  • 1. Data: 2004-03-06 08:28:41
    Temat: [lukas] Czy ktoś brał tu kredyt hipoteczny ?
    Od: "Kuba, Łódź" <k...@n...pl>

    Witam,

    przymierzam się do wzięcia hipotecznego kredytu w lukas banku. Czy ktoś z
    Was ma jakieś doświadczenia w tej materii? Jaki jest realny koszt udzielenia
    kredytu (wszystkie opłaty itp.)? Jak oceniacie ich ofertę w konfrontacji z
    innymi bankami?

    Pozdr. Qba

  • 2. Data: 2004-03-06 13:29:12
    Temat: Re: [lukas] Czy ktoś brał tu kredyt hipoteczny ?
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

> [...]
    udzielenia
    > kredytu (wszystkie opłaty itp.)? Jak oceniacie ich ofertę w konfrontacji z

    porownywalem z BPH - odradzam

    JerzyR

  • 3. Data: 2004-03-07 10:17:45
    Od: t...@p...onet.pl

    > udzielenia
    > porownywalem z BPH - odradzam
    > JerzyR

    Radzę w PKOBP (CHF) lub w KB (PLN). Tensor1

  • 4. Data: 2004-03-08 14:56:01
    Od: "jerry" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > kredytu (wszystkie opłaty itp.)? Jak oceniacie ich ofertę w konfrontacji z

    Moja koleżanka właśnie dostała kredyt w Lukasie i jest bradzo zadowolona. Ja
    też teraz właśnie szukam i jestem bliski decyzji za Lukasem. Nie wiem, czemu KB
    miałby być lepszy - marże przy złotówkach zaczynają się tam od 1,75%, w Lukasie
    od 1,25%. Każdy wie co to znaczy 0,5% na 25 lat... Ten koszt jest zawsze
    najwyższy (prowizje itp. przy tym nie są takie ważne). Ostateczne
    oprocentowanie zależy oczywiście od wkładu własnego i okresu kredytowania. W
    Luk. podobają mi się z pozoru nieważne drobiazgi - np. w internecie podają
    dokładne oprocentowanie w różnych przypadkach - KB daje tylko ogólną
    tabelkę "od-do". Promese dsotajesz bez kompletu dokumentow i w dodatku na swoją
    maksymalną zdolność - nie musisz miec jeszcze nawet wybranego mieszkania. Poza
    tym koszty dodatkowe Lukas ma niewielkie: prowizja 0,9% - 2% (dla stałych
    klientów jest chyba 0,5% mniej), ubezpieczenie pomostowe bank funduje przez 6
    miesięcy (do czasu, jak wydębisz wpis do hipoteki). Bank płaci też za wniosek o
    wpis do hipoteki i przegląd księgi wieczystej.

    Realny koszt da się porównać, jak sobie dokładnie określisz parametry (wysokość
    kredytu, okres, wpłata własna itp). Polecam strony expandera (można też za
    darmo porozmawiać z doradcą Expandera - oni mogą szybko porównać aktualne
    promocje w różnych bankach). Lukas chyba nie jest najtańszy, ale na pewno
    poniżej średniej. Jak nie chcesz kredytu walutowego, to warto się zastanowić.
    Mniejsze wymagania na zdolność kredytową na pewno są w PKO BP, ale obsługa...
    (jak by nie było, przywiązujesz się do nich na lata). Bardzo liberalnie (ale
    drogo) jest w GE Mieszkaniowym.

    Mnie przekonała dwuletnia karencja w spłacie kapitału w Lukasie, bo chcę się
    budować. I nie muszę biegać do banku z fakturami - transze przelewają bez
    okazywania faktur.

    pozdrówka,
    jerry

  • 5. Data: 2004-03-08 19:23:35
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    jerry wrote:
    Poza
    > tym koszty dodatkowe Lukas ma niewielkie: prowizja 0,9% - 2% (dla stałych
    > klientów jest chyba 0,5% mniej),

    Mniej od 2 proc. czy 0,9 proc.?

    > Mnie przekonała dwuletnia karencja w spłacie kapitału w Lukasie, bo chcę się
    > budować. I nie muszę biegać do banku z fakturami - transze przelewają bez
    > okazywania faktur.

    Chyba jest trochę inaczej. 50 proc. w fakturach albo bez faktur, ale za
    to z opinią "rzeczoznawcy" o postepach budowy.