  • 21. Data: 2009-01-12 20:15:47
    Temat: Re: lokaty Open Finance
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 20:54:14 +0100, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    >jak chodzi o scislosc to mial np. na stronie informacje o lokacie
    >10% na 5 miesiecy, tyle ze minimalny wklad byl wyzszy

    IMHO, nie mial dla oferty OF (lokata 10%, 5 miesiecy) - "zakladanie"
    do 11 stycznia 2009 r.

    >poza tym czy "oferta" musi byc znana komukolwiek poza bankem
    >a klientem ktory z niej korzysta?

    ale wtedy zawieram umowe bezposrednio z bankiem i wiem na jakiej
    podstawie prawnej te oferte zawieram (znam np gwarancje BFG).

    Oferta posrednika - OF - jest oferta publicznnie dostepna i mam wciaz
    tylko jedna watpliwosc prawna, na ktora jeszce nikt na tej liscie nie
    odpowiedzial w sposob pozwalajacy rozwiac moje watpliwosci co do
    gwarancji BFG.

    Smiem przypuszczac, ze wyjasnienie tych kwestii na tej liscie
    dyskusyjnej byloby mile, bo nie tylko NB via OF proponuje lokaty
    bankowe.

    Moze ktos z OF/NB sie wypowie ?

  • 22. Data: 2009-01-12 20:31:24
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Wątpliwości mieć, to zdrowe podejście. Mały cytacik z "Regulaminu
    > otwierania terminowych lokat oszczędnościowych droga elektroniczną"
    > Noble Banku:

    Ani słówka o gwarancjach... dziwne... ostatnio w związku z sytuacją coraz
    więcej banków uwidacznia informację o BFG.

  • 23. Data: 2009-01-12 20:33:18
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > umowa z bankiem jest warunkiem wystarczajacym domagania sie gwarancji z
    > bfg

    I taką umowę ma OF. Noble pada i BFG wypłaca OF.

    > inaczej zadna lokata nie mialaby gwarancji bo wiekszosc otwierana jest
    > tylko na umowe o lokate.

    Wymień proszę lokaty, których założenie jest możliwe przez podmiot trzeci,
    niezależny od banku. Oczywiście z wyjątkiem NB.

    Poza tym NB mial w ofercie 10% 5M dla 200k i wiecej wiec
    > byla to standardowa oferta banku

    Tiaa... bardzo standardowo to się ma do lokat na 500zł. W sumie identyko
    :-))

  • 24. Data: 2009-01-12 20:33:43
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > poza tym czy "oferta" musi byc znana komukolwiek poza bankem
    > a klientem ktory z niej korzysta?

    Tak.

  • 25. Data: 2009-01-12 20:34:18
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 20:53:14 +0100, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >na umowe o lokate. Poza tym NB mial w ofercie 10% 5M dla 200k i wiecej wiec

    oesuuuuu....

    To niech mi ktos w koncu odpowie, czy na stronie BFG
    http://www.bfg.pl/u235/navi/28413 ktos powypisywal glupoty ??????? i
    to ze, ze umowa z bankiem NIE jest warunkiem wystarczajacym dla
    gwarancji BFG

    Umowa bezposrednia z bankiem w kwestii lokaty - nie mam watpliwosci co
    do gwarancji BFG.
    Umowa z bankiem via posrednik - mam watpliwosci.....
    Wystarczy prosto odpisac.......

    P.S.

    oferta NB byla dla 5% 5M dla => 200k, wiec to NIE jest ta sama oferta
    prawna co dla 5% 5M => 500

  • 26. Data: 2009-01-12 20:48:32
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:gkg99v$63n$1@news.dialog.net.pl>, Szymon wrote:

    > Ani słówka o gwarancjach... dziwne... ostatnio w związku z sytuacją coraz
    > więcej banków uwidacznia informację o BFG.

    https://lokaty.open.pl/dokumenty/Lokata_pdf_9.pdf

    analogicznie było dla internetowej 10%.

    --
    perian
    Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

  • 27. Data: 2009-01-12 20:50:24
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:gkg9e9$6a0$1@news.dialog.net.pl>, Szymon wrote:

    > Tak.

    A tajemnica bankowa? ;) Bo właśnie likwidujesz oferty indywidualne.

  • 28. Data: 2009-01-12 20:56:26
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Umowa bezposrednia z bankiem w kwestii lokaty - nie mam watpliwosci co
    > do gwarancji BFG.
    > Umowa z bankiem via posrednik - mam watpliwosci.....
    > Wystarczy prosto odpisac.......

    To może tak... dostałem rachunek do TP SA za telefon... pieczątka jest,
    rachunek oryginalny itp. itd. Idę opłacić go w punkcie opłacania rachunków.
    Jakimś cudem pośrednik zwinął interes i nie przekazał kasy TP SA. Audiotele:
    a/ mam w d* TP SA i ich proces windykacyjny, bo ja zapłaciłem
    b/ TP SA ma w d* mnie, bo do nich kasa nie dotarła i odsyła mnie do
    pośrednika.

    To nie jest idealna analogia, bo to, co zrobił NB/OF to jest kuriozum na
    skalę światową, ale ta analogia burzy mit jakoby układ przez niezależny
    podmiot był traktowany jako układ dwóch stron bez tegoż. Wystarczy poczytać
    ilu ludzi się nacięło w ten sposób i musieli dochodzić sprawiedliwości po
    sądach. I nie na drodze Kowalski-TP SA, ale Kowalski-Agencja opłacania
    rachunków Mietek und Zenek.

  • 29. Data: 2009-01-12 21:01:07
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 21:50:24 +0100, perian <p...@i...pl>
    wrote:

    >A tajemnica bankowa? ;) Bo właśnie likwidujesz oferty indywidualne.

    Nie czepiam sie ofert "private banking", ale ofert dostepnych w
    publicznym w sektorze bankowym.

    N.B.

    Dlaczego NB kieruje oferte via OF do sektora otwartego ?
    Gromadzenie bazy danych ?

  • 30. Data: 2009-01-12 21:20:33
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 21:56:26 +0100, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    >ilu ludzi się nacięło w ten sposób i musieli dochodzić sprawiedliwości po
    >sądach. I nie na drodze Kowalski-TP SA, ale Kowalski-Agencja opłacania

    To bede robil za "advocatus diaboli" :-)

    OF - to dosyc znana spolka ze znanej grupy finansowej.
    Zapewne wiele osob zalozylo lokaty via OF w NB.
    Czy te osoby jak i przyszli klienci OF maja sie czuc "niepewnie" ?
    Przeciez tak naprawde wystarczylaby jakas przekonujaca wykladnia
    prawna ze strony NB, ktory jednakze nie jest bezposrednia strona w tym
    produkcie finansowym.