mowa w ust. 2,
    > posiadacz rachunku złoży pisemne oświadczenie o odmowie zaakceptowania wyżej
    > wymienionych zmian, które skutkuje rozwiązaniem umowy rachunku z zachowaniem
    > 7 dniowego okresu wypowiedzenia, liczonego od dnia otrzymania przez Bank
    > pisemnego oświadczenia posiadacza rachunku oraz zamknięciem rachunku w
    > terminie 30 dni od daty rozwiązania umowy rachunku, z zastrzeżeniem
    > postanowień zawartych w § 39 ust. 2 niniejszego Regulaminu.

    a co bedzie jesli wniosek o zamkniecie rachunku zlozylo/wyslalo sie
    np. 05.08.2003, a wiec przed wprowadzeniem zmian w TOiP, w takim
    przypadku zmiany wchodza w zycie w czasie gdy wniosek jest w drodze
    do centrali


  • 13. Data: 2003-08-09 22:36:07
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: MarcinF <m...@i...pl>



    "Rafał J. Czekała" wrote:

    > Brawo!
    > Na szczęście:
    > Regulamin rachunków dla ludności
    > w Nordea Bank Polska S.A.
    > (dla klientów dawnego LG Petro Bank S.A.)
    >
    > § 28 ust. .5
    > Zmieniona "Taryfa prowizji i opłat pobieranych w Nordea Bank Polska S.A. za
    > czynności bankowe" wiąże Bank oraz posiadacza rachunku, chyba że w terminie
    > 14 dni od dnia doręczenia informacji o zmianach, o których mowa w ust. 2,
    > posiadacz rachunku złoży pisemne oświadczenie o odmowie zaakceptowania wyżej
    > wymienionych zmian, które skutkuje rozwiązaniem umowy rachunku z zachowaniem
    > 7 dniowego okresu wypowiedzenia, liczonego od dnia otrzymania przez Bank
    > pisemnego oświadczenia posiadacza rachunku oraz zamknięciem rachunku w
    > terminie 30 dni od daty rozwiązania umowy rachunku, z zastrzeżeniem
    > postanowień zawartych w § 39 ust. 2 niniejszego Regulaminu.
    >

    cytowany regulamin raczej nie dotyczy LGnet !!!

    ale z lektury regulaminu dotyczacego bankowosci elektronicznej
    dla klientow bylego LG (paragrafy 42 i 54) mozna wywnioskowac ze:

    1. TOiP nie stanowi czesci regulaminu

    2. o zmianach w TOiP bank powiadamia w trybie takim samym
    jak o zmianach regulaminu, czyli bezpieczna poczta elektroniczna
    (dla uzytkownikow kanalu internetowego) lub listem poleconym
    (pozostali)

    3. jesli klient nie zgadza sie z nowa TOiP moze wypowiedziec
    umowe w takim samym trybie jak w przypadku nieakceptowania
    zmian regulaminu

    czy ktos dostal powiadomienie o zmianie TOiP na bezpieczna skrzynke
    mailowa ?


  • 14. Data: 2003-08-09 22:49:53
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Juulius wrote:

    > Zamknięcie rachunku (opłata pobierana w dniu zamknięcia)* 4,00 PLN
    >
    > *obowiązuje od 06.08.2003

    Ja nie zamkne rachunku. Po prostu nic nie wyślę. Poczekam na kuriera. Tego
    puszczę z kwitkiem.
    A właściwie bez bo nie odbiorę przesyłki.
    I co Nordea mi zrobi ?

    Michał



  • 15. Data: 2003-08-10 08:39:42
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3F357757.F92AFB59@interia.pl...
    > cytowany regulamin raczej nie dotyczy LGnet !!!
    > ale z lektury regulaminu dotyczacego bankowosci elektronicznej
    > dla klientow bylego LG (paragrafy 42 i 54) mozna wywnioskowac ze:
    > 1. TOiP nie stanowi czesci regulaminu
    > 2. o zmianach w TOiP bank powiadamia w trybie takim samym
    > jak o zmianach regulaminu, czyli bezpieczna poczta elektroniczna
    > (dla uzytkownikow kanalu internetowego) lub listem poleconym
    > (pozostali)
    > 3. jesli klient nie zgadza sie z nowa TOiP moze wypowiedziec
    > umowe w takim samym trybie jak w przypadku nieakceptowania
    > zmian regulaminu

    Słusznie Waszmość prawisz ;>
    Powołałem się nie na ten Regulamin - ale to bez znaczenia, bo we właściwym
    jest analogicznie - zmieniają się tylko paragrafy...

    Regulamin prowadzenia rachunków bankowych w Nordea Bank Polska S.A. w ramach
    bankowości elektronicznej

    (dla klientów byłego LG Petro Bank S.A.)

    § 54 ust. 5.
    Zmiany stawek opłat i prowizji nie stanowią zmiany postanowień niniejszego
    Regulaminu, jednakże Posiadacz Rachunku może w przypadku ich zmiany
    wypowiedzieć Umowę w trybie określonym w § 42 Regulaminu.

    § 42 ust. 4
    Posiadaczowi Rachunku przysługuje prawo nie zaakceptowania nowej treści
    Regulaminu i rozwiązania Umowy za wypowiedzeniem, zgodnie z § 44, w terminie
    14 dni od dnia otrzymania informacji o zmianie.



    § 44

    1. Posiadacz Rachunku może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 30-dniowego
    terminu wypowiedzenia. Po upływie terminu wypowiedzenia wkłady
    oszczędnościowe zgromadzone na subkoncie netKombo, rachunkach n-Lokata są
    przelewane na netKonto. Posiadacz Rachunku powinien wskazać rachunek
    bankowy, na który zostaną przekazane Dostępne Środki z netKonto. Jeżeli
    rachunek nie zostanie wskazany ani środki nie zostaną pobrane w gotówce, to
    po upływie terminu wypowiedzenia środki zgromadzone na Rachunku nie
    podlegają oprocentowaniu.

    2. Warunkiem przekazania środków z zamykanego rachunku netKonto do
    innego banku jest wystarczająca ilość środków na pokrycie prowizji od
    przelewu dokonywanego za pośrednictwem operatora TeleCentrum, publikowanej
    w "Taryfie prowizji i opłat pobieranych w Nordea Bank Polska S.A. za
    czynności bankowe".

    3. Wypowiedzenie powinno być dostarczone do LGnet w formie pisemnej pod
    rygorem nieważności.

    4. Termin wypowiedzenia liczy się od dnia otrzymania przez LGnet pisemnego
    oświadczenia o wypowiedzeniu.



  • 16. Data: 2003-08-10 17:58:18
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: "m...@a...pl" <m...@W...pl>

    > Tabela opłat i prowizji dla rachunków w LGnet
    > (obowiązujący od 30 maja 2003 r.)
    >
    > ......................................
    >
    > Zamknięcie rachunku (opłata pobierana w dniu zamknięcia)
    *                       4,00 PLN
    >
    > *obowiązuje od 06.08.2003
    >

    A ja to im napisalem pismo z BRAKIEM ZGODY NA PRZYJECIE NOWYCH WARUNKOW. Karta
    nie dziala ( sprawdzilem w ich bankomacie i ja zatrzymal ). Dostep do LGnetu
    nie mam, a w w serwisie telefonicznym dowiedzialem sie, ze mam 0zl salda.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 17. Data: 2003-08-10 23:49:46
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: Pawel Nogas <p...@U...edu.pl>

    "Rafał J. Czekała" napisał(a):

    >
    > Regulamin prowadzenia rachunków bankowych w Nordea Bank Polska S.A. w ramach
    > bankowości elektronicznej
    >
    > (dla klientów byłego LG Petro Bank S.A.)
    >
    >
    > § 42 ust. 4
    > Posiadaczowi Rachunku przysługuje prawo nie zaakceptowania nowej treści
    > Regulaminu i rozwiązania Umowy za wypowiedzeniem, zgodnie z § 44, w terminie
    > 14 dni od dnia otrzymania informacji o zmianie.

    Kolejny bank, ktory nie stosuje sie do uchwal SN:

    "Umieszczenie w regulaminie [...] postanowien uprawniajacych bank do
    jednostronnej zmiany tresci tego regulaminu, a tym samym warunkow umow
    rachunku bankowego - nie jest prawnie skuteczne." - Uchwala skladu
    siedmiu
    sedziow SN z 22 maja 1991, III CZP 15/91.

    P.


  • 18. Data: 2003-08-11 08:06:24
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: "Kris" <g...@W...onet.pl>

    Witam !!!

    Ja to zrobiłem w ten sposób, że poczekałem do 1.08 aż doliczyli mi wszystkie
    odsetki potem zrobiłem przelew całej sumy na moje inne konto w innym banku i
    spokojnie wysłałem wypowiedzenie. Oczywiście do wypowiedzenia dodałem zdanie,
    że proszę o usunięcie moich danych adresowych w ich bazy danych. Tak jest
    najlepiej bo wiem, że Nordea nie obciąży mnie już żadnymi wymyslonymi przez
    siebie opłatami. Nawet te 4 zł za przelew środków wg. mnie nie powinno być
    pobierane bo to Nordea zmienia warunki i albo je akceptujesz albo nie i
    zamykają Ci konto. To oni zmuszają Cie do zmiany warunków umowy wiec jeżeli się
    na nie nie godzisz to powinni ci zamknąć konto i przelać wszystko beż żadnych
    opłat. A to co sobie teraz wymyślili te 4 zł za zamknięcie rachunku to już jest
    kpina !!! Przecież to jest całkowicie bezprawne. Najwidoczniej fuzja z LG ich
    dużo kosztowała i dużo tracą na odpływie klientów LG więc chcą sobie jakoś te
    straty wyrównać. Niestety całkowicie niezgodnie z prawem !!!

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 19. Data: 2003-08-11 10:07:58
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: "" <k...@w...pl>

    >
    > Użytkownik "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> napisał w wiadomości
    > news:bh14kf$gap$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > > > Zamknięcie rachunku (opłata pobierana w dniu zamknięcia)* 4,00 PLN
    > >
    > > Skąd ta informacja?
    > >
    >
    > http://www.nordeabank.pl/lgpetro/article/6661.html
    >
    Coraz bardziej przeraza mnie ten bank choc niby zaproponawali mi bezplatne
    prowadzenie do czerwca 2004 to nie wiem czy w miedzyczasie nie "wyskocza" z
    jakas ukryta prowizja... Szczegolnie ze jakis czas temu pytalem poczta wew. czy
    zamierzaja wprowadzic oplate za rozwiazanie umowy i dostalem cos takiego:

    "Szanowny Panie
    W pakiecie startowym będzie wysłana dla klientów karta uwierzytelniająca
    (bezpłatna).
    Zamknięcie rachunku dla klientów będących w okresie przejściowym jest bezpłatne.
    Z poważaniem"


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 20. Data: 2003-08-11 11:37:53
    Temat: Re: lg trzeba bylo sie pospieszyc z zamknieciem
    Od: MarcinF <m...@i...pl>



    k...@w...pl wrote:

    > > http://www.nordeabank.pl/lgpetro/article/6661.html
    > >
    > Coraz bardziej przeraza mnie ten bank choc niby zaproponawali mi bezplatne
    > prowadzenie do czerwca 2004 to nie wiem czy w miedzyczasie nie "wyskocza" z
    > jakas ukryta prowizja... Szczegolnie ze jakis czas temu pytalem poczta wew. czy
    > zamierzaja wprowadzic oplate za rozwiazanie umowy i dostalem cos takiego:
    >
    > "Szanowny Panie
    > W pakiecie startowym będzie wysłana dla klientów karta uwierzytelniająca
    > (bezpłatna).
    > Zamknięcie rachunku dla klientów będących w okresie przejściowym jest bezpłatne.
    > Z poważaniem"

    z tego co wiem to oplata za zamkniecie jest pobierana w przypadku
    przelewania
    srodkow pozostalych na rachunku, co nie zmienia faktu ze sposob
    wprowadzenia
    tej oplaty wydaje mi sie niezgodny z regulaminem, a moze ktos dostal
    powiadomienie o wprowadzeniu tej oplaty przez poczte wewnetrzna lub list
    polecony ?

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1